60" udh tv die tot 4 apparaten gelijktijdig kan tonen.

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59
Mijn vraag:
Ik ben opzoek naar een tv of monitor met een 4K resolutie. Minimaal 60" en de optie om ook 4x een 1080p signaal te weergeven zonder al teveel inputlag.

Deze monitor (pricewatch: LG 43UD79-B Zwart voldoet eigenlijk aan alles wat ik wil, behalve dan dat hij maar 42" is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Allerlei hardware met HDMI. Het idee is dat hij in een game/multimedia ruimte komt. Waarbij we dus met zijn alle op groot scherm 4K Netflix kunnen kijken. Maar waarop het ook mogelijk is dat er 2x PlayStations en de decoder gelijktijdig opgetoond worden. Of 2 verschillende computers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik ben op het idee gekomen door de bovenstaande monitor. Echter kan ik geen vergelijkbare schermen vinden in de maat 60" of iets groter.

Met termen als PIP kom ik alleen maar de oudere technieken tegen met echt nog het beeld in beeld.

[edit]
Iemand ervaring met Multi link van samsung?
http://www.samsung.com/ae/smarthub/html/screen.html
Kan je hierbij echt kiezen tussen verschillende bronnen? Of werkt dit alleen maar met apps op de tv?
[edit]
Mult Link (ook wel Mscreen genoemd) geeft helaas maar 1 apparaat door. De andere schermen kunnen alleen apps van de tv zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Uhmmie op 14-08-2017 10:31 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Bestaat deze optie uberhaubt?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-01 15:30
Lijkt mij ook verreweg van ideaal.

Ik zou helemaal gek worden dat ik naast de film die ik op mijn stukje kijk er ook nog mensen aan het gamen zijn etc.

Een keer een potje splitscreen call of duty wil nog wel maar 4 verschillende bronnen op één tv, nee dat lijkt me echt niet ideaal.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-02 12:00
Ik weet niet of er apparaten in 60" bestaan, maar net zoals de LG heeft Dell ook een 4K 43" met 4 input mode. http://www.dell.com/en-us...M&cid=11284&lid=472042138

Ik denk dat je op dit moment alleen met deze 2 monitoren zit en daar boven geen keuze hebt.

2e optie: Je kunt met een apart apparaat werken dat de 4 1080p inputs verwerkt tot 1 4K input en deze in 4K uitstuurt naar een 4K monitor, daar bestaan wel een aantal mogelijkheden voor zoals dit: https://www.rgb.com/products/quadview-uhd-multiviewer

Zucht...

• Uhmmie
Ja, zie de 42.5" LG monitor uit mijn openingspost.
NL_Scratch schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:54:
Lijkt mij ook verreweg van ideaal.

Ik zou helemaal gek worden dat ik naast de film die ik op mijn stukje kijk er ook nog mensen aan het gamen zijn etc.

Een keer een potje splitscreen call of duty wil nog wel maar 4 verschillende bronnen op één tv, nee dat lijkt me echt niet ideaal.
Het idee is dat we normaal gesproken gewoon met zijn alle samen (huishouden van 6 personen) tv kijken of gamen.. Vandaar de voorkeur van 1 groot scherm.. Maar het zal ook vast wel voorkomen dat we bijvoorbeeld met 3 man samen Overwatch willen spelen.. Hou zou wel ideaal zijn als we die 60" dan kunnen opdelen in 4 30" monitoren. Ieder zijn eigen ps4 eraan en gamen maar.

Ik zou ook 4 schermen op kunnen hangen, maar dan zit je als je een film wilt kijken tegen die lelijke bezels aan te kijken.
SgtElPotato schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:05:
Ik weet niet of er apparaten in 60" bestaan, maar net zoals de LG heeft Dell ook een 4K 43" met 4 input mode. http://www.dell.com/en-us...M&cid=11284&lid=472042138

Ik denk dat je op dit moment alleen met deze 2 monitoren zit en daar boven geen keuze hebt.

2e optie: Je kunt met een apart apparaat werken dat de 4 1080p inputs verwerkt tot 1 4K input en deze in 4K uitstuurt naar een 4K monitor, daar bestaan wel een aantal mogelijkheden voor zoals dit: https://www.rgb.com/products/quadview-uhd-multiviewer
Die dell had ik idd nog niet gevonden, maar heeft volgens mij hetzelfde paneel als de LG.
Die apparaten had ik overigens ook al gevonden, maar van wat ik gelezen heb zorgen die voor enorm hoge latency en dat is voor gamen (en dat is nu net de optie waarvoor we het willen) niet echt ideaal.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Uhmmie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Ja, zie de 42.5" LG monitor uit mijn openingspost.
Komt het bij die betreffende monitor van 4 verschillende bronnen of is het software matig vanaf een PC? Als je iets van 60" of groter wilt dan kom je uit bij tv's denk ik en daarbij kan je vaak maar 1 bron selecteren, soms 2 voor een split screen of via 3D.

• Uhmmie
Malt007 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Komt het bij die betreffende monitor van 4 verschillende bronnen of is het software matig vanaf een PC? Als je iets van 60" of groter wilt dan kom je uit bij tv's denk ik en daarbij kan je vaak maar 1 bron selecteren, soms 2 voor een split screen of via 3D.
Die monitor geeft echt 4 HDMI poorten door, via de afstandbediening kies je hoe het scherm ingedeeld wordt.
Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/us/images/MN/features/F7_OSC-43UD79.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Uhmmie op 14-08-2017 10:22 ]

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 11:38

pmeter

Poes!

Je zou een 3D tv met shutter glasses kunnen nemen. Kijk je met z'n tweeën fullscreen naar iets anders :+

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 20:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ben benieuwd wat je met de audio wilt doen van een van de 4 kanalen?.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bestaat gewoon niet in een consumententv die in NL te koop is dus het zoeken kan al ophouden. Hooguit kan je twee bronnen naast elkaar tonen waarvan (cmiiw) er maar eentje de HDMI kan zijn ...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

Uhmmie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

Die monitor geeft echt 4 HDMI poorten door, via de afstandbediening kies je hoe het scherm ingedeeld wordt.
Monitor en dus geen TV, verhuizing van CEA naar CAA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:44

Praetextatus

the dutch_paki

apis29 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:12:
Bestaat gewoon niet in een consumententv die in NL te koop is dus het zoeken kan al ophouden. Hooguit kan je twee bronnen naast elkaar tonen waarvan (cmiiw) er maar eentje de HDMI kan zijn ...
Dit dus. Er bestaat niet zoiets voor consumenten. Voor bedrijven wel, maar ook daarbij moet een kantekening geplaatst worden. Ze zijn niet gemaakt om normaal tv te kijken of te gamen. Bijvoorbeeld in de wereld van banking/stock exchange, security zijn ze beschikbaar.en kunnen ze meerdere beelden naast elkaar tonen en ook daarbij is het meestal softwarematig. En of deze in 60+ inch vinden zijn, volgens mij niet.

De markt is er gewoon niet echt voor en de grote spelers gaan zoiets niet bouwen als er geen business case voor is.
Als er enkele modellen zijn die dit wel kunnen dan zullen ze nogal prijzig zijn dunkt mij :p Prijzig as in 5 cijfers voor de komma :p

[ Voor 7% gewijzigd door Praetextatus op 14-08-2017 18:09 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:18
Ik zou gewoon 4 losse schermen pakken en voor het kijken op een groot beeld een beamer met scherm erbij die je er voor kunt zetten/hangen.
Ben je waarschijnlijk goedkoper uit ook.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 14-08-2017 21:21 ]

• Uhmmie
mitsumark schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:21:
Ik zou gewoon 4 losse schermen pakken en voor het kijken op een groot beeld een beamer met scherm erbij die je er voor kunt zetten/hangen.
Ben je waarschijnlijk goedkoper uit ook.
4K beamers zijn ook nog erg duur. Ik wacht liever af of LG niet met nog meer modellen komt. En ben ondertussen ook opzoek naar zo'n kastje die van 4x 1080p 1x 4K kan maken zonder al te veel extra latency.

Pagina: 1