Hallo Tweakers,
Gisteravond kwam ik thuis en wilde tot mijn verbazing mijn pc niet meer opstarten (er gebeurde gewoon helemaal niks). Mijn vriendin zei later toen ze thuis kwam dat de stroom er die dag was uitgevallen en dat ze dacht een lichtflits te hebben gezien die bij de computer vandaan kwam. Vanochtend heb ik er een oude reserve voeding ingezet om te kijken of de pc het nu wel deed. Echter kwam er meteen een brandgeur uit de pc en het klonk als of er iets in knetterde. Ik vermoed dus dat het tijd is voor een nieuwe pc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, op het internet rond speuren en thuis werken (denk aan data analyse programma's als R, Stata en matlab)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik vermoed dat alles kapot is, maar ik hoop dat de ssd's en hdd die er inzaten het nog doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kwam zelf de volgende build:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt, al vond ik MSI bij me oude pc wel chill
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau maakt me opzich niet heel veel uit, aangezien ik toch meestal een headset op heb. Wat ik wel heel erg fijn zou vinden is dat de kast goed stof dicht is. De pc staat namelijk redelijk dicht bij mijn parkiet, en die laat eens in de zoveel tijd al zijn veren vallen en ik denk niet dat het goed is dat deze veren dan hun weg in de pc vinden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie mij vertellen wat jullie van deze build vinden? Hebben jullie misschien nog suggesties/opmerkingen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!
Gisteravond kwam ik thuis en wilde tot mijn verbazing mijn pc niet meer opstarten (er gebeurde gewoon helemaal niks). Mijn vriendin zei later toen ze thuis kwam dat de stroom er die dag was uitgevallen en dat ze dacht een lichtflits te hebben gezien die bij de computer vandaan kwam. Vanochtend heb ik er een oude reserve voeding ingezet om te kijken of de pc het nu wel deed. Echter kwam er meteen een brandgeur uit de pc en het klonk als of er iets in knetterde. Ik vermoed dus dat het tijd is voor een nieuwe pc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, op het internet rond speuren en thuis werken (denk aan data analyse programma's als R, Stata en matlab)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik vermoed dat alles kapot is, maar ik hoop dat de ssd's en hdd die er inzaten het nog doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kwam zelf de volgende build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 201,95 | € 201,95 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 83,01 | € 83,01 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 371,- | € 371,- |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 59,- | € 59,- |
| 2 | be quiet! Pure Wings 2, 140mm | € 9,29 | € 18,58 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,95 | € 88,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 992,49 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt, al vond ik MSI bij me oude pc wel chill
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau maakt me opzich niet heel veel uit, aangezien ik toch meestal een headset op heb. Wat ik wel heel erg fijn zou vinden is dat de kast goed stof dicht is. De pc staat namelijk redelijk dicht bij mijn parkiet, en die laat eens in de zoveel tijd al zijn veren vallen en ik denk niet dat het goed is dat deze veren dan hun weg in de pc vinden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie mij vertellen wat jullie van deze build vinden? Hebben jullie misschien nog suggesties/opmerkingen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!