Beste tweakers,
De onderdelen in mijn pc hebben inmiddels de leeftijd van 8 jaar gepasseerd en omdat ie qua snelheid wat vervelend is om op te werken is het tijd om er wat nieuwe hardware in te duwen. Omdat ik de laatste jaren me totaal niet meer bezig heb gehouden met hardware is het een redelijk onoverzichtelijk gebeuren. De keuze is reuze en dat maakt het voor mij niet makkelijk.
Ik heb inmiddels wel even e.e.a. uitgezocht wat naar mijn idee prima componenten zijn.
AMD variant:
Intel variant:
De volgende voeding heb ik nog en volgens mij volstaat deze voor beide systemen nog goed:
Behuizing, optische drives en beeldscherm hoeft niet vervangen te worden.
De PC wordt niet gebruikt om te gamen, puur voor wat Office werk, internetten. Het zwaarste wat er op zal gebeuren is wat fotobewerking af en toe.
Ik wil gewoon een weer een snelle pc die weer een jaar of wat vooruit kan.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze twee configuraties of eventuele betere alternatieven.
Alvast bedankt voor de moeite.
Huidige configuratie:
De onderdelen in mijn pc hebben inmiddels de leeftijd van 8 jaar gepasseerd en omdat ie qua snelheid wat vervelend is om op te werken is het tijd om er wat nieuwe hardware in te duwen. Omdat ik de laatste jaren me totaal niet meer bezig heb gehouden met hardware is het een redelijk onoverzichtelijk gebeuren. De keuze is reuze en dat maakt het voor mij niet makkelijk.
Ik heb inmiddels wel even e.e.a. uitgezocht wat naar mijn idee prima componenten zijn.
AMD variant:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 201,95 | € 201,95 |
1 | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming K4 | € 108,95 | € 108,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R | € 78,95 | € 78,95 |
1 | Samsung 850 EVO M.2 250GB | € 99,22 | € 99,22 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 489,07 |
Intel variant:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 188,95 | € 188,95 |
1 | Asus Prime Z270-P | € 125,- | € 125,- |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 75,- | € 75,- |
1 | Samsung 850 EVO M.2 250GB | € 99,22 | € 99,22 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 488,17 |
De volgende voeding heb ik nog en volgens mij volstaat deze voor beide systemen nog goed:
- Corsair TX650w Power Supply
Behuizing, optische drives en beeldscherm hoeft niet vervangen te worden.
De PC wordt niet gebruikt om te gamen, puur voor wat Office werk, internetten. Het zwaarste wat er op zal gebeuren is wat fotobewerking af en toe.
Ik wil gewoon een weer een snelle pc die weer een jaar of wat vooruit kan.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze twee configuraties of eventuele betere alternatieven.
Alvast bedankt voor de moeite.
Huidige configuratie:
- Intel Core 2 Duo E8500 3166.7 MHz
- Motherboard Model:
ASUS P5Q
Motherboard Chipset:
Intel P45 (Eaglelake-P) + ICH10R
Motherboard Slots:
2xPCI, 3xPCI Express x1, 1xPCI Express x16 - 6 GB PC2-6400 DDR2-SDRAM Kingston 2G-UDIMM (Huidige kloksnelheid 400mhz)
- NVIDIA GeForce 9800 GTX/GTX+ 512mb
- Western Digital Green 1 TB Sata
[ Voor 58% gewijzigd door lunnie op 12-08-2017 15:29 . Reden: Toevoegen Oude configuratie ]