Hallo tweakers,
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart omdat mijn huidige vrij "crappy" is en zou graag betere prestaties willen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben grootendeels van plan om erop te gaan gamen, denk aan games als League of Legends, CS:GO, PUBG, R6S. Ook programma's als Eclipse/IntelliJ voor Java development etc. moeten smooth kunnen runnen (maar dit is niet bepaald videokaart afhankelijk dus momenteel niet van belang)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat ik er niet meer dan 300 euro aan uit wil gaan geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige build:
CPU: AMD Athlon X4 860K
GPU: AMD Radeon R7 200 series (exacte serienummer weet ik niet, heb deze in elkaar laten zetten destijds
)
RAM: Crucial Ballistix Sport 1x4GB en 1x8GB DDR3-1600
Motherboard: MSI A78M-E35
Storage: 1TB WD Blue
Power Supply: Cooler Master 500W
Case: Cooler Master K-350
CPU heb ik in april al geupgrade, was voorheen een AMD A6-6400K.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig zelf deze keer naar NVIDIA ipv AMD, maar weet niet of het toch slimmer is om te gaan voor weer een AMD omdat ik ook een AMD CPU heb. Maar ik sta in principe voor beide open
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Betere prestaties dan mijn huidige GPU lijkt me wel handig
Voor de rest geen concrete wensen, sta voor alle suggesties open.
Ga je overklokken?
Misschien later mijn CPU nog, maar voorlopig niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie mij zouden aanraden als nieuwe GPU.
Ikzelf zat te denken aan een pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 3GT OC. Ik hoor graag jullie feedback/commentaar/tips
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart omdat mijn huidige vrij "crappy" is en zou graag betere prestaties willen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben grootendeels van plan om erop te gaan gamen, denk aan games als League of Legends, CS:GO, PUBG, R6S. Ook programma's als Eclipse/IntelliJ voor Java development etc. moeten smooth kunnen runnen (maar dit is niet bepaald videokaart afhankelijk dus momenteel niet van belang)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat ik er niet meer dan 300 euro aan uit wil gaan geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige build:
CPU: AMD Athlon X4 860K
GPU: AMD Radeon R7 200 series (exacte serienummer weet ik niet, heb deze in elkaar laten zetten destijds
RAM: Crucial Ballistix Sport 1x4GB en 1x8GB DDR3-1600
Motherboard: MSI A78M-E35
Storage: 1TB WD Blue
Power Supply: Cooler Master 500W
Case: Cooler Master K-350
CPU heb ik in april al geupgrade, was voorheen een AMD A6-6400K.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig zelf deze keer naar NVIDIA ipv AMD, maar weet niet of het toch slimmer is om te gaan voor weer een AMD omdat ik ook een AMD CPU heb. Maar ik sta in principe voor beide open
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Betere prestaties dan mijn huidige GPU lijkt me wel handig
Voor de rest geen concrete wensen, sta voor alle suggesties open.
Ga je overklokken?
Misschien later mijn CPU nog, maar voorlopig niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie mij zouden aanraden als nieuwe GPU.
Ikzelf zat te denken aan een pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 3GT OC. Ik hoor graag jullie feedback/commentaar/tips