Ik ben op zoek naar wat tips om mijn netwerk wat beter te beveiligen (thuis situatie).
Huidige situatie:
Zijn er wat tips/suggesties hoe ik eea wat beter kan beveiligen? Wellicht in een paar stappen? Liefst met behoud van gebruiksvriendelijkheid aangezien ik vaak RDP connecties maak van verschillende laptops naar mijn server thuis en een paar aps op mijn telefoon heb draaien die toegang moeten hebben tot servers in mijn netwerk.
Dank
Huidige situatie:
- USG / Unify 24P switch/ 3 AC PRO AP's. 1x zichtbaar wifi SSD (WPA2)
- 7 IP Cams buiten (up to date firmware, deels via POE deels Wifi. Eigen username/wachtwoord logika. Deze camera's zijn niet individueel bereikbaar vanuit buiten maar alleen binnen netwerk via mijn Blue Iris server zie hieronder)
- Aantal poorten op USG geforward naar mijn Homeautomation hub (op een RPI3) , Unifi controller (op een andere RPI3) en wat applicaties op mijn windows server (zoals BlueIris, RDP, Sabnzb, Couch, Plex ). Op deze windows bak firewall opengezet voor deze specifieke poorten. USG standaard instellingen behalve de bovenstaande forwards.
- Dynamic DNS provider
- Geen gastennetwerk (maar zou ik wel graag een keer opzetten)
- Ik heb een VPN provider maar doe daar eigenlijk niets mee
Zijn er wat tips/suggesties hoe ik eea wat beter kan beveiligen? Wellicht in een paar stappen? Liefst met behoud van gebruiksvriendelijkheid aangezien ik vaak RDP connecties maak van verschillende laptops naar mijn server thuis en een paar aps op mijn telefoon heb draaien die toegang moeten hebben tot servers in mijn netwerk.
Dank