Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Na bijna 4 jaar trouwe dienst gedaan te hebben begint mijn Samsung Galaxy S4 mini kuren te vertonen.
Zo krijg ik van diverse mensen te horen dat ik slecht te verstaan ben en ik merk dat de camera het ook niet meer lekker werkt.
Gelukkig heb ik de laatste jaren nog wel kunnen genieten van de laatste software d.m.v. CyanogenMod en Lineage OS.

Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone die handzaam is en in mijn broekzak past.
Ook wil ik niet dat hij na een jaar al niet meer vooruit te branden is.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan ~€400,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat ik voornamelijk doe is wat surfen op het internet, whatsapp en af en toe wat lichte spelletjes.
Zo nu en dan maak ik ook foto's voor mijn werk, enige kwaliteit daarbij is gewenst.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals eerder aangegeven moet het niet een te groot toestel zijn, het liefst niet groter dan 130mm lang.
Helaas is het aanbod zo te zien ergs schaars in de kleinere smartphones.

Ik kom eigenlijk enkel uit op een Sony Xperia X compact

Welke vragen heb je hier nog over?
Zal ik met mijn wensen dit toestel aanschaffen?
In de review van Chris Broeders komt hij redelijk, maar niet geweldig uit de bus.

Dus mijn vraag:
Is de Xperia X compact een verstandige keus of zijn er nog andere geschikte toestel die ik niet gevonden heb?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Frosty15 op 13-08-2017 17:18)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm niet om dit topic te kapen, maar deze gedachtengang heb ik nog nooit gehoord :9

@Frosty15 Sony presenteert eind deze maand waarschijnlijk een nieuw Compact-toestel met high-end specs.
Alleen voor jouw genoemde budget gaat dat 'm dan weer niet worden inderdaad. iPhone SE is heel erg tof, compact, krachtig en klein. Natuurlijk dien je dan wel rekening te houden met de beperkingen van iOS dan :)
Zijn er hier al een aantal genoemd natuurlijk, apps moet je eventueel opnieuw kopen, maar if so: SE is mooi!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Reviews zijn niet zo geweldig..:
pricewatch: Sony Xperia X Compact Zwart

Ik zocht vorig jaar zelf ook zo iets, geen geschikte android, die ik het liefst zou hebben.
Met tegenzin een Iphone 5S gekocht, 16 GB, tis dat ik niet zoveel er mee doe behalve teletekst, nu.nl, whatsapp, live TV (NPO1,2,3), zonnepanelen monitor, buienradar en dan houdt het al een beetje op...

Grootste nadelen iphone: geen verwissebare accu, 32GB vaak veel duurder (5S bijna niet verkrijgbaar als 32GB), altij speicale stekker (lightning)..., etc

[ Voor 58% gewijzigd door route99 op 13-08-2017 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De Iphone SE lijkt een heel rationele keuze.
Omdat:

- Waarschijnlijk langdurig vlot zal blijven werken in vergelijking met android toestellen.
- Je lange softwaresupport hebt.
- Hij ook een goed batterij verbruik heeft.
- Bellen en foto's schieten kan hij ook prima.

pricewatch: Apple iPhone SE 128GB Grijs
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001025605.png

De 128GB zit net iets boven je budget, de 32GB valt er ruim binnen.
De Experia X zou ik niet aan beginnen. Ook de nieuwe Xperia XZ is wat duurder, en er is nog nooit een sony-android geweest die gekomen is met vier jaar softwareupdates.

[ Voor 7% gewijzigd door 3x3 op 13-08-2017 11:07 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Niet online
De Iphone SE spreekt mij wel aan.
Om eerlijk te zijn had ik nog niet naar Apple gekeken.

Klopt mijn conclusie dat er maar weinig Android-telefoons zijn in de kleine formaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Yep, ik kon ze niet vinden of ze werden geleverd met oudere Android versies en niet goed updatebaar.

Edit
pricewatch: Samsung Galaxy Xcover 3 Value Edition Grijs
8 GB maar er zit een geheugenslot in..
Versie 6 van android, ok genoeg?
reviews:
https://www.google.nl/sea...160k1j33i21k1.uX16xS8F4nM

Edit 2:
Kijk anders met deze filters nog eens:
categorie: Smartphones

[ Voor 91% gewijzigd door route99 op 13-08-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Frosty15 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:03:
De Iphone SE spreekt mij wel aan.
Om eerlijk te zijn had ik nog niet naar Apple gekeken.

Klopt mijn conclusie dat er maar weinig Android-telefoons zijn in de kleine formaten?
categorie: Smartphones

Android is een os gemaakt door een online adverteerders. Advertenties hebben graag veel schermruimte. Het verdienmodel van android-fabrikanten is ook zo dat ze niet meer verdienen door langer software updates te geven. Dus als je de wens van klein, niet te duur & duurzaam is de Iphone een heel logische keuze.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 18:41
Je vraag is al beantwoord, maar ik wilde er nog aan toevoegen dat iPhone SE met 32 GB opslagruimte nu relatief goedkoop te krijgen is in combinatie met een abonnement bij Ben of Hollandsnieuwe. Door in één keer te betalen was mijn zus vorige maand €220,- kwijt aan de toetstelbijbetaling. Ik ben een Android fan in hart en nieren, jaren geleden heb ik ook iOS en Windows Phone gebruikt, maar ik ben echt onder de indruk van de SE voor dit geld. Heel compact en licht, super snel en maakt enorm mooie foto's vind ik (maar mijn vergelijkingsmateriaal bestaat uit een Sony Xperia Z1 Compact en een Moto X 2014 ;) ).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm niet om dit topic te kapen, maar deze gedachtengang heb ik nog nooit gehoord :9

@Frosty15 Sony presenteert eind deze maand waarschijnlijk een nieuw Compact-toestel met high-end specs.
Alleen voor jouw genoemde budget gaat dat 'm dan weer niet worden inderdaad. iPhone SE is heel erg tof, compact, krachtig en klein. Natuurlijk dien je dan wel rekening te houden met de beperkingen van iOS dan :)
Zijn er hier al een aantal genoemd natuurlijk, apps moet je eventueel opnieuw kopen, maar if so: SE is mooi!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Het wordt wel errug dun in de smart phones met kleinere schermen als de 5S/SE.... :(
Vind die al groot genoeg voor in mijn broekzak, wil je niet nog meer op een hamster gaan lijken.... 8)7

Voor het echte, vlotte internet en office werk is een laptop of een desktop vele malen efficiënter in gebruik, ook tov de wat grotere smart phones, het blijft behelpen.
Blijkbaar is voorlopig de trend nog steeds "groter"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Niet online
CLB schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Ik zal nog even wachten tot wat Sony met het nieuwe toestel te bieden heeft.
Het budget kan nog wel wat opgerekt worden, het is geen harde limiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Frosty15 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:57:
Ik zal nog even wachten tot wat Sony met het nieuwe toestel te bieden heeft.
Het budget kan nog wel wat opgerekt worden, het is geen harde limiet :)
Dat is wel een toestel wat je zal bekoren aldus de geruchten, maar wordt echt high-end dus hoge(re) prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Niet online
CLB schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:01:
[...]

Dat is wel een toestel wat je zal bekoren aldus de geruchten, maar wordt echt high-end dus hoge(re) prijs.
Ik heb mij destijds er niet zo in verdiept, maar ik hoopte in de tijd van de S4 mini ook een kleine high-end gekocht te hebben.

Dit klinkt mij goed in de oren!
Pagina: 1