Eigen beeld laptop tijdens streamen naar tv ?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 895673

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik wilde graag weten of het mogelijk is om een stream of wat dan ook te casten naar mijn LG smart tv, maar ondertussen wel andere dingen blijven doen op de laptop terwijl mijn TV afspeelt wat ik wil streamen vanaf mijn laptop.
Ik heb vernomen van dat dit mogelijk is met een soort van 2e scherm naar de TV en wilde dat dan ook proberen.
Op mijn Smart TV heb ik miracast aangezet en vanaf mijn laptop met windows 10 heb ik rechtsonderin op projecteren geklikt en het beeld werd onmiddellijk op mijn TV afgespeeld.
Dit is vrij makkelijk.
Wanneer ik projecteren ---> dupliceren aanklik komt het zelfde beeld op mijn TV.
Wanneer ik projecteren ---> alleen 2e scherm aanklik word mijn laptop beeld uitgeschakeld en alles word op TV afgespeeld.
Wanneer ik projecteren ---> uitbreiden aanklik komt er een leeg bureaublad te staan op mijn TV en er gebeurt verder niks wat ik nogal vaag vind.

Wat ik dus probeer te doen is BV een sportstream of een andere docu naar mijn TV te streamen en ondertussen gewoon te kunnen doen wat ik wil Facebook etc.

Google levert ook niet veel op, ik heb van dit soort zaken niet echt veel verstand |:( |

Als iemand mij verder kan helpen graag ! :)

Beste antwoord (via Anoniem: 895673 op 12-08-2017 18:39)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:09
Anoniem: 895673 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:08:
Hoe bedoel je slepen ?
Als ik op uitbreiden klik komt er een leeg bureaublad te staan op mijn TV.....een bevroren scherm als t ware, en alles blijft hier gewoon staan op mijn laptop.
Dat lege bureaublad is een "uitbreiding" van je huidige bureaublad, links of rechts van je normale scherm (beweeg je muis maar, dan komt ie er vanzelf tevoorschijn). Als je dus een venster (bijvoorbeeld browser-schermpje) sleept naar links (of naar rechts) kom je vanzelf op dat lege bureaublad terecht. Je kan ook [Windowstoets] + [pijltje naar rechts] / [pijltje naar links] een paar keer gebruiken om je venster (bijv browser) naar het andere scherm te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:38
Uitbreiden, en dan het scherm wat je wel wil casten naar de TV 'slepen?' Dat werkt niet?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe bedoel je slepen ?
Als ik op uitbreiden klik komt er een leeg bureaublad te staan op mijn TV.....een bevroren scherm als t ware, en alles blijft hier gewoon staan op mijn laptop.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:09
Anoniem: 895673 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:08:
Hoe bedoel je slepen ?
Dat lege bureaublad is een "uitbreiding" van je huidige bureaublad, links of rechts van je normale scherm (beweeg je muis maar, dan komt ie er vanzelf tevoorschijn). Als je dus een venster (bijvoorbeeld browser-schermpje) sleept naar links (of naar rechts) kom je vanzelf op dat lege bureaublad terecht. Je kan ook [Windowstoets] + [pijltje naar rechts] / [pijltje naar links] een paar keer gebruiken om je venster (bijv browser) naar het andere scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het punt is juist dat dat bureablad leeg is en alleen de menubalk werkt, ik snap niet zo goed hoe ik dit uit moet leggen.
De muis op mijn tv loopt ook echt 10 seconden achter op de muis van mijn laptop en de gevoeligheig / sensitivity is ook heel vreemd waardoor het extreem lastig is om dingen aan te klikken.
Het lijkt simpelweg gewoon niet te werken

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 895673 op 12-08-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eric.1 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

Het werkt eindelijk !
Alleen dat lege bureaublad stond in zn geheel op mijn TV, en niet ook links of rechts van mijn normale scherm op mijn laptop. Dat slepen werkte ook niet, dus heb maar windows + -> geprobeerden een paar keer ingedrukt en toen kwam er wel een scherm op mijn TV tevoorschijn.

Alleen heb ik dan nog een vraag, ik speel dan nu bijvoorbeeld een stream/wedstrijd af op mijn TV met geluid uiteraard op de TV.
Als ik dan BV op mijn laptop naar YouTube ga of iets anders wil doen heb ik daar weer geen geluid....
Is dat ook op te lossen zonder het geluid van die wedstrijd op de tv te verliezen ?

Bedankt eric :)
Pagina: 1