Grafische kaart ASUS R9 290 DCUII OC 4GB stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvndrlinde
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09-2022
Mijn vraag
Ik had de laatste tijd al het idee dat mijn PC flink moest koelen tijdens het spel Rust. Nu is hij er mee opgehouden. Er schijnt drie jaar garantie op te zitten, maar nu zit op een termijn van 3 jaar en 1 maand.

Volgens de ASUS website moet ik garantie claimen bij de verkoper, maar hebben jullie enig idee of er een kans van slagen is? Ik kan natuurlijk een verhaal ophangen dat ik met vakantie ben geweest en dat ik geen tijd meer heb gehad om uit te zoeken om welk onderdeel er nu stuk was in mijn desktop.

Ik vind dit zo zuur, dikke knaken betaald en nu net buiten garantie stuk. Denken jullie dat een RMA zal slagen? Wat zijn jullie ervaringen?

Beste antwoord (via robertvndrlinde op 13-08-2017 18:51)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
In Nederland heb je recht op een deugdelijk product. En daar zit geen termijn aan vast. Maar uit jurisprudentie mogen we halen dat het Minimaal de fabrieks garantie is. Dus in dit geval met 1 maandje over de periode moeten ze gewoon garantie geven. Ze kunnen alleen een klein deel van je reparatie aan jou door rekenen. Maar een beetje winkel neemt de kosten volledig op zich. En spreek gewoon de waarheid. Daar kom je veel veder mee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:55

rdejongjr

Gnome

Distri's wijzen het ding direct af( heb jij als het goed is niets mee van doen), als je een winkelier hebt die het ding alsnog in behandeling wil nemen, laat ze dan wel direct Asus aanspreken. Met een beetje geluk gaat hij naar de tech afdeling in Tsjechie en komt hij met een mooi rapportje op kettingpapier gerepareerd en wel retour.

[ Voor 7% gewijzigd door rdejongjr op 13-08-2017 02:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• loki504
In Nederland heb je recht op een deugdelijk product. En daar zit geen termijn aan vast. Maar uit jurisprudentie mogen we halen dat het Minimaal de fabrieks garantie is. Dus in dit geval met 1 maandje over de periode moeten ze gewoon garantie geven. Ze kunnen alleen een klein deel van je reparatie aan jou door rekenen. Maar een beetje winkel neemt de kosten volledig op zich. En spreek gewoon de waarheid. Daar kom je veel veder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@robertvndrlinde en ben je wat wijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvndrlinde
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09-2022
@loki504
Helaas neemt de 4launch.nl de kaart niet terug onder garantie. Ze willen hem wel voor mij opsturen en dan ga ik gewoon betalen voor de reparatie of in ieder geval de onderzoekskosten á 80 eu. Daar bedank ik voor.

Ik heb nu mail gestuurd naar ASUS direct en daar kan ik binnen 48 uur antwoord op verwachten, al verwacht ik er eerlijk gezegd weinig van.

Verder heb ik hem nu maar alvast te koop gezet op Tweakers omdat ik ergens had gelezen dat iemand ook met een defecte er nog 100 eu voor had gekregen. Blijkbaar zijn ze nog steeds interessant betreft mining.

Een vergelijkbare terugkopen voor een aanzienlijk lager bedrag zit er niet in vanwege dat gehele mining verhaal wat de prijs aardig omhoog drijft ivm schaarste. Ik laat het me allemaal even bezinken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Jammer dat 4launch zijn wettelijke verplichtingen niet nakomt. Ik zou zeker een melding maken over 4launch bij ConsuWijzer. Winkels die op deze manier handelen zijn we liever kwijt als rijk. Hoop voor je dat Asus wel wil meewerken.
Pagina: 1