Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-04 10:16
Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig bij een tweak-uitdaging die ik heb.

Voor YouTube maak ik videos met onder andere de Vive (VR headset). Voor die opnames will ik graag de ModMic 5 gebruiken.

Maar die heeft een korte kabellengte van maximaal 2 meter. Nou vroeg ik me af of deze chain gaat werken:

1. In de PC een 8 tot 10 meter lange USB verlengkabel (actief of passief)
2. In die verlengkabel een mini geluidskaart
3. In die geluidskaart de ModMic steken

Het idee zou dan zijn om tijdens het VR spelen met de ModMic op mijn PC via Audacity op te nemen.

Let me know wat jullie hier van vinden. Thanks!

-FPS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25

Jag

Ingewikkelde oplossing kies je. Waarom niet gewoon die kabel van die mic verlengen? Dat is gewoon een stereo minijack, daar heb je gewoon kant-en-klare verleng kabels voor! Kosten ook nog eens bijna niks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
Daar kun je toch gewoon een goede 3.5mm jack male female verlengkabel voor gebruiken. Net zoals de fabrikant blijkbaar bij de microfoon levert? (maar dan niet een kabel van 2 meter, maar 1 van 10m.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

gmta :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0159/0074/articles/mm5-modular_large.jpg?v=1480618838

@Jag :Y

Deze kabel bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB13vrWLFXXXXaCXFXXq6xXFXXXW/Wholesale-10M-3-5-Male-to-3-5-Female-Audio-Extension-Cable-for-Plug-Jack-Stereo.jpg

Maar dan in een goede kwaliteit. @FramesPerSecond Zoeken met de juiste trefwoorden :" 3.5 jack female 10M" Zou je op weg moeten helpen.

[ Voor 61% gewijzigd door nachtnet op 13-08-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

ja tis verder een extreem voor de hand liggende optie. Maar precies tegelijk gepost is wel komisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Haha ja jongens, dat had ik ook wel even mogen vermelden in de post - sorry!

Zo'n 10 meter kabel is niet bepaald goed voor de kwaliteit van het signaal. Vandaar dat ik een andere oplossing zoek ;)

Maar toch bedankt en om het écht zeker te weten zal ik het een tweede keer gaan testen, dit keer met een betere kwaliteit kabel.

En zou het dan slim zijn om bijvoorbeeld een 3 meter en een 5 meter te halen, of een 10 meter? Dat is dan wel korter, maar heb je weer een extra connectie... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46
In plaats van allerlei trucjes uit te gaan halen zou ik eerst gewoon eens beginnen met 1 verlengkabel van 10 meter. Werkt dat goed, ben je gelijk klaar, werkt dat niet goed, dan ben je een paar euro lichter (of je stuurt de kabel desnoods terug) en wat wijsheid rijker en kijk je dan verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 13-08-2017 19:24 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Hahn schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:23:
In plaats van allerlei trucjes uit te gaan halen zou ik eerst gewoon eens beginnen met 1 verlengkabel van 10 meter. Werkt dat goed, ben je gelijk klaar, werkt dat niet goed, dan ben je een paar euro lichter (of je stuurt de kabel desnoods terug) en wat wijsheid rijker en kijk je dan verder.
Gelijk heb je. Ik had het geprobeerd met 2x 6m kabels, werkte niet. Maar ik heb nog niet gezien of een 10 meter werkt. Ga ik nu bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:27
Mijn ervaring is dat de connector meestal de zwakke schakel is, niet de kabel zelf. 1 lange is dan beter dan 2 korte. De meest veilige optie is wel om het digitale signaal te verlengen, dat zou dan de USB betekenen. Bij mijn weten is die het minst gevoelig voor storingen, maar dat is wellicht wel minder praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
LA-384 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:36:
Mijn ervaring is dat de connector meestal de zwakke schakel is, niet de kabel zelf. 1 lange is dan beter dan 2 korte. De meest veilige optie is wel om het digitale signaal te verlengen, dat zou dan de USB betekenen. Bij mijn weten is die het minst gevoelig voor storingen, maar dat is wellicht wel minder praktisch.
Ik zou dan dus een lange USB kabel uit m'n PC kunnen laten komen en de geluidskaart+modmic op m'n Vive monteren. Idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

Het is natuurlijk wel een ongebalanceerd mic signaal, dus wat meer kans op storingen. Maar verder mogen ook microfoon signalen gerust over grote lengte kabel heen, sterker nog, dat is vrij gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
Ik weet niet of een gewone USB-kabel op die lengte lekker zal werken. Ik heb hier een kabel van 5 meter die in ieder geval voor geen meter werkt -- knipperende lampjes op mijn toetsenbord en een muiscursor waar geen beweging in zit. Was geen goedkope, maar het exacte merk/type weet ik niet meer.

Ik heb de bovenstaande kabel ondertussen vervangen door een actief exemplaar (USB 3) van Club3D, en dat werkt dan wel weer prima. Overigens zonder al te zware hardware (muis/toetsenbord/controller/USB stick), hoe dat met zwaarder spul (Vive-kabels?) zou werken weet ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door XpanD op 13-08-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lange USB kabel geeft een stuk meer problemen dan een lange audiokabel iig iets met dunnere aders en afscherming.
Ik zou gewoon zo'n 3,5mm verlengkabel van 10m bestellen. Werkt het niet goed, stuur je hem terug onder WKOA. Alternatief is wat meer profi spul, maar dan moet je met balanced aansluitingen gaan werken.

Persoonlijk zou ik denk ik gewoon twee 3,5mm mono plugjes aan een stuk voaxkabel solderen. Prima isolatie en prima signaaldoorgave :)
Of het dan 50 of 75 ohm is maakt niet zoveel

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Even een opmerking: LET er wel op dat je echt afgeschermde kabel koopt.
Want veel van deze kant-en-klare kabels zijn gewoon 2 of 3-aderige kabel en worden voor AUDIO verkocht.
Zoals o.a. als koptelefoon (verlengkabel) verkocht. Sommige hebben echt een zeer slechte afscherming of totaal niet.
Deze kabels zijn in diverse uitvoeringen en lengtes...
3.5 mm mini-jack male stereo > 3.5 mm mini-jack stereo (male of female uitvoering)
3.5 mm mini-jack male stereo > 2 RCA / Tulp / Cinch connectors

Hoe test je of je audiokabel wel ECHT goed afgeschermd is:
Sluit ze aan op een mic ingang, draai de level goed hoog en pak de kabel vast (niet de aansluitingen) en hoor je brom, weg ermee, is alleen geschikt voor headphone out.
Nog beter testen? Sluit je kabels op een scoop aan, tik op de kabel, zie je een uitslag, weg ermee.
Deze laatste oplossing kwam van NL site en trouwens er is redelijk wat over te vinden.

Wat achtergrond info: maanden geleden maakte ik city sound opnames met een 10 mtr. 3.5 mm mini-jack stereo naar 3.5 mm mini-jack stereo en toen viel me op dat ik een brom hoorde.
Laatst mijn audio line-in kabels en een verleng kabel voor mijn portable Mini-Disc gecheckt en ja daar waren er ook een paar bij die niet door de test kwamen.
Dat kwam omdat ik een korte 1.10 mtr verlengkabel nodig had voor een stereo mic.

In de 80'er jaren heb ik redelijk veel RG-58, 50 ohm coax gebruikt voor unbalanced line-signal kabels naar mixers, zowel jack als rca, werkt verder goed, prijs is ook goed.

Opgemaakt uit eigen ervaringen...
Pagina: 1