Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Eind 2015 ben ik op reis geweest naar Bali. Ik heb er speciaal een nieuwe camera voor gekocht en mijn best gedaan om deze bijzondere plek mooi vast te leggen.

Het was niet makkelijk om een kleine selectie te maken. Deze tien blijf ik naar kijken. Ik ontvang graag feedback over de foto's zodat ik beter word in mijn hobby. Een of twee foto's van deze foto's laat ik nog groot afdrukken.

1.Zonsopkomst in Sanur
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01268_small.jpg

2. Vissers in Sanur
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01291_small.jpg

3.Ubud monkey forest
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01388_small.jpg

4.Aapjes op Mt. Batur
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01709_small.jpg

5. Afkoelen na een hete dag op Gili Air
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01910_small.jpg

6.Uitzicht vanaf Mt. Batur
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01539_small.jpg

7. Vlakbij Danau Batur
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01746_small.jpg

8. Rijstveld bij Ubud
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01819_small.jpg

9. Zonsondergang op Gili Air
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC01897_small.jpg

10. Pura Taman Ayun
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/DSC02170_small.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door M-ThijZ op 15-08-2017 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:51
Me likey :)

Vind het een errug mooie serie. Als ik moet kiezen zou ik 5 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
mooie serie. Ik ben fan van 1.
Waar ben je in bali geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Robbie521 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:28:
mooie serie. Ik ben fan van 1.
Waar ben je in bali geweest?
Bedankt! Ik verbleef in Sanur en heb verschillende dagtrips gemaakt met chauffeur naar onder andere Ubud, Mt Batur, Bratan (midden), Tirtagangga (oosten).

Tevens een aantal dagen naar Gili Air geweest.

Ik zal nog wel een korte omschrijving bij de foto's plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

gave foto's! ik vind 1 het mooist. _/-\o_

om ook even wat feedback t egeven:

bij foto 3 had hij misschien minder breed uitgesneden kunnen worden.
Foto 8 is wel een mooie foto maar vind ik niet speciaal en vind ik niet passen bij de serie.
Foto 10 vind ik de de DOF niet erg mooi/ te veel. misschien had de voorste bloem er niet bij moeten liggen.

maar dit is natuurlijk wel persoonlijke smaak
maar wel erg mooie foto's hoor! :)

In progress: VW kever

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Mooie foto's, allemaal. Je hebt duidelijk iets met opkomende en ondergaande zonnen.

Een detail en wellicht een tik van mij maar mij storen altijd onnodig scheve foto's, althans als het scheve niets aan artisticiteit of betekenis toevoegd aan de foto. Ik heb dat dus met foto 10. Hier een extremely very quick and dirty versie die recht staat en die - althans in mijn ogen - meteen meer rust geeft en juist bij een tafereeltje als deze beter werkt.

Afbeeldingslocatie: https://asimonis.home.xs4all.nl/photos/tw_bloem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:47
Leuke serie!

Foto 1 is mijn favoriet, misschien dat kleine zwarte opstaande ding links (en uiterst rechts) van het gebouw nog even wegpoetsen evenals dat rode puntje onderin in het midden (of wellicht het hele zwarte gedeelte echt zwart maken).

Foto 4 ook leuk, blijft lastig met dieren, maar zonder dat paaltje waren de apen er nog meer uitgesprongen denk ik.

Foto 5 erg gaaf, mooi met het licht.

Foto 8 heb ik het minst mee, drukt voor mij geen exotisch oord uit

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 15-08-2017 19:11 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Helemaal eens met het commentaar op foto 8. Zou ook een weiland in Nederland kunnen zijn. Ik heb nog tientallen foto's van rijstvelden, tempels en offerbakjes, maar geen daarvan springt er voor mij echt uit.

Dat komt misschien doordat het vaak zo wijds is en er zoveel detail op staat, dat het wat rommelig oogt. Ik zal binnenkort de beste toch plaatsen om van te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Leuke serie! Ik ben fan van de oneven platen :) Silhouetten zijn erg fraai geworden.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@M-ThijZ Er zitten 2 foto's tussen die ik zelfs showcase waardig vindt (1 en 6), de rest meer in de trend van snapshots die je deelt met familie en vrienden.

Mijn feedback op je foto's:

1) Ik zou een paar dingen wegklonen, links een spriet o.i.d., helemaal rechts van de foto ook iets kleins, op het plaform en aan de onderkant van het dak een soort van aanhangsel.

2) De foto trekt me niet, de kleuren zijn saai en het silhouetis geen mooie compositie.

3) Ook niet echt een sterke foto aangezien er geen oogcontact is, maar als je er nog iets uit zou willen halen dan zou ik hem flink croppen (Zeg maar een headshot formaat).

4) Eigenlijk hetzelfde als foto 3, maar gezien de compositie zou ik deze helemaal weg doen.

5) Mooie lucht, maar ook hier kijk het dier weer niet de juiste richting op voor een mooie compositie / silhouet, een paar seconde eerder/later waarschijnlijk wel dus net je shot gemist.

6) Zeer geslaagde foto en mooi kleuren. Zou alleen de vignetting in de bovenhoeken verwijderen.

7) Leuke momentopname, maar verder niet interessant.

8) Kan er mee door, lekker fris maar verder ook niet echt interessant

9) Silhouet oke, maar compositie en kleuren mwuahh.

10) Aardige poging, maar een macro foto had waarschijnlijk veel meer indruk gemaakt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Bedankt voor je feedback @Unidentified!

#1 en #6 ga ik op basis van je tips bewerken. Heb nu geen Photoshop op mijn Mac, dus kijk even of dat op een andere manier lukt.

Van #6 heb ik nog een variant gevonden met iets andere kleuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/urbThXxLzK4hpVmmFgkTs1Ix/full.jpg

#5 heb ik ook met een duidelijker silhouet. Was een paar tellen later.

Veel foto's uit die serie zijn helaas niet helemaal scherp of bewogen. Ik was verderop vanaf een beanbag een foto van de zee aan het maken en had iso op 100 gezet. Toen ik een paar honderd meter verderop zag dat een eigenaar zijn paard aan het wassen was in de zee. In allerijl daarheen gerend, maar in mijn enthousiasme vergeten de iso terug te zetten. Beginnersfout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zGqbsZZV3hepzDpwAkPW1Ext/full.jpg

Van #10 is een tweede die volgens mijn vriendin mooier is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GRRzk6xOvc6ZlCh7H2FTvKll/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:20

g0tanks

Moderator CSA
Die eerste foto is echt fantastisch, lijkt net een schilderij.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 12:56
Leuke testcase. Er is al veel over gezegd. Laat ik me tot de laatste drie beperken. Foto 1 is mooi maar ook de minst zeggende. Althans om er jouw bijdrage als fotograaf in te herkennen. Begrijp me goed, je moet er best wel wat voor doen:
1. een nieuwe camera uitzoeken en aanschaffen.
2. naar Bali reizen.
3. vroeg opstaan en/of laat naar bed gaan.
4. Vaak nog een flinke klim naar een goed uitzichtpunt maken.
5. Hopen dat de weergoden je ter plekke gunstig gezind zijn.
6. scherpstellen en de belichting niet uit de hand laten lopen.
Heb je al die stappen goed doorlopen dan kan je prachtige registraties van prachtige landschappen maken. Zo heb ik er ook al vele gemaakt maar op den duur bevredigde dat me niet meer. Dan zie ik toch meer in je andere twee foto's.

Foto 3: Ik ben het helemaal met je vriendin eens. Fotografeert ze ook? Deze uitvoering is een sterk sterker dan de eerste die je liet. Ga dichter naar je onderwerp toe. Is een aanbeveling die bijna altijd goed uitpakt. Het maakt de beleving die we als kijker hebben sterker. Hoewel geënsceneerd vind ik het een sterke "Bali" foto. Een tropische bloem tegen een specifiek Balinese achtergrond. Hoewel ik ook van mening ben dat zaken zoveel mogelijk recht moeten staan vind ik de scheefstand hier zeker niet storend. Misschien was rechtstand hier wel saaier geweest.

Foto twee vind ik het sterkste. Hoewel we hier het waterwerpen missen vind ik de tekening van de contouren van man en paard wel mooi. De man maakt juist nog een stap en dat voorkomt dat het geheel te statisch wordt. Je schreef dat je al hard most lopen om dit nog op de plaat te krijgen. Over het algemeen worden foto's van mens en/of dier nog sterker door je in het water te begeven, dus dichter op je onderwerp te gaan en je camera standpunt laag te houden. Hoe dichter op het water, hoe meer je het water gaat beleven. Ik besef dat daar wel enige moed voor nodig is. Zeker als je camera nog fonkelnieuw is :)

Toch nog even foto 8, het rijstveld. Persoonlijk fotografeer ik ook graag rijst. Een exotisch gewas dat we in onze omgeving niet vaak tegenkomen. Het mooist wordt rijst indien je in combinatie met haar biotoop, met water dus, kunt fotograferen. Maar dan nog wordt het lastig om er iets overtuigends van te maken. Dat is me honderden rijstfoto's nog steeds niet goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:43
Wat foto's als 2 en 5 eigenlijk altijd goed doet is een lager standpunt. Je onderwerp steekt dan af tegen de lucht in plaats van tegen de voorgrond. Daardoor komt je onderwerp meer los (zeker in vergelijking met een standpunt als bij 2 waar de hoeden bijna tegen de horizon zitten geplakt). Daarbij komt het de compositie ten goede (horizon meer uit het midden).

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Gave foto's! Zelf ook op Bali geweest dus dit is een fijne throwback :)

Wat voor gear heb je gebruikt om de foto's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Wat leuk om zoveel reacties te lezen!

@OttiglioM Klopt helemaal, was vroeg opstaan, maar met het mooiste licht.

Volgens mijn herinnering heeft mijn vriendin de bloemen op die muur gelegd en heb ik er toen een foto van gemaakt. Die tweede foto is het eerste shot geweest. Ze helpt vaak mee, maar vindt het zelf leuker om reisverhalen te schrijven op haar website.

Voor die foto in het water moest ik inderdaad hard lopen. Ik zag het in de verte gebeuren en was net op tijd. Ik denk dat ik ook veel vanuit viewfinder heb gemaakt, dan is het standpunt automatisch wat hoger.

De Tegalalang rijstterrassen zijn super indrukwekkend. Ik heb er vele tientallen foto's gemaakt. Helaas net niet uitgesproken genoeg om echt bijzonder te zijn.

@klaaas Goede tip! Dankjewel.

@ThinkPad Nice! De herinnering aan de geur van wierook en de geluiden om ons heen blijft speciaal.

Alle foto's gemaakt met een Sony a6000 en de kitlens (SELP1650). #nofilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serefjr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:46
wauw mooie serie!
komen er meer foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@M-ThijZ Blijft een fantastische camera, tegenwoordig voor 400,- tweedehands te vinden. Mocht je in de toekomst lenzen willen uitbreiden, dan kan ik de 10-18 voor landschappen en de 50 mm voor portretten zeker aanbevelen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 12:56
M-ThijZ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:34:
.....Die tweede foto is het eerste shot geweest......

Voor die foto in het water moest ik inderdaad hard lopen. Ik zag het in de verte gebeuren en was net op tijd. Ik denk dat ik ook veel vanuit viewfinder heb gemaakt, dan is het standpunt automatisch wat hoger.

De Tegalalang rijstterrassen zijn super indrukwekkend. Ik heb er vele tientallen foto's gemaakt. Helaas net niet uitgesproken genoeg om echt bijzonder te zijn.
De eerste foto is meestal de beste. Is mijn ervaring. Zeker als er mensen bij op staan.

Een laag standpunt is meestal interessanter. Deels komt dat omdat we meestal op standaard ooghoogte fotograferen. Zo vaak zelfs dat het een beetje saai gaat worden. Vergelijk het maar met je onderwerp precies in het midden van het beeld plaatsen. Bij water wordt een flink lager standpunt vaak extra interessant. Of maakt het zelfs je foto. Ik heb een paar voorbeelden proberen op te zoeken: Beachlife of wadlopen

Laat je meest uitgesproken rijstterras maar eens zien zou ik zeggen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie serie :)

Kleuren/silhouetten van #1 & #2 zijn tof!

#3 is erg grappig.

#4 vind ik wat minder; is meer een kiekje. Er is te veel afstand tot de aapjes. Ook vind ik die paal/lijn niet zo geslaagd.

#5 vind ik de kleuren fijn, maar het standpunt niet. De silhouetten zitten niet lekker onder de horizon.

#6 = topper. Mooiste plaat van de serie.

#8 vind ik niks, zou ik weggelaten hebben. Dit doet me niet aan bali denken.

#10 is ook wel tof. Alleen de bloem ligt voor mij iets te veel in de hoek.
Pagina: 1