Hulp bij koop 55 inch 4k tv onder 1000 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 21:06
Mijn vraag
Welke 55 inch 4k tv voor onder de 1000 euro is naar jullie ervaring het beste?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een ps4 maar gebruik deze niet veel. 100 hz is dus niet echt noodzakelijk. Verder gebruik ik een versterker en speakers. Goed geluid heeft de tv dus niet nodig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
HDR is nieuw en veel tv's in deze prijsklasse hebben een niet vel genoeg beeld voor een goede HDR. Ik weet dus niet of HDR wel de prijs waard is.
Ook hebben veel tv's voor onder de 800 euro vaak geen hdmi 2.0a voor de HDR ondersteuning.
Ook heeft Philips veel software problemen met uitvallen dus deze vallen af. LG kan goed zijn en hebben de goedkope tv's maar sommige professionele reviews zijn niet altijd goed.
Panasonic/Samsung /Sony zijn meestal het beste.
Ik zoek dus een (zwarte) 4k tv waarbij het beeld gewoon erg goed is voor de prijs. Verder maakt de smart tv niet veel uit en HDR ook niet als dit het niet waard is.

Graag hulp hierbij gezocht. Er zijn weinig professionele reviews over de beeldkwaliteit en of de HDR goed is (voor de toekomst) van de goedkopere tv's. Als het dan nog tussen de 700-900 euro kan, zou dat beter zijn.
Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Gossedehaan op 13-08-2017 22:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 20:58

InFamous

excommunicado

Hoewel je eigenlijk geen Philips wil omdat deze 'vaak' uitvallen. Ik heb zelf de pricewatch: Philips 55PUS6401 Zilver Deze is nog nooit vast gelopen of uitgevallen en bevalt dan ook prima. Sinds de laatste softwareupdate met gelijk de update naar Android 6 is de TV rete stabiel en vloeiend in de menu's en diverse apps als Netflix en Spotify. Ook ondersteund Netflix sinds de Android 6 update HDR in films.

Ik game hier zelf op een PS4 en dan voornamelijk Trackmania Turbo, Sniper Elite 4, GTA V. Ik merk in geen van deze games een irritante inputlag of ghosting. Wat zeker in Trackmania snel irritant zou worden aangezien dit behoorlijk snel kan gaan.

In tegenstelling tot de PW van Tweakers geeft deze website https://forum.zwame.pt/th...-3-android-tv-6-0.950720/ Aan dat de pus6401 ook nog eens HDMI 2.0a ondersteund.

Al met al voor €819 een leuke TV die aan bijna al jou eisen voldoet op de zwarte kleur na. Maar met de dikte van deze bezels zou ik me daar niet zo druk over maken.

Hier kan je ook nog eens een behoorlijk uitgebreide review vinden http://www.trustedreviews.com/reviews/philips-55pus6401

[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 14-08-2017 01:04 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gossedehaan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:21:
Ik zoek dus een (zwarte) 4k tv waarbij het beeld gewoon erg goed is voor de prijs.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Al pricewatch gebruikt om eens wat te spelen met filters?
categorie: Televisies

Verder is het misschien handig om te vermelden welke TV je nu hebt, en hoe lang je met de tv wil doen (evt doorsparen voor OLED).
Ikzelf heb vorig jaar nog een FULL HD gekocht om bij de volgende aanschaf 4K over te slaan en direct naar OLED te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
Purehz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:46:
Al pricewatch gebruikt om eens wat te spelen met filters?
categorie: Televisies

Verder is het misschien handig om te vermelden welke TV je nu hebt, en hoe lang je met de tv wil doen (evt doorsparen voor OLED).
Ikzelf heb vorig jaar nog een FULL HD gekocht om bij de volgende aanschaf 4K over te slaan en direct naar OLED te gaan.
Ik heb al heeeeel veel gekeken onder de pricewatch haha. Ik blijf maar bezig. Er is in de prijsklasse geen tv die alles perfect doet en weinig reviews over helderheid voor de HDR en light lihhtbleeding, etc.. Daarom de vraag voor advies.
Ik wil er minstens 5 jaar mee doen en liefst nog langer? Op. Dit moment heb ik een tv 32 inch full HD Sony. Ik ben net verhuist en het ziet er gewoon niet uit. Veel te klein.
Ik vraag me voornamelijk ook af of de modellen van 1000 euro een stuk beter beeld geven dan de modellen van 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Ikzelf ben in juni verhuist en gegaan voor een pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart
Het lastige met een TV kiezen is dat de prijzen zo schommelen.. Dit type kocht ik op het dieptepunt (eigenlijk hoogtepunt qua prijs/prestatie ;) ) voor 529.- euro.

Wil er zelf ook zo'n 5 jaar mee doen en besloten om niet voor 4K te gaan ivm geen goede HDR op de goedkopere 4K modellen (800-1000 euro).

Als tip kan ik meegeven om te kijken naar 1 (of 2 / 3) specifieke modellen en daar prijsdalingen van in de gaten te houden. het type samsung wat ik heb zou ik niet kopen voor de huidige prijs maar voor onder de 600 euro weer wel. Dit zorgt ervoor dat het bespaarde deel van je budget alvast kunt doorsparen voor een luxer model over 5 jaar.

Verder is het een optie om 500 euro extra door te sparen en te gaan voor een OLED?
Een 55'' schijnt na enig onderhandelen al voor rond de 1500 euro te krijgen te zijn.
\[Prijs-discussie] OLED Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
Purehz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:24:
Ikzelf ben in juni verhuist en gegaan voor een pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart
Het lastige met een TV kiezen is dat de prijzen zo schommelen.. Dit type kocht ik op het dieptepunt (eigenlijk hoogtepunt qua prijs/prestatie ;) ) voor 529.- euro.

Wil er zelf ook zo'n 5 jaar mee doen en besloten om niet voor 4K te gaan ivm geen goede HDR op de goedkopere 4K modellen (800-1000 euro).

Als tip kan ik meegeven om te kijken naar 1 (of 2 / 3) specifieke modellen en daar prijsdalingen van in de gaten te houden. het type samsung wat ik heb zou ik niet kopen voor de huidige prijs maar voor onder de 600 euro weer wel. Dit zorgt ervoor dat het bespaarde deel van je budget alvast kunt doorsparen voor een luxer model over 5 jaar.

Verder is het een optie om 500 euro extra door te sparen en te gaan voor een OLED?
Een 55'' schijnt na enig onderhandelen al voor rond de 1500 euro te krijgen te zijn.
\[Prijs-discussie] OLED Televisies
Doorsparen gaat op dit moment niet door de verhuizing en te lang doen met deze tv is echt verschrikkelijk haha.
4k is wel een must, want ik zit dicht op de tv (binnen 2,5 meter).

Ik zit zelf naar deze 2 te kijken (de Sony is voor 900 te verkrijgen): pricewatch: Samsung UE55KU6000W Zwart

pricewatch: Sony Bravia KD-55XD8599 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Gossedehaan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Doorsparen gaat op dit moment niet door de verhuizing en te lang doen met deze tv is echt verschrikkelijk haha.
4k is wel een must, want ik zit dicht op de tv (binnen 2,5 meter).

Ik zit zelf naar deze 2 te kijken (de Sony is voor 900 te verkrijgen): pricewatch: Samsung UE55KU6000W Zwart

pricewatch: Sony Bravia KD-55XD8599 Zwart
Persoonlijk zou ik de ku6000 veelste duur vinden, 2 maand terug voor onder de 700 euro..
De andere keuze gaat dan ook weer fors over je budget. Zou ik eerder voor deze gaan:
pricewatch: Samsung UE55KS7000 Zilver, Zwart
of
pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart
Pagina: 1