Windows 10 Pro licentie: NL 20E, EN 140E?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Voor mijn nieuwe PC zoek ik een Engelse Windows 10 licentie, dus ik keek in mijn favoriete prijsvergelijker en zag dat de Nederlandse Pro licentie nog geen 20 euro kost, terwijl een Engelse variant bijna 140 kost. Waarom zit hier zo'n groot verschil in?

Ik werk al jaren zowel op mijn werk als thuis met een Engelse licentie, en op Nederlandse systemen ben ik altijd de weg kwijt, dus wil zeker een Engelse. 140 euro vind ik echter wat gortig. Na wat googlen kwam ik dit op eBay tegen, maar dan vraag ik me af of dat betrouwbaar is.

Hoe kan het dat de ene taal/provider spotgoedkoop is, terwijl een andere taal/provider de hoofdprijs vraagt?

Bedankt voor de uitleg :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:37
Windows licenties zijn niet taalgebonden. Je kunt gewoon een Engelse installatie doen en deze activeren met een Nederlandse key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
.Maarten schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:25:
Windows licenties zijn niet taalgebonden. Je kunt gewoon een Engelse installatie doen en deze activeren met een Nederlandse key.
Is dat veranderd in W10? Met W7 was dat volgens mij anders.

Hoe kan het dan dat er zo'n groot verschil in aanbod zit, zoals je hier kunt zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Wildfire

Joy to the world!

LankHoar schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Is dat veranderd in W10? Met W7 was dat volgens mij anders.

Hoe kan het dan dat er zo'n groot verschil in aanbod zit, zoals je hier kunt zien?
Die goedkope van twee tientjes komen van sites die keys verkopen, meestal dubieus, in het verleden is al vaker gebleken dat dit bv. TechNet keys waren en die mogen niet doorverkocht/doorgegeven worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Goedkope keys, zoals degene waar jij naar linkt, zijn meestal OEM keys. Die behoren eigenlijk alleen geleverd te worden bij de verkoop van een complete computer door winkeliers. Ze mogen niet apart verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
EnigmaNL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:30:
Goedkope keys, zoals degene waar jij naar linkt, zijn meestal OEM keys. Die behoren eigenlijk alleen geleverd te worden bij de verkoop van een complete computer door winkeliers. Ze mogen niet apart verkocht worden.
Dus gezien ik mijn eigen PC bouw mag ik alleen de 200E kostende "retail" versie kopen? Pff met zulke bedragen sturen ze wel aan op illegale activities imo. Mijn PC kost slechts 550E, dan is een licentie van bijna de helft van dat geld natuurlijk een beetje scheef :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

LankHoar schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Dus gezien ik mijn eigen PC bouw mag ik alleen de 200E kostende "retail" versie kopen? Pff met zulke bedragen sturen ze wel aan op illegale activities imo. Mijn PC kost slechts 550E, dan is een licentie van bijna de helft van dat geld natuurlijk een beetje scheef :p
Eens, dus lekker een dubieuze OEM key halen. Lekker belangrijk :P.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Heb je niet ergens nog een (ongebruikte) Windows 7 key liggen? Gewoon die invullen tijdens de Win10 installatie, dat werkt ook.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mick1990 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:37:
Heb je niet ergens nog een (ongebruikte) Windows 7 key liggen? Gewoon die invullen tijdens de Win10 installatie, dat werkt ook.
De W7 key die ik had heb ik destijds geupgrade naar W10, en dat was een OEM key (althans daar ben ik vrij zeker van, het betreft een voorgebouwde HP).
nelizmastr schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Eens, dus lekker een dubieuze OEM key halen. Lekker belangrijk :P.
Dat zou je zeggen, maar ik wil niet het risico lopen dat ik straks van die meldingen krijg dat mijn OS illegaal is/geactiveerd moet worden :p

Maar wanneer ik een W10 NL licentie koop kan ik dus gewoon een EN versie installeren zonder problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 12:25
Yup dat moet gewoon kunnen, even dubbelchecken dat je wel de Engelse installer downloadt.
Had hier een NL W7 Pro key via MSDN (via studie), destijds taalgebonden, geüpgrade naar W10 toen het kon, en recent een reinstall mee gedaan maar dan EN. Werkt prima :p

[ Voor 3% gewijzigd door ShitHappens op 13-08-2017 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Dat kan prima, zelfs achteraf kun je wisselen tussen talen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7MJrIQOP7RWX66LFw2eCAsJp/full.png

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wat vreemd dat ze dan specifieke multilingual licenties verkopen.. Beetje overbodig lijkt me dan :) Oke ik denk dat ik dan maar voor de OEM NL Pro versie van 20E ga uit de PW, en dan lekker op zijn Engels installeren :+

Bedankt allen!

Pagina: 1