Douchekop zonder waterbesparing, bestaan die nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Onze douche geeft niet zoveel water als wij zouden willen. Deel van de oorzaak is dat onze cvketel geen heel grote hoeveelheid warm water aanbiedt. Echter valt het mij op dat ik enkle nog douchekoppen vind online met waterbesparende functie. Dat is dus niet wat ik wil. Als ik zonder besparing een hoeveelheid van bijvoorbeeld 10 liter water met een temperatuur van 40 graden kan krijgen vanuti mijn combiketel, dan wil ik dat die 10 liter water ook uit mijn douchekop stromen in plaats van een om besparingsredenen afgeknepen 6 of 7 liter.
Waar vind ik nog douchekoppen die niet besparen? Of is er een simpele manier om de besparing uit een douchekop te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:51
Vaak zit er een soort van filter in danwel de slang, danwel de douche kop. Deze kan je eruit halen en heb je weer volle bak water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:50

MsD

rommelmarkten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ja idd je kan de filter uit de douchekop halen. Maar ik heb het idee dat de besparing niet alelen daar zit maar ook in de douchekop zelf(je hebt vaak meerdere standen maar volgens mij zit bij al die standen standaard besparing ingebouwd zodat niet meer de volledige straal wordt gebruikt. IK vind dat besparing momenteel een beetje wordt opgedrongen. Vroeger was het een keuze die je wel of niet kon maken, nu kan ej gewoon van bepaalde zaken zoals een douchekop geen versie oznder besparing meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Heb je het wel eens geprobeerd? Ik heb altijd een redelijk standaard douchekop uit de bouwmarkt, ook een driestanden ding en daar boor ik altijd standaard de prop uit. Mijn douche is nu zo hard dat je putjes op je huid ziet waar de straaltjes landen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:02
evilution schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:26:
Heb je het wel eens geprobeerd? Ik heb altijd een redelijk standaard douchekop uit de bouwmarkt, ook een driestanden ding en daar boor ik altijd standaard de prop uit. Mijn douche is nu zo hard dat je putjes op je huid ziet waar de straaltjes landen.
Heerlijk :)
Vind al die laffe douches helemaal niets, ik merk ook op dat ik veel langer onder dit soort douches sta dan een douche met normale druk.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:55
Leesvoer qua diverse klasses: http://www.praktischduurzaam.nl/waterbesparing-in-de-douche/

Gamma niet waterbesparende douchekoppen: https://www.gamma.nl/asso...60-4117-9a2f-6871b3d7d567

En zo zal er vast meer dan genoeg zijn :)

Wel even eerst kijken wat je cv aan kan en kijken of er al geen besparing zit op je douchekraan uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 01:37
Gewoon deze halen, simpel ding, 1 stand, geen waterbesparing.
Bevalt ons al jaren goed.
Afbeeldingslocatie: https://www.tiger.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/I/_/I_5205_Spl_C_shh.jpg

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
@President
Wat een reacties daaronder zeg :'( Het lijkt wel alsof ze graag als een derdewereldlandburger douchen... 8)7

@Wobcat
Zo eentje heb ik nu enn zodra hij goed kalkvrij is, is het inderdaad een fijne douchekop, maar na 8 jaar en vele malen laten weken in azijn spuit hij nog steeds water allerlei kanten op.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 16:40

mark-k

AKA markkNL

Koos2009 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:34:
@President
Wat een reacties daaronder zeg :'( Het lijkt wel alsof ze graag als een derdewereldlandburger douchen... 8)7

@Wobcat
Zo eentje heb ik nu enn zodra hij goed kalkvrij is, is het inderdaad een fijne douchekop, maar na 8 jaar en vele malen laten weken in azijn spuit hij nog steeds water allerlei kanten op.
Haha inderdaad, douchen met een bakje omdat je dat gezien hebt toen je in India op vakantie was.... Dan heb je wel echt verkeerde prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb een douchekop gevonden die de optie biedt om niet-waterbesparend te zijn, maar die ch luxe biedt(7 standen, vooral de sauna/nevelstand vind ik altijd erg lekker als afsluiting van een douche)
Het is deze geworden:
www.lidl-shop.nl/MIOMARE-Douchekop/p100219001/
De inzetring voor waterbesparing die wordt bijeleverd zit er los bij dus men kan zelf kiezen om wel of niet te besparen, ik heb de ring dus weggelaten en enkle het afsluitringetje gebruikt wat lekkage tussen slang en douchekop tegengaat. Ik ben zeer tevreden, had voor 5 euro niet zo'n luxe douchekop verwacht.
Pagina: 1