Toon posts:

directe kabelverbinding trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik probeer directe kabelverbinding aan de praat te krijgen. Nu heb ik alles ingesteld, en als ik dan de verbinding opzet, zegt de gast, dat hij de hostnaam van de hostcomputer moet weten, omdat hij anders niet de gedeelde bronnen kan weergeven.

Nou heb ik de HD gedeeld, alle namen opgegeven die ik maa kan verzinnen, maar geen reactie.

Wie helpt mij, en kan voor mij deze dag toch nog 8-) ondanks al deze regen ??

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[forum=10] --> [forum=19]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij kan hellepen ??

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

"\\computernaam" invullen. Er moet dan wel iets gedeeld zijn op de host. (computernaam uiteraard ff vervangen door de naam van de hostcomputer.. ;))

Suc6

[edit]
Voor het geval dat: computernaam kun je vinden bij het tabblad identificatie van je netwerkinstellingen in het configuratiescherm..

#

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ja, ik heb dit probleem ook!
Als een Win98(se) bak de gast is, moet ik daar een hostnaam, en als een Win2K bak de gast is, dan moet hij een Gebruikersnaam:? en wachtwoord:? hebben!
Ik krijg die kl*te verbinding niet aan de gang :(.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Het is al een tijdje geleden dat ik dit voor 't laatst gedaan heb, maar voor zover ik me kan herinneren gebruikt directe kabelverbinding je TCP/IP instellingen van externe toegang. Dus je moet beide compu's dan een vast ip geven (bijv. 192.168.0.1 en 192.168.0.2) net als bij het configgen van een normaal netwerk, maar dan bij de DUN-instellingen.. En dan uiteraard nog ff bestands&printerdeling etc. installeren.
Opzich is dit niet echt handig, want als je geen kabelinternet hebt en externe toegang dus gebruikt voor internet is het altijd 1 van de 2. Je moet dan nl. iedere keer al die instellingen weer terugzetten om te kunnen internetten, en bovendien niet vergeten om nix meer te delen via die inbelverbinding...
Zo was het bij mij iig in Win98SE.

#

Verwijderd

Bij mij (WinME en Win98SE) vroeg windows ook vaag naar een wachtwoord of naar een hostname. Zelfs als ik die gaf wilde hij niet verder.

Nu ben ik er achter gekomen dat je dan al verbinding hebt (voor de invoer van een wachtwoord of hostname).
Je moet die melding gewoon negeren (niet wegklikken) en via "Network Places" (ik gebruik UK versie) de PC zoeken m.b.v. de search.
Pagina: 1