Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe micro ATX race PC

Pagina: 1
Acties:

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 13:30
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal hoofdzakelijk worden gebruikt voor racing simulatie games zoals Iracing/GTR2 en Assetto Corsa met af en toe een shooter game tussendoor. Ik hoop er zeker weer een jaar of 5 gebruik van te maken. voorlopig zal ik blijven gamen op 1080P

Wat mag het systeem gaan kosten?
€600,-- excl de videokaart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een HD6970 liggen die ik voorlopig in de PC zal installeren, ook heb ik nog een Zalman ZM850-HP over die ik ook zal meenemenl

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken, ik kijk wel altijd naar prijs/prestatie verhoudingen. De Corsair air 240 heb ik gekozen vanwege z' n uiterlijk en koel eigenschappen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Micro ATX PC

Ga je overklokken?
Nee dat lijkt mij de komende jaren nog niet nodig

Wat verwacht je van ons? ik hoop op een goed en gedegen advies, ik heb altijd PC's in elkaar gezet maar ben er de laatste jaren een beetje uit geweest. Vanwege een komende verhuizing zal ik in het voorjaar van 2018 weer een recente videokaart kopen (zodoende houd ik de 6970 nog even)

De lijst zoals ik denk dat hij zou moeten worden is:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 201,95€ 201,95
1MSI B350M MORTAR€ 88,95€ 88,95
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide Air 240 Zwart€ 82,-€ 82,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 147,95€ 147,95
1Zalman ZM850-HP€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,85

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
Lijkt me een mooi lijstje. Met die processor is natuurlijk niks mis, met dat moederbord een goede combi. Qua ram, je hebt nu 3200 mhz, terwijl de cpu tot 2666 ondersteunt. Nou is het verschil in prijs maar erg klein (https://tweakers.net/pricewatch/compare/459273;456121/) dus kijk maar.

Ik mis alleen wel opslag!

Verwijderd

@Kiet Stiemer Hoewel de officiële specificaties 2666 zeggen, wordt 3200 ook ondersteund ;).

@ts Hoe oud is de Zalman voeding precies? Als die een jaar of 7-8 is kun je hem beter vervangen, aangezien de betrouwbare levensduur van de condensatoren in die voeding niet veel langer is dan dat. Hierdoor worden de spannings pieken en dalen minder goed weggefilterd wat je je nieuwe onderdelen liever niet aan doet. Paar niet al te dure vervangers hiervoor zijn:
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
pricewatch: Corsair CX450M

Waarvan de Seasonic zeker de kleine meerprijs extra waard is.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 17:27 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding is op zijn einde van de zijn leven, tenzij je alle elco's gaat vervangen, maar dat zal er wel niet in zitten. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• StealthNinja
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 23:45
Ik zou de voeding wel vervangen, voor deze bijvoorbeeld: pricewatch: Cooler Master MasterWatt Lite 700W

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is zeker geen goede vervanger, dat is een duidelijke afrader die voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 13:30
Bedankt voor de heads-up vwb de voeding! wel jammer.... was een dure voeding en had gehoopt hier oneindig mee te doen :P
Pagina: 1