Mijn vraag
Ik wil graag een aparte Lubuntu OS op mijn PC hebben NAAST het Windows 7 OS op de HDD.
Lubuntu 16.04 LTS en Windows 7 64 bit
Ik neem aan dat de installatie vlekkeloos all gaan, ALLEEN zal daarna de laptop nog in Windows 7 kunnen starten? Ik kan me uit het verleden GRUB drama's herinneren. En daar schijnt nu EUFI bijgekomen te zijn.
Waarom ik de HDD niet hardwarematig uitzet?
-> Dan dien ik de hele laptop te openen
Waarom ik geen VM wil gebruiken
-> Ik wil wat zaken gaan doen met Bitcoin en het liefst Windows niet laten draaien op achtergrond.
Ik hoef niet automatisch te kunnen booten van USBstick, ik vind via [esc]/F8 prima voor nu.
Dus de vraag is, zal het allemaal goed gaan?
Alvast heel hartelijk dank.
Albert-Jan
Ik wil graag een aparte Lubuntu OS op mijn PC hebben NAAST het Windows 7 OS op de HDD.
- Ik heb daarvoor een Lubuntu Desktop 64bit ISO gedownload en op DVD gebrand.
- Ik kan succesvol van deze DVD opstarten [non UEFI mode] en een install sessie initieren.
- Ik heb Windows HDD hiervoor niet ion bootlijst gezet in BIOS/UEFI.
- Lubuntu ziet mijn NTFS USB stick en de aanwezige partitie.
- Ik heb USB stick geselecteerd als bootloader locatie
Lubuntu 16.04 LTS en Windows 7 64 bit
Ik neem aan dat de installatie vlekkeloos all gaan, ALLEEN zal daarna de laptop nog in Windows 7 kunnen starten? Ik kan me uit het verleden GRUB drama's herinneren. En daar schijnt nu EUFI bijgekomen te zijn.
Waarom ik de HDD niet hardwarematig uitzet?
-> Dan dien ik de hele laptop te openen
Waarom ik geen VM wil gebruiken
-> Ik wil wat zaken gaan doen met Bitcoin en het liefst Windows niet laten draaien op achtergrond.
Ik hoef niet automatisch te kunnen booten van USBstick, ik vind via [esc]/F8 prima voor nu.
Dus de vraag is, zal het allemaal goed gaan?
Alvast heel hartelijk dank.
Albert-Jan