Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 21:51
Ik zoek een?
Audiooplossing voor bij de televisie met verplaatsbare speakers (om in de keuken ook de muziek te horen en geen snoeren door het huis te hebben).

Wat is je budget?
Max €800,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aan te sluiten op een tv en Horizon box om zodoende het geluid van de tv goed te horen en achtergrond muziek af te spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn vader is bij Expert geweest en hem is de Sonos Soundbar aangeraden, maar eerlijk gezegd heb ik daar mijn twijfels over. De plaats van de tv is dermate onhandig dat het geluid van de soundbar volgens mij wordt tegen gehouden door de bank en kast (zie foto's). Zelf denk ik aan een Philips Fidelio systeem (pricewatch: Philips Fidelio E6, omdat hierbij de speakers en daarmee het geluid makkelijker te verplaatsen is.

Locatie tv:
Kamer ouders 1

Zitplaats vader:
Kamer ouders 2

Zitplaats moeder:
Kamer ouders 3

Online muziek wordt niet gebruikt, dus Spotify en soortgelijke programma's hoeven niet ondersteund te worden.
De afmeting van de woonkamer is ongeveer 5 bij 4. De tv hangt aan een beugel die naar voren getrokken kan worden, zodat vanuit de stoel van mijn moeder de tv ook te zien is.

Als er verdere info nodig is, hoor ik het graag.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

[ Voor 4% gewijzigd door BvZwolle op 14-08-2017 19:00 . Reden: Post iets aangevuld qua wensen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:59
Waar gaan de het voor gebruiken? Achtergrond muziek? Of om het geluid van de tv wat harder te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
.Maarten schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 08:43:
Waar gaan de het voor gebruiken? Achtergrond muziek? Of om het geluid van de tv wat harder te krijgen?
Topicstart een beetje aangepast: voor allebei eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij "oudjes" wordt de spraak erg belangrijk, je zou kunnen kiezen om een All Ch stereo opstelling neer te zetten met 4 boxen op oor/ooghoogte vanuit alle hoeken van de kamer :) Zo komt de stem uit alle boxen en behoeven de buren niet gelijk mee te genieten van hun favoriete programma.

Wat je zeker niet wilt is eigenlijk een geluidsbron uit 1 speaker, of surround, omdat de stemmen alsnog uit 1 punt komen (ze geven meestal niet zo om een surround sound waarbij het lijkt alsof de Lingo ballen en de max geheugentrainer kaartjes door de hele kamer stuiteren)

/edit
Hier kan je dan gewoon een goedkopere versterker voor gebruiken, een 2dehands Onkyo bijvoorbeeld met HDMI /ARC zodat het vanzelf aangaat (of een Logitech Harmony erbij) en dan 4 speakers erbij zoeken die niet te groot zijn, eventueel een sub voor het laag (maar voor TV + achtergrond muziek niet echt noodzakelijk)

Dan ben je met 100 euro voor de versterker en zeg 200 euro voor speakertjes klaar. (behoefd geen high end denk ik ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Vorkie op 13-08-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien de plaatsing van de TV tov de stoelen verwacht ik dat je ouders er ook niet om malen als het geluid niet rechtstreeks van de TV af komt (maar check dat ff).
In voorkomend geval zou ik gewoon een leuk stereo Microsetje neerzetten. Kost niet teveel, geeft beter geluid dan de TV, en iedereen blij. Soundbar idd niet aan beginnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:41

CeesKees

I rest my Kees

The Eagle schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:32:
Gezien de plaatsing van de TV tov de stoelen verwacht ik dat je ouders er ook niet om malen als het geluid niet rechtstreeks van de TV af komt (maar check dat ff).
In voorkomend geval zou ik gewoon een leuk stereo Microsetje neerzetten. Kost niet teveel, geeft beter geluid dan de TV, en iedereen blij. Soundbar idd niet aan beginnen.
Precies. Leuk microsetje en je bent klaar

Een Denon m41 lijkt mij prima te voldoen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik ben zo dom geweest om niet te vermelden dat ze het geluid ook in de keuken willen horen, zonder dat er kabels door het huis liggen of de radio standje 100 moet.
Dus misschien nog andere ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:41

CeesKees

I rest my Kees

Een tweede radio in de keuken. Maak het voor die mensen niet moeilijker dan het is.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1