Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieejelle
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10-2017
Ik ben bezig met het bewerken van mijn reis film, al mijn bestanden van mijn systeemcamera sony Alpha5000 (m4v bestanden) werken super. Alleen de bestanden van mijn action camera (mp4 bestanden) blijven haperen. Ook niet na het exporteren blijven die bestanden haperen. Dit is de eerste keer dat ik met Premiere Pro cc werk en ik heb dus geen idee hoe ik dit het beste kan oplossen. Iemand tips/ideeën?

Ik heb met mijn action camera 4k/30fps gefilmd (dit werd aangeraden door de verkoper). Nu heb ik hem op 1080p/60fps gezet, en deze bestanden werken wel prima in adobe.. kan het hier ook aan liggen? Zou echt enorm zuur zijn namelijk.

Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door Danieejelle op 13-08-2017 19:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Waar speel je hem mee af en waar exporteer je naar (instellingen)? Film instellingen zijn 1 ding maar export ook ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het kan wellicht aan de gebruikte filters liggen. Zelf installeer ik altijd de LAV-filters om af te spelen. De grootste mediaspelers hebben deze ook aan boord (en anders vaak FFDshow wel).

Weet je toevallig ook het merk en type van de action camera? In eerste instantie dacht ik aan een camera die gekocht was bij de winkelketen, voor ik mij bedacht dat GoPro's en zo ook action cams genoemd worden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieejelle
Ik weet niet of het helemaal duidelijk was, maar ook tijdens het bewerken van mijn film doen de bestanden van mijn Action camera oxc 304ou ib het niet. Dus het probleem begint al tijdens het bewerken van mijn film. Speel ik deze bestanden los af, doen ze het wel gewoon. Ik speel af met Quiktime.

Deze instellingen heb ik gebruikt: Format: H.264 Preset: Match Source - High bitrate

En het liefst wil ik het gewoon simpel bewerken in imovie, maar daar kon ik al helemaal niks met de bestanden van mijn actioncamera. Dus als er een oplossing is waardoor ik alsnog in imovie kan werken, zou dat super zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Danieejelle op 14-08-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
normaal gesproken zou ik antwoorden dat mogelijk de geheugenkaart van de camera te langzaam is geweest voor 4K opnamen. (maar als 60fps wel goed werkt lijkt dat uitgesloten (tenzij de bitrate van 60fps lager is dan die van 30fps (codec?))

Kun je met de camera zelf of met een andere player wel goede beelden krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieejelle
Ja de geheugenkaart werd bij deze camera aangeraden, wellicht dat ze niet de goede hebben meegegeven. Maar ik heb echt weinig verstand van dit soort dingen, maar op de action camera zelf spelen alle beelden goed af ook die van 4k/30fps.

En als ik dus de bestanden los afspeel in Quiktime, doen ze het dus wel gewoon normaal zonder haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Dan ga ik er even vanuit dat het niet aan de bestanden zelf ligt maar aan jouw videobewerkingssoftware. Misschien kun je de bestanden in een andere programma converteren naar werkende bestanden voor PP of iMovie?

Maar daar heb ik geen kaas van gegeten (en kan ik je ook niet verder mee helpen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieejelle
Ja ik denk inderdaad ook dat het aan mijn bewerkingsprogramma ligt, zowel imovie als adobe premier pro cc. Maar zelf ook geen idee hoe ik dit het beste kan oplossen.. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieejelle
Oh ja in imovie geven die bestanden kleine zwarte flitsen en in adobe premiere pro cc hapert hij de hele tijd tijdens het bewerken.
Pagina: 1