Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614678

Topicstarter
Goedemorgen!

Ik heb sinds kort mijn LG OLED 55C7 aan de muur gemonteerd. Door de soundbar en het tv meubel hangt de tv hoger dan de richtlijnen voor de "ideale kijkhoogte".

Ik heb een beetje rondgekeken op het forum en daar wordt vaak 1/3 vanaf de bovenkant gehanteerd of soms 1/2/. Als ik op de bank of stoel plaatsneem kom ik op ongeveer 1/3 vanaf de onderkant uit. Voor mijn gevoel hangt hij dus iets te hoog, maar lager hangen gaat erg lastig worden.

Ik kan de televisie wel wat kantelen. Wanneer ik dit doe dan zie ik mij ogen in de weerspiegeling wel op 1/3 vanaf de bovenkant. Mijn vraag is of dit dan hetzelfde 'effect' heeft als wanneer de televisie lager had gehangen? Of is het kantelen van een tv niet ideaal voor gamen en films kijken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:14
Je kijkhoek wordt groter dus echt ideaal is het niet nee.
Maar de vraag is stoor je je eraan tijdens het kijken dat 1/3 onder de zichtlijn zit?
Met andere woorden kijk je lekker tv of zit je steeds omhoog te kijken?

Misschien kan je nog iets met de beugels?
Deze kon ik ook op 2 posities monteren op de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Blokjes onder de poten van je stoelen en bankstel :+

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kantelen maakt niet uit, maar je kijkt dan wel continue naar boven. Dus voor de kijkhoek is het ok, voor het comfort meestal niet. Of dat storend is, is aan jou uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik verbaas me er ook vaak over hoe hoog mensen hun tv hebben hangen. ik heb extra een dunne reciever gekocht om zo 10 cm te kunnen zakken met mijn meubel...

en inderdaad blokjes onder de poten van de bank....

persoonlijk vind ik het echt prettiger kijken als je inderdaad rond die vuistregel zit maar goed dat is voor iedereen persoonlijk. Stoort het je niet als hij hoger hangt ? dan lekker laten hangen!

[ Voor 32% gewijzigd door Ray op 15-08-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn eigen meubel is 80 cm hoog (normaal dressoir) en de tv staat op de voet. De onderkant van het scherm begint dus op circa 85 centimeter. Dat is voor mij een prima hoogte en ik hoor mijn dochter ook niet klagen. Heel even heeft de centerspeaker eronder gestaan, maar dan hangt het scherm met de onderkant op meer dan een meter en dat vind ik wel veel te hoog.

Zoals @M.Koers zegt: vind je het zelf prettig zoals het nu is? Dan gewoon lekker zo laten. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ray schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:39:
ik verbaas me er ook vaak over hoe hoog mensen hun tv hebben hangen. ik heb extra een dunne reciever gekocht om zo 10 cm te kunnen zakken met mijn meubel...
Je hebt zeker geen kinderen?;) Onze TV zit continue vol met vette kinderhandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik verbaas me erover dat er überhaupt mensen moeilijk over doen of regels voor hebben. Hang dat ding gewoon op een hoogte die jij prettig vindt kijken, OLED heeft toch enorm goede kijkhoeken. Ik heb de onderzijde van m'n TV op ~60cm hoogte gehad, maar later ook op 80cm hoogte. Het went binnen een paar dagen, beiden kijkt gewoon prima :) Met 2 katten in huis hang ik hem liever wat hoger, just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Deveon schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Je hebt zeker geen kinderen?;) Onze TV zit continue vol met vette kinderhandjes.
alleen wat kattenharen :) dan maar een hek ervoor overdag :9
Pagina: 1