[Excel/Google Sheets] Verticaal zoeken Combineren met Als

Pagina: 1
Acties:

• NLStriker010
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-10 17:01
Hallo allemaal (Laten we gender neutraal blijven)

Ik heb een klant die een uitgewerkt Google spreadsheets bestand wilt hebben.
Hierbij wilt hij een automatische prijzenlijst. Deze heb ik al gemaakt met deze formule:
=ALS (C3; VERT.ZOEKEN(D3;PRIJSLIJST!A2:D117;4; ONWAAR);VERT.ZOEKEN(D3; PRIJSLIJST!E3:G117;7;ONWAAR))
Dit werkt na toe behoren. Helaas zijn er 2 varianten van zijn product. ENCH en NONENCH
Dit heb ik proberen te maken maar tot nu toe werkt het slecht (Niet).

Formule:
=ALS (C3; VERT.ZOEKEN(D3;PRIJSLIJST!A2:D117;4; ONWAAR);VERT.ZOEKEN(D3; PRIJSLIJST!E3:G117;7;ONWAAR))
Op dit moment berekent hij alleen de eerste prijs. En niet de andere prijs van de andere variant.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/83234f34ce9233dc8eb313705800f185.png

Hoe los ik dit op?

Alvast
Bedankt!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je de varianten niet meezoekt, dan gaat het inderdaad fout. Je moet linksom of rechtsom de variant meenemen om elk product uniek te maken. Het gemakkelijkst is om het product en de variant aan elkaar te plakken (concatenate in het engels), en hetzelfde te doen in je lijst met productprijzen. Je kunt dan met een standaard vert.zoeken de prijs ophalen.

When life gives you lemons, start a battery factory

• NLStriker010
KabouterSuper schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:49:
Als je de varianten niet meezoekt, dan gaat het inderdaad fout. Je moet linksom of rechtsom de variant meenemen om elk product uniek te maken. Het gemakkelijkst is om het product en de variant aan elkaar te plakken (concatenate in het engels), en hetzelfde te doen in je lijst met productprijzen. Je kunt dan met een standaard vert.zoeken de prijs ophalen.
Dit heb ik ook
zoals je hier kan zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b303a3864ea1bf461a2d2d4716ed622d.png

Allen ik wil dus als ik Bijvoorbeeld Cobalt in type. En in de kolom daarvoor 0/1 heb getypt dat die dan de prijs erbij pakt. (1= Variant1 0= Variant2

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waar kijk ik nu naar? Is dit de lijst met producten? En wil je als je een 0 typt kolom 4 (Normale prijs) hebben, en anders kolom 7 (Variant prijs)?

Zo ja, wat doe je dan in het eerste stukje van je formule? Moet dit niet het volgende zijn:
code:
1
=ALS (C3=0; VERT.ZOEKEN(D3;PRIJSLIJST!A2:D117;4; ONWAAR);VERT.ZOEKEN(D3; PRIJSLIJST!E3:G117;7;ONWAAR))

When life gives you lemons, start a battery factory

• NLStriker010
Bedankt! Het werkt!