Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
Mijn Synology NAS geeft aan mijn mijn HDD stuk is. Crashed met meerdere badsectors.

Het gaat om een WD Red. Nu wil ik een "Advance RMA" aanmaken bij WD. Hierbij krijg je eerst een nieuwe drive en moet je daarna de oude terugsturen. De eerste keer toen ik dit formulier invulde werden hier meen ik geen kosten berekend. Hierbij kreeg ik uiteindelijk een foutmelding dus moest ik de procedure opnieuw starten.

Nu wordt er een bedrag genoemd van $68,86 zijn dit de kosten die ik voor de Advance RMA moet betalen of is dit het bedrag dat ik alleen moet betalen wanneer ik de oude drive niet terugstuur?

Ik kan hier bij WD niets over terugvinden. Vind het anders namelijk veel geld voor service.

Beste antwoord (via WhiteAss op 15-08-2017 15:31)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:26
https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=8

Staat het volgende: Credit card will be charged if the returned product is not received within 30 days from the date the replacement product is shipped

Dus als je de hdd niet op tijd terug stuurt dan betaal je gewoon voor de hdd.
Hoe het zit met een hdd die niet defect blijkt te zijn weet ik niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Heb je de schijf ook getest op je computer? Ik heb ook een keer een Synology (type weet ik even niet meer) met RED schijven gevuld. Die gaf ook bij twee schijven aan dat ze defect waren. Dit bleek echt de combinatie synology/RED schijven te zijn. Want ze waren helemaal niet stuk.

Is al wel een tijd terug en zal wel een firmware probeem geweest zijn bij de schijf of synology.

Mocht die niet stuk zijn dan is jouw vraag ineens NVT :)

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 13-08-2017 22:33 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:52
Lees anders de SMART-tabel van de HD eerst even uit en post die hier ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:26
https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=8

Staat het volgende: Credit card will be charged if the returned product is not received within 30 days from the date the replacement product is shipped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
In je Synology kijken of je smart controle aan hebt staan.
Maar ook een getal ingeven, en dus niet 1 sectors, maar maak dit groter, want anders wordt elke schijf er direct uitgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Operations schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:33:
Heb je de schijf ook getest op je computer? Ik heb ook een keer een Synology (type weet ik even niet meer) met RED schijven gevuld. Die gaf ook bij twee schijven aan dat ze defect waren. Dit bleek echt de combinatie synology/RED schijven te zijn. Want ze waren helemaal niet stuk.

Is al wel een tijd terug en zal wel een firmware probeem geweest zijn bij de schijf of synology.

Mocht die niet stuk zijn dan is jouw vraag ineens NVT :)
HDD niet in/aan PC getest. Is hier wel wat aan te testen ivm de partitionering door de NAS?
NAS heeft ruim een jaar goed gedraaid met de hdd.
Over de firmware had ik gelezen. Meteen bij aanschaf gecheckt.
Lees anders de SMART-tabel van de HD eerst even uit en post die hier ...
SMART info
Ik denk dat "ID 1 Raw_Read_Error_Rate" hier het voornaamste is. 3 dus. Mijn idee hierover was dat zodra dit oploopt dit niet goed is. Ik wil ook graag mijn data er vanaf trekken voordat de HDD echt stuk is.
maar voor een nieuwe HDD, dus wanneer je de oude niet terug stuurt, is $68,86 weer erg weinig. Daarom twijfel ik over dat bedrag.
In je Synology kijken of je smart controle aan hebt staan.
Kan ik nu ff niet checken. Zit op mijn werk en heb de nas uit gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:52
Die RMA zou ik nog eens goed overwegen: je hebt nu een goede schijf en je weet niet wat je terug gaat krijgen.

Op grond van SMART denk ik dat er weinig tot niets met de harddisk aan de hand is en dat je te maken hebt met voornoemde slechte compatibiliteit tussen je NAS en dit type HD.
Heb je voor aanschaf van de HD de Hardware Compatibility List (HCL) van dit type NAS niet geraadpleegd?
Dat zou ik bij aanschaf van de nieuwe HD in elk geval wel doen (en de huidige HD gewoon weer inzetten, bv. voor backupdoeleinden in een externe case).

[ Voor 11% gewijzigd door Renault op 14-08-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Deze heb ik gecontroleerd. Dit zou toch ook geen probleem moeten zijn zolang de HDD maar over de goede firmware beschikt.
[edit]
Hoewel. Ik zie nu idd het eea over geen trillingssensor. maar hoe belangrijk is dit voor een HDD die in een NAS staat. Met je NAS ben je toch niet zo aan het slepen. Zeker niet wanneer deze aan staat.

[edit2]
WD zegt prima:
HCL WD

Synology zegt Goed, maar...:
HCL Synology

(Hoe )kan ik mijn NAS overtuigen dat de HDD niet langer crached is maar gewoon weer geaccepteerd moet worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/grV7gPwYWWFtjLCp6w5TLM1m/thumb.png

[ Voor 95% gewijzigd door WhiteAss op 14-08-2017 11:50 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Net ff telefonisch contact gehad met WD. Dit was zeker wel een reden om als RMA ingediend te worden. Synology dacht hier hetzelfde over. Allemaal bedankt voor jullie input.
Pagina: 1