Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

me pc upgrade of nieuwe kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Vraag

• maarten987654
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-02-2024
ik heb deze pc een jaar geleden gekregen van iemand hem niet meer gebruikte.
maar ik vind hem iets te licht voor het mooie want hij happert af en toe.

is het de moeite om deze pc te upgrade of kan ik beter een nieuwe kopen en Zoja wat adviseren jullie mij.
budget van 800 a 900 euro is enkel voor de pc beeldscherm enz. heb ik al

heb er niet echt verstand dus zelf bouw heb ik geen zin in koop liever iets compleet

en wat is me oude systeem waard?

ik wil spellen als watch dogs 2, gta 5,

Behuizing: CoolerMaster CM 690 III met Window (doorzichtige zijkant)
Voeding: 400W voeding
Processor: Intel® Core i5-4570 4 x 3.2 GHZ
8GB DDR3 1600
Harddisk 1: 1000GB harddisk SATA3 7200rpm
Gigabyte moederbord: B85M (HD-video, VGA & HDMI, HD-audio, GB-LAN, 6x USB2, 2x USB3, SATA3, max. 32GB DDR3)
Videokaart: AMD Radeon R7 250 2GB DDR3 VGA,DVI,HDMI

windows 10

...

[ Voor 4% gewijzigd door maarten987654 op 12-08-2017 14:56 ]

Beste antwoord (via maarten987654 op 12-08-2017 15:15)

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11 16:50
1. SSD plaatsen
2. Videokaart upgraden
3. Nieuw systeem

Eerst een SSD plaatsen voor je OS en meest gebruikte programmas (browser, Steam, sommige spellen). Voor 100 euro heb je een SSD van 250GB. Voeding heeft dat 1x SATA power over nodig, en mogelijk moet je een SATA(data) kabel erbij kopen.
Is dat niet genoeg, dan zou je een betere videokaart kunnen kopen. Goedkoop is een 1050 TI of RX460, duurder zou ook kunnen, maar de kaarten tussen 200 en 400 euro zijn nu wat overpriced.
Is dat niet genoeg, bouw dan een nieuwe PC. Ik begrijp dat je dat niet aan durft, maar met wat uitzoek werk zal je het aan kunnen. Als je al de SSD en videokaart kon plaatsen, zal de rest ook wel lukken. De dan al gekochte SSD en videokaart kun je in je nieuwe systeem plaatsen. Enkel de CPU upgraden heeft weinig nut, qua gamen heb je al de beste CPU die bij je moederbord past (i7-4xxx help niet veel meer). Wil je een betere CPU, dan moet je ook een ander moederbord, nieuw RAM (DDR4 ipv DDR3), en mogelijk een nieuwe Windows licentie, want die 20 euro licenties van de pricewatch zitten aan je moederbord vast.

Als je wil weten wat je moet kopen, voor bijvoorbeeld een geheel systeem, dan zal je de start up post beter moeten vullen. Er stond een lijst aan vragen, die had je in moeten vullen samen met je eigen idee aan systeem. Dan kunnen wij daar wijzigingen op voorstellen. Zoek ook de desktop BBG op Tweakers op, kan je zo een geheel systeem uit krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Slaut op 12-08-2017 14:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11 16:50
1. SSD plaatsen
2. Videokaart upgraden
3. Nieuw systeem

Eerst een SSD plaatsen voor je OS en meest gebruikte programmas (browser, Steam, sommige spellen). Voor 100 euro heb je een SSD van 250GB. Voeding heeft dat 1x SATA power over nodig, en mogelijk moet je een SATA(data) kabel erbij kopen.
Is dat niet genoeg, dan zou je een betere videokaart kunnen kopen. Goedkoop is een 1050 TI of RX460, duurder zou ook kunnen, maar de kaarten tussen 200 en 400 euro zijn nu wat overpriced.
Is dat niet genoeg, bouw dan een nieuwe PC. Ik begrijp dat je dat niet aan durft, maar met wat uitzoek werk zal je het aan kunnen. Als je al de SSD en videokaart kon plaatsen, zal de rest ook wel lukken. De dan al gekochte SSD en videokaart kun je in je nieuwe systeem plaatsen. Enkel de CPU upgraden heeft weinig nut, qua gamen heb je al de beste CPU die bij je moederbord past (i7-4xxx help niet veel meer). Wil je een betere CPU, dan moet je ook een ander moederbord, nieuw RAM (DDR4 ipv DDR3), en mogelijk een nieuwe Windows licentie, want die 20 euro licenties van de pricewatch zitten aan je moederbord vast.

Als je wil weten wat je moet kopen, voor bijvoorbeeld een geheel systeem, dan zal je de start up post beter moeten vullen. Er stond een lijst aan vragen, die had je in moeten vullen samen met je eigen idee aan systeem. Dan kunnen wij daar wijzigingen op voorstellen. Zoek ook de desktop BBG op Tweakers op, kan je zo een geheel systeem uit krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Slaut op 12-08-2017 14:55 ]

• maarten987654
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-02-2024
oke bedankt zal even mijn post aanpassen zodat he wat duidelijker is

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel met pc upgrade of nieuw kopen. Slotje.

Dit topic is gesloten.