Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in NL de samenvattingen van het Belgische voetbal niet zien, dat verbiedt VIER.be. VPN werkt niet (misschien kijkt VIER.be naar het MAC-adres?). Nu komt een Belgische vriend op bezoek, maar die wil eerst weten of hij met zijn Belgische GSM-abonnement wel via mobiel internet in NL kan kijken, of dat dan ook een Nederlands IP adres zichtbaar wordt voor VIER.be. Weet iemand hoe dat zit? En hioeveel meter van de grens komen de GSM-signalen uit een ander land? Ik woon 500 meter van de grens.

Ren
Knip, naam en email adres verwijderd
(wonend in Maastricht)

[ Voor 6% gewijzigd door The Wizard op 12-08-2017 21:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Meestal is de Geolocking technologie dermate slecht dat er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen personen uit een land en verbindingen uit een land. Naar een MAC-adres kunnen ze niet kijken, en al konden ze dat wel, dan zou het nog niet helpen, want MAC-adressen zijn globaal universeel en niet landgebonden.

De beveiliging van vier.be is makkelijk te omzeilen met een proxy of VPN. Het is natuurlijk wel zo dat je een verbinding moet gebruiken die op een belgisch IP adres uit komt en een moet nemen die dan niet als los proxy adres bekend staat en daarom geblokkeerd wordt.

Wat telefoons betreft, dat hangt van de zendmast af, als er een bij de grens staat zou je best wel eens direct met het belgische netwerk verbinding kunnen maken. Een zendmast heeft weinig moeite met 2 tot 20 KM bereik hebben, maar het kan wel zijn dat in een grens gebied de masten zo geplaatst en ingesteld worden dat ze zo min mogelijk over de grens gaan om roaming te voorkomen.

Je kan zelf testen wat er mogelijk is door op je telefoon handmatig naar telefoonnetwerken te scannen, dan krijg je een lijst waar ook de belgische netwerken in staan als die bereikbaar zijn. Hoe je dat doet hangt van je telefoon af.

[ Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 12-08-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik zou inderdaad het bereik van de netwerken eens testen, woon zelf in het oostelijke deel van Sittard, ongeveer een kilometer van de Duitse grens en kan hier alle Duitse netwerken ontvangen (en de Nederlandse in Tüddern).
En bij mijn neef in Berg aan de Maas (en die woont ook echt aan de Maas), krijg ik de 'welkom'-smsjes van de Belgische providers.

Dus misschien is dat in Maastricht zo dicht bij de grens ook wel mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Marly op 12-08-2017 17:00 ]