Laser printer vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-12-2024
Hoi,

Ik overweeg om een laserprinter aan te schaffen. Maar ik meen mij te herinneren dat deze printers niet zo goed voor de gezondheid is? Heb ooit wel eens gelezen dat de toner van de printer kanker verwekkend is.

Klopt het dat het beter is deze printers ook in een aparte ruimte te zetten waar je niet permanent komt?

Geldt dit verhaal nog steeds voor ook de modernere laserprinters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De toner wil je inderdaad niet binnen krijgen. Gelukkig wordt die vastgesmolten aan het papier. Verder produceren laserprinters een kleine hoeveelheid ozon.
Zolang je minder dan 10.000 afdrukken per maand maakt zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Dank voor de snelle reactie. Ik maak niet zo gek veel printjes. Zeker niet richting de 10.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46

darkrain

Moderator Discord

Geniet

De printer in een ruimte zetten die goed geventileerd wordt is nog een extra advies.
Dan zal er geen enkel probleem zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:56
Moderne printers, in ieder geval van bepaalde fabrikanten hebben vrijwel geen ozon uitstoot. Zij voldoen dan ook aan bepaalde doelen van instanties die zich richten op de gezondheid van de gebruikers. Het beste kun je bij een model wat jij interessant vind kijken naar de certificaten van het product. Meestal zit er eentje bij over de waardes van de uitstoot en of hij hiermee door de keuring is gekomen. Denk bijvoorbeeld aan der Blauer Engel.

Voorbeeld overzicht:
https://www.blauer-engel....ultifunktionsgeraete-2017

Bij dit soort printers kun je ze gewoon naast je op het bureau hebben staan. Echter blijf ik wel vinden dat laserprinters stinken dus ik zou dat liever niet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-08-2017 09:39 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Dank voor de extra informatie.
Pagina: 1