Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wie kan SATPI compileren voor mips?

Pagina: 1
Acties:

• Retrofan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-10-2024
Zoals de titel al aangeeft, wie kan SATPI compileren voor mips architectuur? (Gigablue/Dreambox Enigma2 receiver): https://github.com/Barracuda09/SATPI

Ik weet niet welke cross-compiler ik exact nodig heb en wellicht is het voor iemand van dit forum heel makkelijk om een mips binary te compileren.

De programmeur al gevraagd, maar die heeft niet de benodigde receiver. Ik heb een Dreambox DM7020HD.

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Retrofan op 13-08-2017 18:07 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk niet dat dat legaal is om te gebruiken met de Nederlandse providers. Verder bevat deze repo geen complete autotools setup, slechts een handgeschreven makefile, dus die kan niet zomaar cross-compilen om dat je geen configure kan gebruiken om een Makefile voor een andere architectuur te maken.

Wat je wel kan doen is een build environment op een MIPS systeem maken en het daar rechtstreeks op compileren.

[ Voor 68% gewijzigd door johnkeates op 13-08-2017 18:10 ]

• Retrofan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik begrijp even niet wat er niet legaal is. Het is puur een software matige SAT>IP server.

En hoe kan ik rechtstreeks compileren? Alvast bedankt.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:54
Retrofan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:05:
Ik weet niet welke cross-compiler ik exact nodig heb
[...]
en wellicht is het voor iemand van dit forum heel makkelijk om een mips binary te compileren.
Ik snap waar je heen wilt, maar zo simpel is het niet. Het compileren van code is niet enkel afhankelijk van architectuur, maar ook OS en versies. Windows executables draaien niet zonder meer op Linux en andersom.

En bij embedded systems is alles nog veel meer versplinterd dan bij x86, het is niet ongebruikelijk om extreem oude software te shippen. Plus dat een architectuur als MIPS zowel in theorie als praktijk bi-endian is.

Nu draait dat ding vast Linux, maar dat is bij lange na niet genoeg. Als je die software wilt bouwen zou ik eerdergenoemde zoekterm gebruiken; als dat echt niet werkt dan zul je een eigen toolchain moeten bouwen die zo goed mogelijk past qua libraries, of alles statisch linken, anders gaat het nooit werken.

Ga eens aan de slag en laat zien wat er niet lukt als het toch misgaat, misschien is er dan nog wel iemand met goede ideëen. Software is vaak niet getest of MIPS, helemaal feest als het big endian is.