Nieuwe laptop voor SolidWorks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Mol
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-10-2022
Beste allemaal,

Aangezien ik komend schooljaar begin met een nieuwe studie, en daarvoor wil ik een nieuwe laptop kopen. Deze laptop moet meerdere programma's kunnen runnen met als zwaarste SolidWorks (2017). Ik heb dus echt totaal geen verstand van computers en vraag dus jullie hulp.

Wat ga je met je laptop doen?
Zoals gezegd wil ik dus SolidWorks minimaal soepel kunnen runnen. Ook vind ik het leuk om nog eens te gamen, maar niet de zwaarste spellen. Denk aan een Football Manager etc..

Wat is je budget?
Max. 600 - 700 euro. Goedkoper is altijd welkom, maar ik weet niet of dat heel realistisch is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ga hem elke dag meenemen naar school. Onderweg ben ik niet van plan hem te gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil een 15 inch scherm, en heb vernomen dat het handig is om (minimaal) een i5 processor te nemen en 8gb RAM. Graag heb ik een 256gb SSD met als het mogelijk is nog een HDD erbij. Qua videokaart heb ik geen idee wat handig is.

Ik dacht zelf aan deze:
pricewatch: Acer Aspire A515-51G-58NR
of:
pricewatch: Lenovo V110-15ISK 80TL0169MH

EDIT: Wat is jullie advies aan mij om te gebruiken als videokaart?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
ik heb zelf ook solidworks op mijn laptop staan en dit werkt (mijn laptop is niet heel goed)
je kunt beter een quadcore processor nemen (als jij dat wilt want het is nog wel een pak duurder)
pricewatch: HP Pavilion 15-bc210nd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47
Ik kan het mis hebben, maar Solidworks & gamen, dat gaat niet echt samen. Wil je echt alles uit Solidworks halen, zul je een "profi" videokaart moeten hebben die juist Open GL geoptimaliseerd is, en wil je gamen, is het Direct 3D /Direct X.

Nu, ik kan me niet voorstellen, dat een Geforce 1050 van de genoemde laptop van hierboven niet goed zou werken met Solidworks, maar het wordt in ieder geval niet ondersteunt.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bent al 9 maanden bezig met een nieuwe machine maar stelt nog steeds geen kennis van PC's te hebben? Je had je allicht even kunnen inlezen in de materie, zeg maar en met een iets constructievere topicstart komen.

Zoals @ginod zegt; OpenGL is preferred voor CAD-applicaties maar dat kan je nazoeken op de site van Solidworks welke GPU's ze wel/niet ondersteunen en mogelijk benchmarks daarvan opzoeken.

Een SSD is een wassen neus; geen van beide genoemde laptops specificeert het aantal IOPS noch of het SATA of PCIe is; het verschil tussen een goedkope SATA en dure PCIe SSD is in performance bijna een factor 8.

Verder zijn de twee genoemde laptops enorm verschillend; wil je CAD gaan doen op een 768p-scherm? I don't think so maar ook hierin heb je geen argumenten gepost waarom je die laptop hebt uitgekozen. En qua gewicht schelen ze bijna 15% dus ook dat is nog wel een dingetje waar je beter/scherper naar op zoek kan, zeker als je de laptop bijna dagelijks gaat meenemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof