hoe zit het nu met frequentie respons?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
want ik ben 'n beetje met die frequentiegenerator bezig, en nu staat er in de beschrijving van mijn speakers, dat ze minimaal 25 Hz en maximaal 32 KHz aankunnen.. wat wil dit nu PRECIES zeggen??

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Wat staat er nog meer bij frequentiebereik in je manual? Want zo "klos" is het een wat vage spec.

Natuurlijk kunnen je speakers 35KHz weergeven, maar of het ook op een hoorbaar volume is, blijft de vraag.
Daarom word het bereik meestal gegeven in een bepaalde "range". Meestal wordt gekeken naar de frequentie waar het volume 3dB onder het gemiddelde valt.

Als je dus een -3dB punt bij 25 en bij 35k hebt, zal je speaker de tonenn tussen die frequenties prima weergeven. De tonen erbuiten ook, maar die zullen minder hard zijn. Het is natuurlijk een geleidelijk verloop, dus echt een frequentie prikken is lastig...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

32KHz zo los als sinustoon hoor je niet maar in muziek kun je het wel weer horen omdat ze geluiden van bijvoorbeeld 16KHz weer aanvullen e.d.

Tis alleen nog nooit echt bewezen volgens mij.

PS. bij cd heb je er niet veel aan want 44KHz : 2 is maximaal 22050Hz, dus 22KHz. En dat is voor gewone oren in principe genoeg.