Vandaag is er een groot probleem opgetreden met mijn PC: hij start niet meer op. Echter toen ik de pc samenstelde, had ik al plannen om later een 2e PC bij te bouwen, die sterker zou zijn.
Dit is de PC die ik heb:
Ik heb elders al een topic aangemaakt om te zien of ik hulp kan krijgen bij het vinden wat er kapot is, en dan hopelijk kan ik met de garantie veel kanten op. De videokaart, hdd's en ssd werken prima, die heb ik even in mijn oude PC gezet.
Hier zat ik qua onderdelen naar te kijken. Die kast vind ik gewoon mooi.
Zat ook nog te kijken naar Ryzen maar ik geloof dat je als gamer bij Intel beter zit?
En qua prijs lijkt het niks uit te maken in dit geval.
SSD en Ram uit dit lijstje zijn niet erg hard nodig, een 2e SSD is handig, maar zie t hele verhaal hieronder maar.
Ik heb echt een goede werkende PC nodig voor mijn werk.. dus wil eigenlijk binnen 2 weken bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen
- Videobewerken
- Werken (waarbij er heel veel browsertabs te gelijk open staan)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen idee! Nee serieus, ik koop hem als bedrijf. Ik dacht aan maximaal €1000-1100 exclusief videokaart. Ik heb geen idee van normale PC prijzen en wil gewoon een goedwerkende PC.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals je in de lijst hierboven ziet, heb ik 32GB DDR4 in mijn op dit moment kapotte PC zitten, en ik vermoed dat dat niet het probleem veroorzaakt. De 32GB zou mee mogen naar de nieuwe PC, waardoor 16GB genoeg is (om terug in de oude te zetten voor wanneer het kapotte onderdeel vervangen is)
Monitoren, toetsenborden, etc. Alles is aanwezig.
Videokaart vind ik op dit moment niet belangrijk. Dat zal later vooral kijken worden richting 1080 of 1080TI maar hoeft niet direct.
Harde schijven komen allebei mee uit de andere PC, ook de SSD komt mee.
Voor het repareren van de oude PC komt er een kleinere SSD en een nieuwe HDD. Die zal meer gaan functioneren als console / media machine.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik er heel gelukkig van ga worden als videos sneller renderen dan op de i5 6600K.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, want ik heb geen idee wat het allemaal is!
In elkaar zetten lukt me wel.. Maar dat is alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet ruimte zijn om eventueel later nog een harde schijf toe te voegen.
Ga je overklokken?
Bij voorkeur wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals je misschien hierboven al gezien hebt, heb ik hier geen kaas van gegeten. Ik heb de andere PC zelf in elkaar gezet, dus zo ver kom ik nog wel. Maar met die PC ben ik hier op t forum heel goed geholpen voor ik de onderdelen bestelde.
Dit is de PC die ik heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 224,75 | € 224,75 |
| 1 | ASRock Z170 Pro4 | € 112,50 | € 112,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 330,- | € 330,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Toshiba X300 (retail), 6TB | € 193,71 | € 193,71 |
| 1 | Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0 | € 22,51 | € 22,51 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 59,50 | € 59,50 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 128,95 | € 257,90 |
| 1 | Cooler Master V Series V650 | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 480GB | € 159,72 | € 159,72 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.614,59 | |
Ik heb elders al een topic aangemaakt om te zien of ik hulp kan krijgen bij het vinden wat er kapot is, en dan hopelijk kan ik met de garantie veel kanten op. De videokaart, hdd's en ssd werken prima, die heb ik even in mijn oude PC gezet.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 333,95 | € 333,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Cooler Master Masterliquid 240 | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS4C4G4D240FSB | € 104,06 | € 104,06 |
| 1 | Corsair TX750M V2 | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | WD Blue SSD 2,5" 500GB | € 150,- | € 150,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 938,41 | |
Hier zat ik qua onderdelen naar te kijken. Die kast vind ik gewoon mooi.
Zat ook nog te kijken naar Ryzen maar ik geloof dat je als gamer bij Intel beter zit?
En qua prijs lijkt het niks uit te maken in dit geval.
SSD en Ram uit dit lijstje zijn niet erg hard nodig, een 2e SSD is handig, maar zie t hele verhaal hieronder maar.
Ik heb echt een goede werkende PC nodig voor mijn werk.. dus wil eigenlijk binnen 2 weken bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen
- Videobewerken
- Werken (waarbij er heel veel browsertabs te gelijk open staan)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen idee! Nee serieus, ik koop hem als bedrijf. Ik dacht aan maximaal €1000-1100 exclusief videokaart. Ik heb geen idee van normale PC prijzen en wil gewoon een goedwerkende PC.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals je in de lijst hierboven ziet, heb ik 32GB DDR4 in mijn op dit moment kapotte PC zitten, en ik vermoed dat dat niet het probleem veroorzaakt. De 32GB zou mee mogen naar de nieuwe PC, waardoor 16GB genoeg is (om terug in de oude te zetten voor wanneer het kapotte onderdeel vervangen is)
Monitoren, toetsenborden, etc. Alles is aanwezig.
Videokaart vind ik op dit moment niet belangrijk. Dat zal later vooral kijken worden richting 1080 of 1080TI maar hoeft niet direct.
Harde schijven komen allebei mee uit de andere PC, ook de SSD komt mee.
Voor het repareren van de oude PC komt er een kleinere SSD en een nieuwe HDD. Die zal meer gaan functioneren als console / media machine.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik er heel gelukkig van ga worden als videos sneller renderen dan op de i5 6600K.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, want ik heb geen idee wat het allemaal is!
In elkaar zetten lukt me wel.. Maar dat is alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet ruimte zijn om eventueel later nog een harde schijf toe te voegen.
Ga je overklokken?
Bij voorkeur wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals je misschien hierboven al gezien hebt, heb ik hier geen kaas van gegeten. Ik heb de andere PC zelf in elkaar gezet, dus zo ver kom ik nog wel. Maar met die PC ben ik hier op t forum heel goed geholpen voor ik de onderdelen bestelde.