Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een architectuur opleiding doen en moet hiervoor een laptop kopen.
ik vroeg me af of ik dus een quadro of een gtx moet kopen en als ik die kocht welke genoeg was, ik ga het gebruiken voor autocad 3d en 2d
(ik heb hem voor 4 jaar nodig)
...

ik heb de quadro m1200/2200 of de gtx1060/1070 op het oog
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Bij dit soort rekenwerk raad ik altijd mobiele workstations met Quadro kaarten aan. M1200 is hierbij voldoende, m2200 is leuk om te hebben maar niet noodzakelijk. Voordeel van workstations is natuurlijk de mogelijkheid om next business day garantie op af te sluiten, je wilt niet een paar weken zonder laptop komen te zitten. Daarnaast ISV certificering van de fabrikant van software icm hardware en de optie om je systeem via speciale software optimaal af te stemmen op je software pakketten voor optimale performance.

Je komt hiermee dus in HP ZBook, Dell Precision of Lenovo Thinkpad P series. Afhankelijk van je budget kun je evt ook even een oog werpen op de Precision die ik in v&a heb staan, zie link onder mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:28:
Ik ga een architectuur opleiding doen en moet hiervoor een laptop kopen.
ik vroeg me af of ik dus een quadro of een gtx moet kopen en als ik die kocht welke genoeg was, ik ga het gebruiken voor autocad 3d en 2d
(ik heb hem voor 4 jaar nodig)
...

...
pricewatch: HP ZBook Studio G4 Y6K15ET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 20:40
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:28:
ik ga het gebruiken voor autocad 3d en 2d
[...]
Ik ben architect en heb een laptop met een quadro K2100m. In AutoCAD loopt de viewport soepeler als ik hardwareversnelling uitzet dan als het aan staat, ondanks de veelgeprezen "professionelere" danwel gecertificeerde drivers. Het andere programma waarin deze drivers eventueel hun waarde zouden kunnen bewijzen is voor mij Adobe CS6, maar als ik daar hardwareversnelling aanzet worden die programma's op mijn laptop instabieler en wordt de interface (met name zoomen) langzamer. Tenzij je een specifiek programma gebruikt waarvan je zeker weet dat de quadro voordelen biedt (wat in mijn ervaring in AutoCAD dus tegenvalt) zou ik voor een geforce kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Echt: CAD is simpel voor gewone Intel HD graphics. Al dat geblaas van die game graphics ('hardware versnelling') stoort je en het voegt niets toe.
Heel misschien heb je er wat aan als je je architectonisch meesterwerk 'vanuit een vliegtuig' of in een omgeving met waaibomen en woeste golven wilt showen.

[ Voor 44% gewijzigd door Bruin Poeper op 15-08-2017 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad2ness
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 11:17
Ik werk zelf bij een ingenieursbureau en veel van onze workstations zijn uitgerust met gewone game kaarten en die werken met autocad, revit en recap (pointclouds)
Mijn workstation heeft op dit moment een 760 gtx en werkt soepel. Naar mening betaal je voor de quadro kaarten voor een soort 'schijn' zekerheid.

Autocad 2d is naar mening op ze retour en programma's als revit zijn de toekomst. Zeker als je wilt bimmen! Wil je info over revit dan zou ik even op revitforum.org kijken

[ Voor 21% gewijzigd door Mad2ness op 15-08-2017 22:08 ]

Pagina: 1