Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• StatusDown
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2023
Hoi Tweakers,

Ik heb een vraagje over het gebruik maken van koelerpasta.
Een paar dagen geleden heb ik me pc onderdelen gekocht waaronder de ryzen 1600 (met koeler) en msi mortar 350M. Bij sommige youtube filmpjes zie ik dat ze geen koelerpasta gebruiken en sommige juist weer wel. Bij de instructieboekje van msi moederbord staat dat ik wel koelerpasta moet/ kan gebruiken.

Ik weet alleen nu niet of ik wel of geen koelerpasta moet gebruiken:/

Bij voorbaat dank

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Zit er standaard al geen pasta op de meegeleverde koeler?

Verwijderd

Wat Nielson zegt. Standaard is er onder de koeler al een laagje pasta aanwezig. Wanneer je een aftermarket koeler hebt kan het zijn dat je het zelf nog moet toevoegen. Of wanneer je in de toekomst de koeler er af haalt haal je idealiter ook meteen met isopropyl alcohol de oude pasta eraf en breng je vervolgens nieuwe pasta aan alvorens de koeler weer te monteren.

• StatusDown
Ik heb zelf de doos nog niet geopend, maar als ik zo lees kan ik zoals gewoonlijk die fan op me cpu plaatsen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Altijd koelpasta gebruiken. Als het al op de koeler zit dan hoef je het natuurlijk niet nog een keer erop te doen, maar je moet een koeler niet zonder enige koelpasta op de processor zetten.

The devil is in the details.

• StatusDown
Dus ter conclusie... bij de meegeleverde koeler van ryzen 1600 is het niet nodig/ noodzakeljjk om koelpasta te gebruiken?

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
StatusDown schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:12:
Dus ter conclusie... bij de meegeleverde koeler van ryzen 1600 is het niet nodig/ noodzakeljjk om koelpasta te gebruiken?
Als het om de meegeleverde koeler hoeft dat niet(wel even checken).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
StatusDown schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:12:
Je hebt letterlijk het product al... Maak de doos open, kijk of er al wat op zit, en trek zelf de conclusie: als er al wat op zit hoeft het niet, zit er niks op, dan doe je het er zelf op.

The devil is in the details.

Pagina: 1