Synology ds 116

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Beste forumleden,
Ik ben een digibeet.
Ik heb de volgende vraag.
Een audio firma, heeft bij mij streaming spullen geleverd, met daar bij bovengenoemde Nas.
De tv en de Humax decoder en de Bluesound node 2, zijn bedraad verbonden, met het internet.
Nu mijn vraag, als geen van de genoemde producten aan heb staan, zie ik toch, met onregelmatige regelmaat, de Nas aan gaan en na enige tijd weer uit.
De leverancier zegt dat dit normaal is.
Ik vind dit maar vreemd.
Is de Nas niet zo in te stellen, dat hij, vanuit de stand-by, inschakelt als ik daar om vraag?
Alvast bedankt voor eventuele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een NAS is bedoeld om opslag via het netwerk te leveren. Dus staat hij in principe altijd aan. Anders moet je altijd een paar minuten wachten voordat je er bij kan, nadat je hem hebt aangezet.

Wat wel mogelijk is, is Wake On Lan (WOL). De NAS staat dan uit totdat hij een WOL verzoek binnen krijgt en gaat dan aan. Dit werkt alleen indien jouw tv, humax e.d. dergelijke WOL berichten kunnen versturen, en die kans is vaak erg klein. Het beste is dus om de NAS gewoon aan te laten. Wat je wel kan doen, is instellen dat de harde schijven automatisch na een paar minuten stoppen met draaien zodat energie bespaard wordt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik gebruik de Nas alleen voor het afspelen van mijn cd"s, die de leverancier op de Nas gezet heeft.
Als ik de Bluesound node 2, dit is een streamer/versterker, aanzet, dan start de Nas op.
Dus daar zit de functie blijkbaar wel op?
Dat zou dan precies zo zijn, zoals ik zou willen.
Nogmaals erg bedankt, voor het reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-06 20:04
blessure schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:45:
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik gebruik de Nas alleen voor het afspelen van mijn cd"s, die de leverancier op de Nas gezet heeft.
Als ik de Bluesound node 2, dit is een streamer/versterker, aanzet, dan start de Nas op.
Dus daar zit de functie blijkbaar wel op?
Dat zou dan precies zo zijn, zoals ik zou willen.
Nogmaals erg bedankt, voor het reageren.
Een synology nas gaat in slaapstand als hij niks te doen heeft, dit zie je aan het powerlampje dat pulseert.

Je kunt ook instellen dat de nas om een bepaalde tijd helemaal uit en op een bepaalde tijd weer aangaat.

Als de Nas helemaal uitgeschakeld, kan je hem door middel van wake on LAN weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Het gekke is, dat hij, vanuit de slaapstand, alleen blauwe lampje brandt continu, spontaan aangaat, terwijl ik daar niet om vraag.
Dit gebeurt diverse keren per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
blessure schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:43:
Het gekke is, dat hij, vanuit de slaapstand, alleen blauwe lampje brandt continu, spontaan aangaat, terwijl ik daar niet om vraag.
Dit gebeurt diverse keren per dag
Je leest niet anders op het Synology forum en allemaal hebben ze het opgegeven, ze hebben advanced hypernation uitgezet, zodat de disken wel uit gaan, maar de Synology zelf wel aan blijft.

trouwens, als jij deze geleverd hebt gekregen van een leverancier die het voor jouw heeft ingericht zou je kunnen stellen dat hun de oplossing zoeken / desnoods een andere (Qnap bijvoorbeeld, al weet ik niet of die hetzelfde hebben) leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Waarschijnlijk word dat veroorzaakt door een proces welke op de achtergrond draait. NAS gewoon in de meterkast plaatsen ofzo, op een plek waar je hem niet ziet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Ik zet net de Humax aan , om een programma op te nemen en de Nas start op,terwijl ik daar niet om vraag.
Bedankt voor alle reactie"s trouwens.
Het gaat mij eigenlijk om het energie verbruik .
Ps. Ik gebruik de Nas maar weinig, uurtje per dag of zo, is het schadelijk voor de Nas, om hem met de netschakelaar uit te schakelen en als ik hem nodig heb , in te schakelen?
Ik weet dat ik dan even geduld moet hebben, vanwege het opstarten

[ Voor 37% gewijzigd door blessure op 13-08-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

blessure schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:30:
Ik zet net de Humax aan , om een programma op te nemen en de Nas start op,terwijl ik daar niet om vraag.
Bedankt voor alle reactie"s trouwens.
Het gaat mij eigenlijk om het energie verbruik .
Ps. Ik gebruik de Nas maar weinig, uurtje per dag of zo, is het schadelijk voor de Nas, om hem met de netschakelaar uit te schakelen en als ik hem nodig heb , in te schakelen?
Ik weet dat ik dan even geduld moet hebben, vanwege het opstarten
Denk eerder dat het door je Bluesound komt. Die kan niet echt uit, of je moet hem zoals ik killen met een schakelaar op de voeding. Die logt dus aan op je NAS en zolang dat het geval is zal je NAS niet uitgaan. Als je de NAS al wil uitschakelen, schakel hem dan uit middels je DSM pagina, rechtsboven. Niet via een netschakelaar. Lijkt me niet bevoordelijk voor je schijven. Overigens verbruikt je NAS niet echt veel. De mijne slaapt ook nooit omdat er Surveillance Station, Domoticz etc op draait en kan toch echt niet wakker liggen vd kosten. De gebruiksvriendelijkheid van je NAS icm Bluesound gaat zo wel achteruit. Probeer eerst je Bluesound eens te killen en stel slapen in op je NAS. Wellicht lost dit het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Bedankt voor de reactie.
Wat je vertelt, is voor mij, als leek, te moeilijk.
A.s komt de leverancier, dan zal ik het met hem doornemen.
Een schakelaar op de voeding van de Bluesound, lijkt voor mij de meest eenvoudige oplossing.
Nogmaals bedankt.
Heb weer veel geleerd op dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

blessure schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:15:
Bedankt voor de reactie.
Wat je vertelt, is voor mij, als leek, te moeilijk.
A.s komt de leverancier, dan zal ik het met hem doornemen.
Een schakelaar op de voeding van de Bluesound, lijkt voor mij de meest eenvoudige oplossing.
Nogmaals bedankt.
Heb weer veel geleerd op dit forum!
Wat vind je te moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Ik heb voor het eerst een Nas in huis.
Ik heb geen idee, hoe je in het menu van de Nas komt.
Ik ben, zoals ik al eerder aan gaf, een digibeet, op dat gebied.
Ik heb overigens nog verder getest.
Bluesound en Humax uit het stopcontact gehaald.
Helpt niet, nog steeds start de Nas soms van zelf op.
Alleen de tv is nog met het internet en spanning verbonden.
Tv moet in stand-by blijven, i.v.m mrt het oled scherm.

[ Voor 16% gewijzigd door blessure op 14-08-2017 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

blessure schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:08:
Ik heb voor het eerst een Nas in huis.
Ik heb geen idee, hoe je in het menu van de Nas komt.
Ik ben, zoals ik al eerder aan gaf, een digibeet, op dat gebied.
Ik heb overigens nog verder getest.
Bluesound en Humax uit het stopcontact gehaald.
Helpt niet, nog steeds start de Nas soms van zelf op.
Alleen de tv is nog met het internet en spanning verbonden.
Tv moet in stand-by blijven, i.v.m mrt het oled scherm.
Ik zou me daar toch maar wat in gaan verdiepen ivm updates en ook de mogelijkheden die deze NAS heeft. Gewoon stap voor stap. Is ook een leuke hobby en kan je heel wat centen schelen bij problemen.

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial

Je NAS heeft een IP adres. Typ in je browser maar eens find.synology.com . Daar kan je het IP adres zien van je NAS en inloggen. Zet deze inlogpagina in je favorieten, kan je er de volgende keer snel in. Als je inlogt kom je in DSM. Daarmee kan je een boel (beetje studie) en je NAS uitzetten via rechstboven, klik op het poppetje. Hoop wel dat je je gebruikersnaam en wachtwoord weet. Zo niet, heb je geen goede leverancier die zomaar een NAS bij je weg zet, zonder enige instructie.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel. (Quote me even of pm me). Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
445033 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Ik zou me daar toch maar wat in gaan verdiepen ivm updates en ook de mogelijkheden die deze NAS heeft. Gewoon stap voor stap. Is ook een leuke hobby en kan je heel wat centen schelen bij problemen.

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial

Je NAS heeft een IP adres. Typ in je browser maar eens find.synology.com . Daar kan je het IP adres zien van je NAS en inloggen. Zet deze inlogpagina in je favorieten, kan je er de volgende keer snel in. Als je inlogt kom je in DSM. Daarmee kan je een boel (beetje studie) en je NAS uitzetten via rechstboven, klik op het poppetje. Hoop wel dat je je gebruikersnaam en wachtwoord weet. Zo niet, heb je geen goede leverancier die zomaar een NAS bij je weg zet, zonder enige instructie.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel. (Quote me even of pm me). Succes.
Bedankt voor je reactie.
Hier ga ik mee aan de slag.
Inlog gegevens heeft de leverancier verstrekt.
Hij komt morgen nog even langs, om de Bluesound node 2 , om te ruilen voor de juiste kleur.
bedankt dat ik je mag contacten, als ik nog vragen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Beste forumleden,
Het probleem van het onregelmatig opstarten van de Synology DS 116, is verholpen.
Het opstarten gebeurde, terwijl ik daar geen opdracht voor gaf.
De boosdoener was mijn Apple TV, die aan het zelfde netwerk hangt.
Ik de Apple TV afgekoppeld en de problemen zijn verholpen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1