• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:00
Ik zoek een?
5.5 inch triple-"bezel-less" smartphone (ivm form-factor) die qua performance weer een stap vooruit is ten opzichte van mijn huidige Umi Emax Mini (Snapdragon 615, 2GB (RAM), 16GB (ROM)

Wat is je budget?
€100,00 - €180,00

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal gebruik. Bellen, appen, browsen. Alleen dit alles lekker vlot. Foto's uiteraard van acceptabele kwaliteit. Front camera gebruik ik niet. Spellen die ik ook weinig maar Asphalt 8 moet wel goed kunnen draaien.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Doogee Mix (Helio P25 of P20/6GB/64GB)
- Bluboo S1 (Helio P25 4GB/64GB)
- Leagoo Kiicaa Mix (MT6750T 3GB/32GB)

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Ik weet dat de merken niet met Xiaomi te vergelijken zijn, maar welke bovenstaande merken zijn kwalitatief het beste/meest betrouwbaar? Ook qua OTA support en community.

2. Performance van Leagoo?
Leagoo heeft een interessante prijs en meest compacte formfactor. Alleen vraag ik mij hier af of deze wel wat sneller gaat zijn dan mijn huidige Umi Emax mini. Ook weet ik niet wat de kwaliteit gaat zijn van de Omnivision camera. Antutu score is +/- 10k hoger dan mijn huidige telefoon. Ik hoef niet top of the bill te gaan, maar denken jullie dat Leagoo wat sneller gaat zijn en kennen jullie de Omnivision camera?

3. Doogee een verkeerde keuze?
De Doogee Mix heeft voorkeur ivm 6GB RAM, ook lijken de OTA updates verbetering te brengen laatste is die van 10 augustus. Maar ik zie ook issues mbt hardware zoals een P20 ipv P25 en montage van camera. Verder is er een actieve community.

4. Kwaliteit Bluboo?
Ik ken Bluboo niet echt. Iemand ervaring. De eerste reviews van de S1 zijn gematigd positief. Goed scherm en goede camera, maar buggy software en minder goede bouwkwaliteit (knoppen die blijven hangen of niet goed reageren) maar dit kan ook een pre-productie variant zijn.

Naast bovenstaande heb ik ook nog de Umidigi Crystal in mijn gedachten, maar daar heb ik vooralsnog geen vragen over :-).

Alvast dank voor tips en meedenken.