Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzoek naar game laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games spelen zoals BF1, pubg, Csgo, witcher 3 etc. en het eventueel opnemen van deze games. Deze games wil ik graag op zo hoog mogelijke Graphics willen spelen met zon hoog mogelijke FPS. Ook discord ik tijdens ik deze spellen speel

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit systeem mag 1900 kosten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur maar ben bang dat msi een slechte koeling heeft (maar die mening kan verandere als er een goede argumentatie achter zit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet minimaal bovenstaande eisen 100fps + kunnen draaien ( ben van plan pc lang te gaan gebruiken) op 1080p

Ga je overklokken?
Liever niet, omdat ik bang ben dat ik dingen stuk maak, ben niet zon hardware man.

Wat verwacht je van ons?
Elk advies is welkom!
Ik ben op zoek naar andere opties voor deze laptop (eventueel goedkoper)
Of dingen die simpelweg overdreven zijn
Als het zo al prima is, ook helemaal goed! wil ik ook graag horen :)

Vooronderzoek (lijkt me wel wat)
HP OMEN 17-AN040ND

Display
Beeldschermdiagonaal 17.3 inch
Resolutie: 1920 x 1080
Beeldresolutie: Full HD
Beeldschermdiagonaal (inch): 17.3 inch

RAM type: DDR4
Werkgeheugen: 16 GB
Geheugenssnelheid: 2400 MHz
RAM configuratie: 2x 8 GB

Processor: Intel Core i7-7700HQ
Processorsnelheid: 2,8 GHz
Aantal processorkernen: 4
Processorsnelheid met turbo: 3,8 GHz
Chipset: Intel HM175

Grafische kaart: GeForce GTX 1060
Fabrikant grafische kaart: NVIDIA
Type grafisch geheugen: GDDR5
Grafisch geheugen: 6 GB

Totale opslagruimte: 256 GB SSD + 1 TB HDD
Opslag: SSD , 256 GB , M.2
Opslag 2: HDD , 1 TB , 7200 rpm , SATA
Type opslag: SSD
Capaciteit opslag: 256 GB
Type opslag 2: HDD
Capaciteit opslag 2: 1 TB
Rotatiesnelheid harde schijf 2: 7200 rpm
Interface opslag 2: SATA

Verwijderd

@Verwijderd MSI slechte koeling? MSI laat momenteel elk merk achter zich als het aankomt op koeling, en al helemaal de Omen die temperaturen kan bereiken tot meer dan 70 graden Celsius.

Bij deze het allernieuwste MSI produkt....de 'Raider', een laptop die opgebouwd is vanuit een aluminium chassis en die niet warmer wordt dan 40 graden Celsius:

pricewatch: MSI GE63VR 7RE-007NL (Raider)

Bekijk deze review maar eens, en verbaas jezelf hoe koel deze 'Raider' blijft:

YouTube: New Product Showcase! MSI GE63VR Raider with GTX 1070 – Review...

Mocht je deze willen in een 17 inch versie? Nog heel eventjes wachten, maar hij komt eraan. ;)

https://www.bol.com/nl/p/...amilyMember#product_title

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow had ik niet verwacht, ik zou dan wel een 17 inch willen idd
Is dit eventueel een optie?
MSI GE72VR 7RF-273NL

Verwijderd

@Verwijderd Zou ik niet willen zeggen, want de Apache Pro heeft een NVIDIA GeForce GTX 1060 - 3 GB GDDR5 SDRAM GPU, en de 'Raider' een NVIDIA GeForce GTX 1060 - 6 GB GDDR5 SDRAM GPU. Daarnaast heeft de Apache Pro een 60 Hz scherm en zal de Raider voorzien zijn van een 120 Hz scherm, waardoor beelden veel soepeler zullen verlopen tijdens snelle gameplay zoals in GTA games.

Ik zou nog heel even wachten tot de 17 inch 'Raider' verkrijgbaar is, en dan daarvoor gaan, want die is vele malen beter dan de Apache Pro. Dat is echter mijn mening. Als jij echt niet kunt en/of wilt wachten op de 17 inch Raider, dan zou ik persoonlijk voor de verkrijgbare 15,6 inch versie gaan zoals hierboven. Gewoon omdat deze het allernieuwste model betreft van MSI, en omdat deze een stuk beter is dan de Apache Pro qua specs.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 05:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd
Deze msi heeft Inderdaad helaas een gtx1060-3gb maar heeft wel een 120hz scherm.
Verder wil ik eigenlijk wel echt een 17 inch scherm, maar als ik de raider in 17 inch zou nemen zou ik wel erg veel kwijt zijn
Ik vind 1900 al beetje te veel
Enige andere opties

Verwijderd

Topicstarter
ASUS GAMING ROG STRIX GL702VM-GC143T

HP OMEN 17-AN040ND

Zijn dit dan eventueel opties?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:15:
ASUS GAMING ROG STRIX GL702VM-GC143T

HP OMEN 17-AN040ND

Zijn dit dan eventueel opties?
Dan zou je even goed naar de specs moeten kijken. Als die gelijk zijn aan de Apache, dan zou ik voor de Apache gaan.

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 19:50
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:46:
@Verwijderd MSI slechte koeling? MSI laat momenteel elk merk achter zich als het aankomt op koeling, en al helemaal de Omen die temperaturen kan bereiken tot meer dan 70 graden Celsius.

Bij deze het allernieuwste MSI produkt....de 'Raider', een laptop die opgebouwd is vanuit een aluminium chassis en die niet warmer wordt dan 40 graden Celsius:

Bekijk deze review maar eens, en verbaas jezelf hoe koel deze 'Raider' blijft:

YouTube: New Product Showcase! MSI GE63VR Raider with GTX 1070 – Review...

Mocht je deze willen in een 17 inch versie? Nog heel eventjes wachten, maar hij komt eraan. ;)

https://www.bol.com/nl/p/...amilyMember#product_title
Deze heeft helaas/wel een TN paneel en geen IPS paneel. Persoonlijk vind ik dat een nadeel.

Verwijderd

the_eye6 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Deze heeft helaas/wel een TN paneel en geen IPS paneel. Persoonlijk vind ik dat een nadeel.
In welk opzicht een nadeel, of zit jij altijd scheef achter je laptop? ;)

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Wat TS wil zal niet gaan lukken. Het budget zal eerst omhoog moeten of de eisen aanpassen. Voor 1900 euro zul je geen laptop hebben die bij de spellen welke in de TS staan 100+ fps draaien.

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 19:50
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:38:
[...]
In welk opzicht een nadeel, of zit jij altijd scheef achter je laptop? ;)
Hier staat wat uitleg:
http://www.trustedreviews...-colour-explained-2948955

Verwijderd

Betreffende de IPS schermen van de Asus Rog (Strix) kan ik je vertellen dat zij qua kleurechtheid niet aan de waardes kunnen komen van de MSI High End TN schermen (98%). Uiteraard is wel wel zo....hoe meer je uit wilt geven, des beter worden de screens, maar gezien het budget van @Verwijderd is hij beter af met de Apache Pro als je het afzet tegen de Asus.

In een ander topic heb ik al verteld dat mijn buurman ook een Asus ROG in zijn bezit heeft met een IPS scherm. Ikzelf heb een MSI met een TN paneel. We hebben ze naast elkaar gezet tijdens het gamen (BF1). De kleuren uit mijn paneel waren veel echter dan die uit zijn IPS paneel. Hij zei dan ook dat zijn volgende laptop ook zeker een MSI zal gaan worden met een High End TN paneel.

Tevens heeft de ROG het nadeel dat het scherm bij een opgeklapte stand de ventilatoruitgangen aan de achterzijde deels afdekt waardoor de warmte dus voor zijn scherm langs omhoog stijgt. Dit lijkt mij persoonlijk niet echt bevorderlijk inzake de levensduur van het scherm.

@Verwijderd Wil expliciet een 17 inch scherm voor een maximum van €1900,00. Hij wil dus het beste voor dat budget wat haalbaar is, en dat is in mijn ogen de MSI Apache Pro omdat die opgebouwd is vanuit een aluminium behuizing, over een prima koeling beschikt en voorzien is van een High End TN paneel.

Ik moet wel zeggen dat de ROG een betere GPU (6GB) heeft dan de MSI, maar de snelheid van de HDD ligt dan weer een stuk lager (5400 rpm). Tevens staat Asus bekend om fan-noise, oftewel de ventilatie gaat als een föhn tekeer tijdens heavy game-play, daar waar de MSI een stuk koeler blijft en niet zo tekeer gaat.

Maar goed, ik ben wel heel benieuwd hoe de TS tegen dit alles aankijkt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals @Verwijderd zei, ik ben op zoek naar een laptop met een maximum (liever minder) bedrag van 1900.
En dan ben ik naar het beste voor dit geld op zoek natuurlijk

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:02
Ik zal wel wat negatieve reacties krijgen, want BTO is niet populair op tweakers. Maar ik heb met 2 laptops privé en een aantal zakelijk zeer goede ervaringen met ze.

De 1e prive met 6990m heeft 6 jaar trouw dienst gedaan.

En de laatste met I7 en 1060 draait ook braaf.

Dus neem daar toch eens een kijkje, je kunt mooie specs voor een mooi bedrag krijgen. Ik kon in standaard modellen van grote fabrikanten ook nooit precies vinden wat ik wilde.

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd die Apache Pro heeft een grafisch geheugen van 3gb, dus wrm zou deze laptop beter zijn dan bijv de ROG of de HP?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 18:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:46:
@Verwijderd die Apache Pro heeft een grafisch geheugen van 3gb, dus wrm zou deze laptop beter zijn dan bijv de ROG of de HP?
De GPU is beter van de ROG ten opzichte van de MSI, de rest niet. De ROG wordt veel warmer, de warmte gaat voor het paneel langs omdat de klep de ventilatie uitlatingen deels afdekt, heeft een tragere HDD en het TN paneel van de MSI is beter qua kleur-echtheid.

De Omen moet je sowieso niet doen want die is van kunststof, en ook het paneel is niet geweldig. Tevens wordt deze erg warm aan de rechterkant van het touchpad.

Ik hoop dat ik je voldoende uitleg heb kunnen geven waarom ik voor de MSI zou kiezen, maar de keuze ligt bij jou.

Succes, en laat even weten waarvoor je hebt gekozen als je een keuze hebt gemaakt. :)

Edit: Weet je @Verwijderd , ik zou dat hele 17 inch verhaal voorbij laten gaan en gewoon voor de Raider gaan die ik in het begin liet zien.

Waarom persé een 17 inch als je een veel betere laptop kunt kiezen waar je nog jarenlang mee vooruit kunt? Ja okey, het is een 15,6 inch laptop, maar dikke specs, een aluminium behuizing en een 120 hz scherm. Ik begrijp echt niet waarom jij je blind staart op dat 17 inch scherm.

Je wilt eigenlijk het beste advies, maar dat kan ik je eerlijk gezegd niet geven als je een budget hebt van €1900,00 en perse een 17 inch wilt. Mijn advies is dan de Apache pro, maar het is niet het beste advies voor jouw geld....als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd en als je nou moet kiezen tussen de msi raider of de Acer PREDATOR G9-593-71VQ? Vond dit namelijk ook wel een optie

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:45:
@Verwijderd en als je nou moet kiezen tussen de msi raider of de Acer PREDATOR G9-593-71VQ? Vond dit namelijk ook wel een optie
Dan zou ik kiezen voor de MSI omdat die elk merk verslaat als het op koeling aankomst. Jij zult voor jezelf de plussen en minnen tegen elkaar af moeten zetten. ;)

1* De Acer is van kunststof en de Raider is van aluminium.

2* De kleur backlight van de toetsen zijn bij de Acer rood, en bij het numerieke gedeelte blauw en niet te veranderen. Bij de MSI kun je zelf kiezen uit tal van kleuren, en zelfs de kleuren helemaal zelf naar wens instellen.

3* De Acer beschikt over een 60 hz scherm en de MSI over een 120 hz scherm.

4* De Acer produceert meer fan-noise dan de MSI.

Gewoon een paar voorbeelden dus waardoor ik de MSI beter vind dan de Acer.

Edit: @Verwijderd Ik kijk dus puur naar hetgeen ik zou doen. Ik heb een 15,6 inch laptop gehad en nu een 17 inch, maar ik zie niet echt de meerwaarde van mijn huidige 17 inch scherm als je het afzet tegen de meerprijs daarvan. Mijn volgende laptop wordt zeker weer een MSI, maar dan wel 1 met een 15,6 inch scherm waardoor ik de meerprijs van een 17 inch scherm in nog betere specs kan steken.

Derhalve adviseer ik jou dan ook nadrukkelijk; Ga voor de Raider van MSI met het 15,6 inch scherm, en zie af van een ander merk of een ander type MSI met een 17 inch scherm, want betere specs en een betere koeling zijn op de lange termijn meer waard dan een 17 inch scherm....echt waar. Denk alleen maar eens aan hetgeen warmte kan doen met je interne componenten, en dat temperaturen zelfs zo hoog oplopen waardoor Throttling kan ontstaan, oftewel...dat de prestaties van de GPU en CPU minder (kunnen) worden door teveel warmte.

Dit is mijn welgemeende en ook laatste advies met onderbouwing wat ik je mee ga geven.

Succes. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd de Acer heeft wel een 120hz scherm en een betere processor en de kleuren maken me niet veel uit.
Als het goed is heeft de Acer een frost cooling system
Dus het is meer, welke preformed beter en blijft koeler

Verwijderd

Beste @Verwijderd , jij moet echt doen waar jij je het beste bij voelt. Je opent een topic op Tweakers waarin je adviezen vraagt en meningen van anderen. Dat is een prima initiatief, en niemand is of wordt hier verplicht om adviezen of meningen van anderen te volgen. Het is voornamelijk bedoelt om mensen te verrijken in inzichten en zelf ook aan het denken te zetten zoals jij nu doet....klasse.

Zie je nu zelf dat je ook dieper in zaken duikt om het een en ander uit te zoeken? Dat is volgens mij ook de opzet van het Tweakers forum. Zoals gezegd.....als jij je beter voelt bij de aanschaf van een Acer, dan moet je dat zeker doen. Ik hoop daarnaast dan ook dat jij anderen van informatie kunt en wilt voorzien als zij specifiek in de richting van een Acer Predator wijzen als aankoop.

Heel veel succes en ik laat het hier verder bij want ik heb jou alle informatie en tips gegeven die ik je kon geven. :)

Nog 1 vraagje; Waaruit blijkt dat de Acer (ook) een 120hz scherm heeft? Ik zie het namelijk niet vermeld staan in de specs van de Acer.

pricewatch: Acer Predator G9-593-71VQ

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd online op een andere site gevonden, viel Idd bijna nergens te vinden.
Ik ben bang dat die Acer warmer word dan de msi, maar dat is iets waar ik naar zo weinig over te weten kan komen helaas

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:35:
@Verwijderd online op een andere site gevonden, viel Idd bijna nergens te vinden.
Ik ben bang dat die Acer warmer word dan de msi, maar dat is iets waar ik naar zo weinig over te weten kan komen helaas
De Acer wordt inderdaad een stuk warmer, en onder andere daarom adviseerde ik dan ook heel nadrukkelijk de Raider. Geen enkel merk overtreft MSI als het op koeling aankomt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 19:06 ]

Pagina: 1