Toon posts:

Nieuw systeem...vraagje moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik ben van plan het volgende systeem te gaan kopen (bij informatique):

AMD Thunderbird 1.33Ghz
Asus A7M266 mobo
Dane-Elec Dimm 256Mb DDR SDram PC2100 (2x)
LG StudioWorks 915FT+ Flatron, 19"
Asus V8200 Deluxe Geforce3
Maxtor 40.9Gb 7200rpm
AOpen CRW-1232A
Pioneer DVD-106s 16x40
Creative SoundBlaster Live 1024 bulk
CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA tot 1.4Ghz
Aopen MidiTower 300W

Ik zit alleen te twijfelen twee dingen. Allereerst m'n moederbord... 'k lees net op http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=163&page=1
dat een MSI K7T266 pro ook best lekker is (en dat de A7M266 toch tegenvalt), dus welke zal ik doen? :?

... en ook over m'n monitor (hoort eigenlijk hier niet thuis..sorry)... 'k lees de laatste tijd veel problemen met deze monitor (convergentie etc.). Is een Iiyama MF901U wellicht beter?

Verwijderd

Ik zou ook voor de MSI gaan, en niet de asus, volgens mij had de msi de KT266pro chipset en de asus de AMD mp760 ofzoiets, of was het de ALU-Magic ? ach, ik ga voor de MSI, goede ervaringen mee.

Verwijderd

Als je de 2e revisie hebt van de KT266 chipset, is het goed. Bij de 1e revisie zijn er veel problemen (snelheid en stabiliteit).
Als je het niet zeker weet, gewoon de ASUS A7M266 nemem, oerdegelijk bord (niks anders gewend van ASUS *D), dus niet de A7A266 (is met ALi chipset). De A7A266 is alleen interessant als je SDR SD-RAM wilt gebruiken.

De iiyama is in principe altijd goed. Ze maken klasse monitoren en hebben een uitstekende service. Misschien kun je voor een diamondtron beeldbuis gaan, is beter beeld :g

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
ik zou die miditower door een bidtower, of een penguin miditower vervangen. die aopen miditowertjes zijn best wel klein en met al die kacheltjes die je erin wil zetten zal ie het flink warm krijgen.
zoiezo heb je dan meer ruimte, anders word het zo'n geprop.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je wellicht gelijk in, alleen zijn de Penguin-miditowers (bij Informatique iig) maar 250W en vanwege de Geforce3-kaart en processor etc. werd mij toch wel aangeraden om een 300W behuizing te nemen. Dus misschien is dan een AOpen Bigtower ATX 300W een goeie kast, of zou je een andere nemen?

Verwijderd

Ik weet niet of ze deze kast verkopen bij informatique Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/st901/901A-b.jpg
maar ik zou hem prefereren boven een exemplaar van aopen, die zijn nl nogal lawaaierig (ik heb ook een aopen!)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 15:50 schreef tineau het volgende:
Ik weet niet of ze deze kast verkopen bij msi: [url= Bijna 14][afbeelding][/url] maar ik zou hem prefereren boven een exemplaar van aopen, die zijn nl nogal lawaaierig (ik heb ook een aopen!)
hij werkt! :)
die kast ziet er idd goed uit... lekker ruim, geen gedonder met airflow enz. Tweakshop heeft nu ook een aanbieding, 450 piek voor die kast met enermax voeding (350 w) en 5 fans... is dat btw wat, ik zit zelf ook te denken om een nieuwe case aan te schaffen...
Pagina: 1