(Opnieuw?) Voodoo 3 2000 overclock ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 19:06
Search database is kapot, dan maar zo:

Hoever kan ik mijn voodoo 3 2000 overclocken?

Welke porgramma te gebruiken?

Welke cooler te kopen?

Verwijderd

Ik heb hem met powerstrip (www.entechtaiwan.com) op 170 mhz stabiel lopen met een socket7 koeler op het koelelement en een slotkoeler.

• Mark
Wat voor een slot koeler?
Zo'n klein groen ding of een kaart met koelers?

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb hem stabiel lopen op 195Mhz (pci-uitvoering) met een 5x5 fannetje van een oude celeronkoeler op het originele koelblok(-je: wat is dat ding klein voor zo'n hete chip ;) ) en 2 8x8 sunonfans die als een cardcooler over het hele kaartje blazen.

De temp ging door die extra ventilators naar beneden van zo'n 69 naar 40 graden (en dit is nog gemeten op de achterkant van de kaart).

Ik gebruik trouwens het progje voodoo3 overclocker.

Verwijderd

Een slotkoeler is een fan die je op de plaats van een isa of pci slot zet. De lucht wordt dan door de gleuf aan de achterkant van je computer weggezogen.

Ovide, waar kan ik dat programmatje downloaden? En wanneer heb je die v3 gekocht. Ik heb begrepen dat de latere modellen snellere geheugenchips hebben waardoor ze beter over te klokken zijn. De mijne heb ik vanaf juni 99.

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Chrizz: het progje kun je o.a. hier vinden: www.reactorcritical.com/files/3dfx/v3oc3100.zip .

Ik heb mijn v3 2k pci gekocht bij Comptechworld toen hij net uit was. Ik heb waarschijnlijk veel geluk gehad met deze kaart (het is ook mijn tweede: mijn eerste had een afgebroken condensator oid, kreeg toen deze mee). Je schijnt trouwens goed te kunnen overklokken met Hyundai-ram (zit ook op de V3500). De nieuwere versies schijnen vaker van dit geheugen te zijn voorzien dan oudere.

• Mark
Hoe hebben jullie die cooler aangebracht? Met warmte geleidende pasta/lijm?

Ik heb nu een 486 cooler erop geklemt, door middel van twee extra stukken plastic, waardoor de cooler strak vast blijft zitten.

Op mijn geheugenchips staat eurotecht (of zoiets). Wat voor merk is dat?

Verwijderd

Mijn v3 2k loopt stabiel op 170 Mhz met een klein fannetje (zo'n computernerd videokaart 'koeler' fan, hij past precies) op het standaar koelblok geschroefd.
Ik haal m'n kaart er strax wel ff uit, kijken welke ram ik heb ensow. Dat post ik strax wel,
Ik heb mijne met Sinterklaas 1999 gekregen, hijs gekocht bij Bits 'n Pieces in Groningen.

Mzls, hATEway

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Ik heb mijn voodoo3 2000PCI in juli of augustuis gekocht bij PC-oké. Die vooodoo3 draait op 167MHz (voodoo3 3000 freq). Koeler is een simpele p1-fan die ik op het koelblok heb geschroefd. Volgens mij had ik koreaanse schips, maa voor 100% zekerheid moet ik de boel gaan openschroeven (waar ik nu even niet aan begin).

• Mark
Hoe meet ik de temperatuur van mijn kaart?

Gewoon even zo'n auto-bumper termometer (zo ding met een lange draad) erbij houden?

• winnie

winnie

de poes...

Je kan je hand erop/tegen aan houden. Als je je brandt, dan is het te heet (> 40 graden celsius). Handlauw zit rond de dertig en is prima.

• Mark
Die andere veel kleinere heetsink wordt ook super heet. Moet ik dat niet op 1 of andere manier koelen?

Ik heb 'auto'-thermometer erop gedaan. Op het uiteinde heb ik nu een maximale temperatuur gehad van 41 graden.

• Mark
Aan de achterkant van de heatsink wordt het warmer dan 50 graden.

Als ik de thermometer onder in mijn kast leg, meet ik een temperatuur van 41 graden

In mijn kast heerst dus een temp van 41 graden. Lekker warlum. Maar dat wil ik niet.

Wat voor waaiertjes zal ik kopen?

• winnie

winnie

de poes...

Wat dacht je van een badkamerfan van de Gamma (dat zeg ik: Gamma). Werkt goed en onovertroffen airflow.

Verwijderd

RedRoon>>zorg gewoon voor goede luchtstroom, bijv. door middel van intake fans. Ook is de temperatuur waarschijnlijk hoger dan 41 graden, want je thermometer lag onderin de kast en warme lucht stijgt op :)
BTW: Ik had 7 ns :((((( SDRAM, van dat SEC Korea geloof ik. Ik heb me fan ook 's omgedraaid, in plaats van blazen zuigt 'ie nouw, kijken hoe dat werkt.

Mzls, hATEway

• Mark
Gelukt.

Met een oude pentuim cooler die aan de achter kant van kast de lucht weg zuigt en een groote waaier vlak voor de video kaart die erover heen blaast, kom ik op een temp van 41 graden, bij 156 MHz. Dit is aan de achterkant van de kaart. De heetsink zelf wordt bijna niet meer warm.

Ik moet nu alleen een manier verzinnen om die grote waaier zo vlak voor de kaart vast te zetten.
Pagina: 1