Weet iemand wat de meest realistische of meest gave F16 sim is? Het moet ook online te doen zijn. Ik wil er onder andere mijn headset voor gebruiken.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Slapende honden bijten niet
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ja, daar zeg je wat!Op zondag 08 juli 2001 14:21 schreef ocf81 het volgende:
mailorder is the magic word
Tazzman had dit weekend de behangkwast in handen ipv de flightstick dus ik was ff afwezig enzo.Op zondag 08 juli 2001 14:07 schreef Nephilin het volgende:
Dat is dus GEEN F-16 simulatie, en al helemaal niet realistisch
Nou TazzMan, waar blijf je, schrijf voor deze jongen 's een betoog over Falcon 4
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Flanker 2.5?? hoe kom je daar aanOp maandag 09 juli 2001 14:02 schreef tazzman het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk op dit moment maar 3 goede realistischer militaire jetsims op de markt.. Falcon 4.0, JF-18 en Flanker 2.5.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Bedankt voor je mooie betoog. Ik zal es kijken. Heb je enig idee waar ik de game vandaan kan halen(en nee ik bedoel geen Internet)?Op maandag 09 juli 2001 14:02 schreef tazzman het volgende:
[..]
Tazzman had dit weekend de behangkwast in handen ipv de flightstick dus ik was ff afwezig enzo.
Er zijn eigenlijk op dit moment maar 3 goede realistischer militaire jetsims op de markt.. Falcon 4.0, JF-18 en Flanker 2.5.
Je wilt F-16's vliegen dus wat wordt dan Falcon 4.0.. en dat treft!Falcon 4.0 kan worden afstelt van "afterburner arcade game" tot simpel weg de meest realistische F-16 simulatie ooit voor de PC gemaakt.
Uiteraard vliegen we dus alleen op de meest realistische modeVolgens diverse echte F-16 piloten komt Falcon 4.0 behoorlijk dichtbij de realiteit en dat is toch een bijzonder goed compliment.
Hou er wel rekening mee dat F-16 piloten toch zeer lang in opleiding zijn. Nu wilt dat niet zeggen dat je zelf jaren bezig bent... maar om alle trainingsmissies te doorlopen (beschreven in de UITSTEKENDE handleiding).. daar moet je toch wel een maandje minimaal voor uittrekken. En ook bereid zijn wat "nacht studie" te verrichten.. dwz de handleiding in bed nemen en toch alles nalezen over de diverse systemen. Deze kennis is essentieel als je campaign missies wilt gaan vliegen.
Het lijkt allemaal erg ingewikkeld ..je zal wel ff moeten lezen.. Falcon 4.0 heeft nu eenmaal een aardige "learning curve" maar onmogelijk is het verre van niet. Sterker nog, het zal gewoon 2e natuur worden. Ik vlieg Falcon 4.0 sinds Dec'98 en tja, alles gaat gewoon "automatisch", het schakelen naar de juiste radar modes, wapens afvuren, landen (bijzonder lastig als je net met Falcon 4.0 begint.. De F-16 is ook in het echt lastig te leren landen).. tja.. ik kan er weinig meer overzeggen, het is gewoon allemaal erg yummie.
Laat maar weten als je het spel hebt.. dan zoek ik mijn installatie + patching tutorial wel weer op![]()
Falcon 4.0 "out of the box" is waanzinnig buggy en er zitten gewoon behoorlijke fouten in. Echter er zijn bijzonder veel patches, fixes en realism upgrades te krijgen.. en ook nieuwe 3D models, textures etc.. En deze maken Falcon 4.0 gewoon echt de allerbeste F-16 simulatie ooit.
[afbeelding]

Dan nog ff iets! Ik hoor jullie altijd over HOTAS (Joysticks ofzo ???) Wat voor soort stick is nou echt aan te raden bijvoorbeeld??Op dinsdag 10 juli 2001 11:22 schreef Ro2 het volgende:
Goh, ik raak echt onder de indruk! En ik vind het zeker geen probleem om een superdikke handleiding door te nemen, dat lijkt me zelfs wel leuk!
Heb je toevallig ook een soort team waarin je vliegt?
JazekerOp dinsdag 10 juli 2001 11:22 schreef Ro2 het volgende:
Heb je toevallig ook een soort team waarin je vliegt?

HOTAS = Hands On Throttle And Stick.Op dinsdag 10 juli 2001 11:35 schreef Ro2 het volgende:
[..]
Dan nog ff iets! Ik hoor jullie altijd over HOTAS (Joysticks ofzo ???) Wat voor soort stick is nou echt aan te raden bijvoorbeeld??
Als het kan graag iets dat ik bij Dunnet of Dixons kan halen!

© ocf81 1981-infinity
These are my principles. If you don't like them, I have others.
© ocf81 1981-infinity
de keuze tussen 8 ((M$ precision pro) en ± 160 (saitek X-36) functies was bij mij snel gemaakt. die 11 ku je vast niet dubbel gebruiken.Op donderdag 12 juli 2001 17:11 schreef Ro2 het volgende:
Hmm, ik denk dat ik het maar niet doe zo'n HOTAS dinges Joystick, Ik ga denk ik voor de Logitech force 3d. 11 knoppen. De rest doe ik wel met het keyboard! FS Combat en Falcon 4 gaan er mee worden gespeeld!
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
Yup als het goed is wel ja..Op donderdag 12 juli 2001 17:03 schreef ocf81 het volgende:
KUT, anderhalve week wachten tot ik hem in huis heb!!! bij de cd-express.
*kuch* niet bij cd-express kopen. die hebben hem niet meer *kuch*
BTW. cd-express heeft het zelfde telefoonnummer als Dynabyte zwolle. misschien hetzelfde bedrijf?
*drool* heb je nog wat meer? *drool*Op dinsdag 10 juli 2001 00:38 schreef tazzman het volgende:
Hier zijn nog wat screenshots die ik vorige week genomen heb.. laatste keer dat ik met Falcon 4.0 online & offline gevlogen heb (druk met de verhuizing).
[afbeelding]
[afbeelding]
In take off voor een BAI missie met onze oude 87th VFW skin
[afbeelding]
MiG-29 die enige seconden later uitelkaar zou spatten als een rijpe tomaat. Alle vliegtuigen zijn vliegbaar in Falcon 4.0 en er is voor de MiG-29 ook al een hele mooie cockpit gemaakt
[afbeelding]
F-4G Phantom II "Wild Weasel" in take off voor een SEAD (Anti SAM/AAA) missie. Ook voor de F-4E/G is een mooie cockpit beschikbaar!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vorige week onze nieuwe 87th VFW Stray Dogs skins binnen gekregen van ViperWear (hele goede Falcon 4.0 skin group) dus maar meteen uitproberen en wat 'promo shotjes schieten'.
Er wordt nu ook gewerkt aan een mooie A-10 en F/A-18 cockpit .. dus Falcon 4.0 wordt echt een "multi vliegtuig" simulatie.
Ik kan wel 3 pagina's vol schrijven over Falcon 4.0.. maar tja ik vind het gewoon een erg goede simulator, met een hele goede dynamic campaign engine.. en online is het helemaal gaaf natuurlijk. Alleen tja.. het IS buggy maar gelukkig zijn er veel patches te krijgen die de meeste bugs wel verhelpen.
© ocf81 1981-infinity
En dit is ook wel belangrijk om te lezen vind ik, als je net met Falcon 4.0 begint:At the moment I'm flying 1.08i2/RP4.1 because this seem to work best for online flying with our Squadron. However as soon as eFalcon 1.10 is released and it proves to be equally stable (or rather UNSTABLE) like 1.08i2, we'll definitely switch.
Anyway, this is my install routine.. you will need the following for this:
- iBeta 1.08i2 patch/executable
- MicroProse 1.08US patch
- F4Patch v4.0 Standard
- F4Patch v4.0 Cockpits
- F4Patch v3.2 Skins
- F4Patch v4.0 (?) Sounds
and I also use a bunch of skins not in found in F4Patch 4.0, basically most of the excellent Viperwear skins.
Okay this is how I install Falcon 4.0. It might not be the best way but it also works for me:
1. Install Falcon 4.0 FULL
2. Delete the MSVCRT.DLL from the Falcon 4 directory
3. Install 1.08US patch
4. Delete the MSVCRT.DLL from the Falcon 4 directory
5. Extract the 1.08i2 executable into the Falcon 4.0 directory. I always delete the original Falcon4.exe and rename the 1.08i2 executable to Falcon4.exe.
6. Extract F4Patch Standard, Cockpit, Sound and Skin files into the Falcon 4.0 directory.
Now Starting with the Standard F4Patch version, do this.
1. start the F4Patch4.0_Standard (and later Sound/Skin/Cockpit) exectable.
2. DO NOT apply any patches yet. Instead go to files and cllick EXPAND PACKAGE
4. When it says that a F4Patch folder already exists, answer NO (as in .. DO NOT REPLACE .just put all the files in to the F4patch directory).
5. A new F4patch executable will be created for you.. you can delete the F4PatchV4.0 Standard (and later Skin/Cockpit/Sound) executable.
In F4Patch v4.0, Apply ATLEAST the following patches for realism and stability:
- Realism Patch 4.1 (with/without the 3D models if you like)
- F4Turbo (for stability with Direct3D cards)
- DevCreateSurfaceFix (for stability with Direct3D cards).
And then you can select whatever patches you like.. I'll save my list of preferred patches because it's.. erhm.. huge.
Hier zijn wat sites waar je de nodige patches vandaan moet kunnen plukken:In all honestly, if you just start with Falcon 4.0 - I would personally recommend doing the following:
- Do NOT install any of the Realism Patches.
- Do NOT install any other patch than the F4Turbo, DevCreateSurfaceFix and MSCVRT.DLL
- Do NOT install any other cockpit, sounds or skins.
This will give you a very basic Falcon 4.0 1.08i2/No Realism Patch. Why do I feel this is important? This way your Falcon 4.0 setup will match the setup in the manual. If you just start with Falcon 4.0, it's VITAL you go through ALL the training missions before even thinking about flying a campaign.
These training missions are excellent tools to get familiar with all the systems and subsystems of Falcon 4.0. Since the learning curve is quite a steep one, I think it is really important you keep your Falcon 4.0 setup as 'vanilla' as possible.
Only when you have gone through ALL the trainingmissions various times, when you know all the systems by heart.. only then I would go on with installing new cockpits, Realism Patches and other F4Patch fixes and patches.
If you just go about installing a full fledged Falcon 4.0 1.08i2/RP4.1 with all the new bells and whistles.. you will end up with a very different Falcon 4.0 than you will find in the manual. And during the learning phase, this will only confuse the hell out of you.
So once again, be patience. Go for the vanilla Falcon 4.0.. learn to master the beast and then move on with Falcon 4.0. If you don't ... the beast will roar it's ugly head and bite you when you least expect it.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq