Videokaart upgrade suggesties

Pagina: 1
Acties:

• MrGussio
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-01 15:19
Hallo tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart omdat mijn huidige vrij "crappy" is en zou graag betere prestaties willen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben grootendeels van plan om erop te gaan gamen, denk aan games als League of Legends, CS:GO, PUBG, R6S. Ook programma's als Eclipse/IntelliJ voor Java development etc. moeten smooth kunnen runnen (maar dit is niet bepaald videokaart afhankelijk dus momenteel niet van belang)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat ik er niet meer dan 300 euro aan uit wil gaan geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige build:
CPU: AMD Athlon X4 860K
GPU: AMD Radeon R7 200 series (exacte serienummer weet ik niet, heb deze in elkaar laten zetten destijds :F)
RAM: Crucial Ballistix Sport 1x4GB en 1x8GB DDR3-1600
Motherboard: MSI A78M-E35
Storage: 1TB WD Blue
Power Supply: Cooler Master 500W
Case: Cooler Master K-350

CPU heb ik in april al geupgrade, was voorheen een AMD A6-6400K.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig zelf deze keer naar NVIDIA ipv AMD, maar weet niet of het toch slimmer is om te gaan voor weer een AMD omdat ik ook een AMD CPU heb. Maar ik sta in principe voor beide open :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Betere prestaties dan mijn huidige GPU lijkt me wel handig ;)
Voor de rest geen concrete wensen, sta voor alle suggesties open.

Ga je overklokken?
Misschien later mijn CPU nog, maar voorlopig niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie mij zouden aanraden als nieuwe GPU.

Ikzelf zat te denken aan een pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 3GT OC. Ik hoor graag jullie feedback/commentaar/tips :)

Verwijderd

Die gtx 1060 is priema maar dan moet u wel wachten dat de prijzen zakken, want dan zijn ze ook weer in grote hoeveelheden.

Verwijderd

En anders moet je even op V&A rondkijken.

Verwijderd

Sneller dan een GTX 1050 Ti zou ik niet adviseren met een FM2+ cpu. Neem je sneller dan is de cpu een behoorlijke bottleneck. De rest van het budget kan je beter in een ssd stoppen.
Geheugen klopt niet. Er bestaan geen 6GB modules.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 08:16

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb recent een 1050TI gekocht en die presteert boven verwachting bij mij (pubg op high/ultra) en inderdaad; koop een ssd, je wordt er een beter en gelukkiger mens van :p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De 3GB versie van de GTX 1060 is niet aan te raden. Die 3GB VRAM beperkt echt de kaart. Je kan dan beter een GTX 1050 Ti nemen. Die heeft 4GB VRAM.

Je CPU is ook niet bepaald de snelste, een GTX 1050 Ti zal denk ik al beperkt worden door de CPU in zijn prestaties.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CMD-Snake schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:36:
De 3GB versie van de GTX 1060 is niet aan te raden. Die 3GB VRAM beperkt echt de kaart. Je kan dan beter een GTX 1050 Ti nemen. Die heeft 4GB VRAM.
Nee, Nvidia haar smerige truc om die kaart gedeeltelijk uit te schakelen, maar wel een GTX1060 te noemen, beperkt die kaart.
Je CPU is ook niet bepaald de snelste, een GTX 1050 Ti zal denk ik al beperkt worden door de CPU in zijn prestaties.
Ik zou ook niet verder kijken dan een GTX1050Ti. Niet alsof je iets beters kan kopen voor een normale prijs. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, schopje naar CAA.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:01:
Nee, Nvidia haar smerige truc om die kaart gedeeltelijk uit te schakelen, maar wel een GTX1060 te noemen, beperkt die kaart.
"What's in a name? that which we call a rose/ By any other name would smell as sweet".

Het is niet de naam, de rekenkracht van de 1060 is nog altijd aanwezig op die kaart, maar die 3GB VRAM weerhoudt je van hele grote textures te kunnen gebruiken. Bij benchmarks waar het puur om rekenkracht gaat zie je dat de 3GB en 6GB versie grofweg gelijk oplopen. Pas bij gaming tests, zeker moet hogere instellingen gaat het 6GB model uitlopen.

Dat er geen 4GB versie is gemaakt komt door de 192-bits geheugenbus die enkel een meervoud van 3GB kan hebben.

Met de komst van de 1050 en 1050 Ti zou ik wel verwacht hebben dat de 3GB variant van de 1060 niet meer gemaakt zou worden. Die niche kan dan gevuld worden met de 1050 kaarten.

• MrGussio
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:49:
Sneller dan een GTX 1050 Ti zou ik niet adviseren met een FM2+ cpu. Neem je sneller dan is de cpu een behoorlijke bottleneck. De rest van het budget kan je beter in een ssd stoppen.
Geheugen klopt niet. Er bestaan geen 6GB modules.
Ja ik weet dat mn CPU niet de beste is en waarschijnlijk zou die 1060 inderdaad gebottlenecked worden, maar bedankt voor je tip, ik zal even naar die GTX 1050 Ti kijken. En ohja ik zie het, die 6GB moest 1x4 en 1x8GB zijn ;) Zal het even aanpassen.
DirtyBird schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:27:
Ik heb recent een 1050TI gekocht en die presteert boven verwachting bij mij (pubg op high/ultra) en inderdaad; koop een ssd, je wordt er een beter en gelukkiger mens van :p
Haha ja ik zal eens naar een ssd kijken dan maar.

Oke, ik heb nu het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 179,95€ 179,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 274,95

Daarmee zit ik binnen mijn budget dus ik denk dat ik het op deze manier ga doen dan maar. Bedankt guys :)

[ Voor 41% gewijzigd door MrGussio op 16-08-2017 12:54 . Reden: pricewatch toegevoegd ]

Verwijderd

Ziet er goed uit, al zou je wellicht nog naar zoiets kunnen kijken:
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

Welke niets minder presteert met jouw gebruik, maar wel 25GB extra opslagcapaciteit biedt.

En een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G welke niet minder presteert dan de MSI, maar wel weer wat goedkoper is.

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-02 14:49
Het ziet er al goed uit en denk dat je er al zo goed als uit bent.

Maar zoals degene hierboven zegt, is de Crucial misschien een goed alternatief.
En dan vooral vanwege de extra opslag voor nagenoeg dezelfde prijs.
Goede opslag voor een mooie prijs met nagenoeg gelijke prestaties aan de evo's.

Persoonlijk zou ik wel wel altijd voor een MSI kaart gaan,
dit gewoon vanwege de koeling die ik erg goed vind.
Zowel de temperatuur als het geluidsniveau zijn uitstekend!

Dus als je temperatuur en geluid ook van belang vind zou ik daar zeker bij blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Savagegek op 16-08-2017 15:38 ]

• MrGussio
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:36:
Ziet er goed uit, al zou je wellicht nog naar zoiets kunnen kijken:
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

Welke niets minder presteert met jouw gebruik, maar wel 25GB extra opslagcapaciteit biedt.

En een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G welke niet minder presteert dan de MSI, maar wel weer wat goedkoper is.
Thanks voor de kleine tips man, zal er even naar gaan kijken!
Savagegek schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:37:
Het ziet er al goed uit en denk dat je er al zo goed als uit bent.

Maar zoals degene hierboven zegt, is de Crucial misschien een goed alternatief.
En dan vooral vanwege de extra opslag voor nagenoeg dezelfde prijs.
Goede opslag voor een mooie prijs met nagenoeg gelijke prestaties aan de evo's.

Persoonlijk zou ik wel wel altijd voor een MSI kaart gaan,
dit gewoon vanwege de koeling die ik erg goed vind.
Zowel de temperatuur als het geluidsniveau zijn uitstekend!

Dus als je temperatuur en geluid ook van belang vind zou ik daar zeker bij blijven.
Ik wil inderdaad liever niet dat hij te luid is aangezien mijn pc op tafel staat naast mijn monitor, dus als het echt een super luidruchtige koeling heeft kies ik die liever niet.

Verwijderd

Ja, de Gigabyte maakt wat meer geluid dan de MSI alleen ga je dat niet horen in je systeem. De cpu fan, voeding en casefans zullen meer geluid maken dan elke GTX 1050 Ti met 2 fans. Wat dat betreft maakt het niet uit welke je neemt.

• MrGussio
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:28:
Ja, de Gigabyte maakt wat meer geluid dan de MSI alleen ga je dat niet horen in je systeem. De cpu fan, voeding en casefans zullen meer geluid maken dan elke GTX 1050 Ti met 2 fans. Wat dat betreft maakt het niet uit welke je neemt.
Bedankt voor de info, ik zal het meenemen in mijn consideratie.
Pagina: 1