Front speakers naast/aan TV mounten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdlin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-09 22:30
Ik wil mijn 40" TV'tje aan de muur gaan hangen, zo plat mogelijk. Standaard kom ik dan uit bij een VESA mount, lijkt me allemaal simpel genoeg.

Daarnaast wil ik eigenlijk mijn front speakers (left/right/center) aan mijn TV mounten, maar daar blijkt niets voor te bestaan.

Ik kom een paar producten tegen maar de meeste wijn discontinued. Eentje leeft nog, maar is belachelijk duur: https://www.teufelaudio.n...speakers-stuk-p16017.html
Dat is wel precies wat ik nodig heb, alleen een beetje overkill, want mijn speakertjes zijn klein.

Het lijkt mij triviaal, zoals er voor speakerbard tal van VESA mounts zijn, waarom dan niet hetzelfde voor de left/rigth speakers?

Twee vragen dus:

- Is er een reden om dit niet te doen?
- Bestaat er echt niets? Niemand dan zelf ooit oets gemaakt?

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:17
En wat voor speakers heb je??

Als het kleine speakers zijn, kunnen ze vaak met een schroef of haak gewoon ophangen worden.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdlin
Hm, een optie die ik nog niet bekeken had. Al wil ik liever niet nog meer boren. En dan zit beperk ik me weer, mochten er nieuwe speakers of TV komen, beiden gaan al een tijd mee. Als het VESA mounted is, zou alles te herbruiken zijn.

Het zijn deze: Onkyo SKS-HT528 (http://www.eu.onkyo.com/d...KS-HT528_datasheet_EN.pdf) - 10x17cm @ 700gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Ik heb een 90 graden hoekijzer in de muur geschroefd em daar de speaker op gemonteerd. Niks van te zien en de speaker mooi strak tegen de muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lange metalen strip mee vast maken op je vesa gaten en zorgen dat die strip ver genoeg buiten de tv uitsteekt om de speakers aan te monteren. Datzelfde voor de center speaker boven of onder je tv.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een fatsoenlijke stereobeeld cq surround effect zou ik je adviseren speakers niet pal naast een 40 inch tv te hangen.
albino71 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:47:
Lange metalen strip mee vast maken op je vesa gaten en zorgen dat die strip ver genoeg buiten de tv uitsteekt om de speakers aan te monteren. Datzelfde voor de center speaker boven of onder je tv.
Onder de tv! Van boven komt het geluid niet natuurgetrouw naar je toe. Speakers dienen als je zit op oorhoogte te zijn geplaatst.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10 14:15
Let ook even op het maximum gewicht van die Vesa beugel. Speakers aan de tv hangen is leuk, maar als vervolgens de tv met speakers en Vesa beugel van de muur komt, omdat het te zwaar is, is minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdlin
jorisjan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:26:
Ik heb een 90 graden hoekijzer in de muur geschroefd em daar de speaker op gemonteerd. Niks van te zien en de speaker mooi strak tegen de muur
En wat doe je met de draadjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdlin
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:21:
Onder de tv! Van boven komt het geluid niet natuurgetrouw naar je toe. Speakers dienen als je zit op oorhoogte te zijn geplaatst.
Dus als de TV (te) laag hangt, zou boven wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
MrEdlin schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

En wat doe je met de draadjes?
Straks langs de muur in een kabelgootje

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-09 11:24
MrEdlin schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Dus als de TV (te) laag hangt, zou boven wel kunnen :)
Als de TV niet (te) hoog hangt is dat zelfs dichter bij oorhoogte dan eronder!

Ongeveer een derde van het scherm boven ooghoogte en tweederde daar onder is over het algemeen de meest prettige kijkhoogte. Het zal veel mensen verrassen hoe laag dit eigenlijk is.
Zie bijvoorbeeld: https://www.tvbeugels.nl/hoe-hoog-moet-ik-mijn-tv-ophangen/

Lastig want de hoogte van oren en ogen verschilt niet zoveel en een center speaker en beeldscherm op dezelfde hoogte hangen gaat natuurlijk niet. Een van de twee zal dus moeten wijken. Dan is het persoonlijke voorkeur wat voor ieder het beste compromis is. Ik kies zelf voor een center speaker onder de TV maar deze hangt dan toch echt laag t.o.v. mijn oren.
Pagina: 1