Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi versterkers

Pagina: 1
Acties:

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Hallo mensen.

Ik heb een pc waar ik geen Wi-Fi kaart in heb, maar ik kan ook geen kabel trekken van me router naar me pc voor ethernet. Heeft iemand oplossingen? Zat zelf te denken aan draadloze wifi versterkers waarin ik dan een ethernet kabel in zou kunnen doen en die dan in me pc doen, zou dit werken?

Alvast bedank

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Als je graag bekabeld wilt, of een kabel trekken of een powerline adapter gebruiken (tenzei andere tweakers nog wat anders weten)

Verwijderd

snixxxxxx schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 01:04:
Hallo mensen.
Ik heb een pc waar ik geen Wi-Fi kaart in heb, maar ik kan ook geen kabel trekken van me router naar me pc voor ethernet. Heeft iemand oplossingen? Zat zelf te denken aan draadloze wifi versterkers waarin ik dan een ethernet kabel in zou kunnen doen en die dan in me pc doen, zou dit werken?
Alvast bedank
Als ik alleen afga op je taalgebruik dan zou ik misschien de indruk kunnen krijgen dat je in het algemeen niet erg lang over logische dingen nadenkt, maar dat kan ik natuurlijk best verkeerd hebben. :P

Ik noem het, omdat je focus hier vooral bij repeaters lijkt liggen die zo ongeveer de minst bevredigende "oplossing" geven maar dat je desondanks niet verder lijkt te denken, terwijl je beter kunt benoemen waarom het trekken van een UTP kabel naar je pc niet mogelijk zou zijn.
Als je dit probleem in de groep wilt gooien dan komen er wellicht oplossingen die veel beter voor je gaan werken, ik zou zeggen probeer dat eerst eens. O-)

Er zijn namelijk maar heel weinig voorbeelden te bedenken waar een kabel tussen die twee echt niet kan worden getrokken en het zou wel heel toevallig zijn als zo'n zeldzame omstandigheid precies jou trof. ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Beste: Kabel trekken
Alternatief: Moca als er coax ligt

Powerline is een kwestie van geluk: Kan prima werken, maar kan ook bagger zijn (of ineens stoppen met werken). Met een nieuwer powerline set wat ook gebruik maakt van de aarde heb je een hogere kans op succes, maar dan moet er wel een aarde beschikbaar zijn.

Wifi versterkers = niet aan beginnen. een wifi bridge kan, maar dat is relatief duur voor het resulaaat

Je kan natuurlijk ook een wifi kaartje of usb wifi stickje erin stoppen. Maar een kabel is de beste/snelste/stabielste optie.

Niet mogelijk bestaat niet, het is teveel werk soms, maar dat is altijd relatief. Met creatief denken is er een hoop mogelijk, denk aan ventilatiekanalen, eventueel buitenlangs, via een zolder, ergens een loze leiding of wat dan ook.

• snixxxxxx
Ja het probleem is dat de router onder staat en mijn pc boven staat, Dus zou niet weten hoe ik een kabel van onder naar boven zou moeten trekken. Of hij zal al op de trap moeten liggen en dan lijkt me niet echt fijn.

• snixxxxxx
Of zou ik dan een wifi kaart in me pc kunnen zetten, Als dat een goedkopere variant is maar wel nog fatsoenlijk dan.

Verwijderd

-

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2019 07:50 ]

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:18:
[...]
Je kunt een UTP kabel boven de plint vastnieten met ronde krammen, of spijkerbare zadeltjes...
De meeste UTP-kabels zijn NIET geschikt om te nieten. De kans is groot dat je de mantel beschadigt en misschien zelfs de aders. Spijkerclips zijn een beter alternatief of eventueel een kabelgoot.

Die nietjes zijn trouwens ook nog eens van metaal waardoor ze storing kunnen veroorzaken(gebeurt echter niet zo snel). De meeste consumenten zullen zo'n kabelnietmachine ook niet hebben.

• snixxxxxx
Ik heb nu een vraagje, mijn internetprovider is kpn die hebben zelf een soort router/wifi versterker die kan je ook oo je tv kastje insteken maar dat tv kaste is weer aangesloten op een adapter wat in een stopcontact moet met 1 ethernet aansluiting en daar zit het kastje aan aangesloten maar als ik die router dan erop aansluit, is de wifi dan alsnog langzamer of maakt dat niet uit.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
snixxxxxx schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:47:
Ik heb nu een vraagje, mijn internetprovider is kpn die hebben zelf een soort router/wifi versterker die kan je ook oo je tv kastje insteken maar dat tv kaste is weer aangesloten op een adapter wat in een stopcontact moet met 1 ethernet aansluiting en daar zit het kastje aan aangesloten maar als ik die router dan erop aansluit, is de wifi dan alsnog langzamer of maakt dat niet uit.
Heh? Kan je het opschrijven in meer dan 1 alinea-lange zin ;) Maakt alles zoveel meer leesbaar.
Gewoon bij de buren een klopboor lenen en een gaatje boren, kabel erdoor steken en dan even wegwerken. Is een uurtje werk, iets meer als je door meerdere plafonds moet en dan heb je er nooit meer een probleem mee.

Fixing things to the breaking point...

• snixxxxxx
Toevallig zit er al een gat in de muur van de kamer waar het tv kastje staat naar de kamer waar ik de router wil hebben, maar ik bedoelde dat de router niet alsnog langzamer is omdat die dan niet rechtstreeks in de router is ingestoken maar in het tv kastje. En die zit al in een sooet van wifi extender.
Pagina: 1