Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij verteld is is dat opnames vaak al geen nut meer hebben als er ingebroken is en dat motion detection met notification naar je smartphone pas echt effect heeft om meteen alarm te slaan.

Vandaar mijn vraag, welke camera incl app is het meest betrouwbaarst? Geld speelt geen rol...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zet in dat geval gewoon een bewaker voor je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
De nest cam is misschien wel wat voor je?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:30
Als het is om meteen alarm te slaan, denk ik dat je beter contact opneemt met een bewakingsfirma ipv zelf te sleutelen. De bewakingsfirma's kunnen een alarm installeren dat direct contact opneemt met de centrale, en normaal zitten daar ook systemen tussen dat als telefoon- en elektriciteitsdraden geknipt worden, er eveneens een alarm wordt gegeven (via sim-kaart).

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bewegingsmelders (PIR/radar) zijn veel beter in staat om beweging te detecteren dan camera's en zijn bovendien goedkoper. De genoemde nest cam is in ieder geval niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:56

Carboy54

Duurzaamheid coach

@Verwijderd bewegingscameras zijn niet selectief genoeg. Er beweegt altijd wel wat. Ik heb via camerasolutions.nl slimme cameras die onderscheid maken tussen intruder en line detection van Hikvision en via de app die informatie doorgeeft welke je zelf hebt gekozen. Dat een pir beter detecteert is nonsense. Deze cams registreren alles en slaan het op in een intern geheugen zonder verdere noodzakelijke apparatuur.

[ Voor 22% gewijzigd door Carboy54 op 13-08-2017 11:16 ]

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Carboy54 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:10:
@Verwijderd bewegingscameras zijn niet selectief genoeg. Er beweegt altijd wel wat. Ik heb via camerasolutions.nl slimme cameras die onderscheid maken tussen intruder en line detection van Hikvision en via de app die informatie doorgeeft welke je zelf hebt gekozen. Dat een pir beter detecteert is nonsense. Deze cams registreren alles en slaan het op in een intern geheugen zonder verdere noodzakelijke apparatuur.
Kun je eens wat vertellen over de opstelling en het aantal keren dat je ten onrechte een melding krijgt? Line crossing en motion detection zijn niet feilloos.

In de webshop van camerasolutions.nl staan trouwens geen camera's met EXIR-leds, waarmee 's nachts veel beter beelden worden verkregen (en ook geen losse lampen om geen insecten naar de camera te lokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan heb je dus idd behoefte aan een selectievere detectie. De vraag is waarvoor en wat het mag kosten idd. 24/7 monitoring door een bewakingsdienst kan ook nog natuurlijk.
Een app is leuk maar nog steeds afhankelijk van de developer. Plus afhankelijk van een internetverbinding. Nou is er in NL een redelijke dekking, maar als je echt meteen alerting wilt wil je dat toch via de telefoon lijkt me.

Offtopic: heb jij bewust je nickname genomen? Ik ken Daivonex als creme tegen o.m. Psoriasis, vrij aggresief spul I may add.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:56

Carboy54

Duurzaamheid coach

Niets is feiloos. Ik gebruik geen motiondetection zoals eerder gemeld. Linecrossing en intruderdetection zijn op gevoeligheid en aantal x detectie uitgebreid in te stellen waardoor de foutieve meldingen worden vermeden. De combinatie van een 4 mp vandaalbestendige dome met intern geheugen en slimme functies met een nachtzicht van 15 tot 20 mtr worden in deze prijsklasse nauwelijks aangeboden. Alles heeft zijn prijs. Hikvision darkfighters kijken tot 250 mtr ver maar zijn aanzienlijk duurder. Voor hh gebruik is de dome perfect. Bovendien geen maandelijkse kosten.

De meeste camera's met exir leds op een steun zijn zeer vandaal gevoelig. Met een lange stok laat je ze simpel naar de hemel kijken en staat er niets meer op.

[ Voor 17% gewijzigd door Carboy54 op 13-08-2017 12:03 ]

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit is niet de manier om een topic te starten op Tweakers. Lees hier nog even, het algemeen beleid #topicplaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.