Nieuwe schutting is verplaatst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik las met veel genoegen het andere "schuttingtopic" en heb hier ook zo'n fijn gebeuren... De buurman is de tuin aan het verbouwen (nieuwe tegels, tuinhuisje, ...). Omdat hij het tuinhuisje in de hoek wil zetten bood ik aan dat we dan ook wel onze schutting konden vervangen. Die stond er 17 jaar en dan kon hij die precies in lijn doortrekken. Buurman helemaal enthousiast, want daarmee kreeg die meer ruimte en zag het er beter uit.

Hij had meteen een plan gemaakt hoe hij het wou hebben en legde dat aan mij voor. Ik vond het prima, dus heb akkoord gegeven en gezegd dat ik de helft mee zou betalen. We krijgen allebei planken aan onze kant. Palen delen we en ieder betaalt het hout aan zijn eigen kant. Ik had wel aangegeven dat de schutting niet heel veel breder moest worden, want dan kon ik niet meer langs mijn huisje lopen.

Vervolgens zijn ze aan het graven en komen ze een kadasterpaaltje tegen. Die blijkt 15cm verder mijn kant op te staan. Dat wordt terloops nog wel even gemeld aan mijn vrouw, maar verder niets. De volgende dag kom ik thuis en de schutting staat 15cm verder mijn kant op. Het gevolg is dat ik niet meer langs mijn huisje kan. :(

Nu staat hij in zijn recht om die schutting te verplaatsen (verjaringstermijn is 20 jaar), maar ik vond het nogal grof dat hij het doet zonder mij iets te melden. Zal wel niet verplicht zijn, maar er bestaat ook nog zoiets als fatsoen. Vanwege de oude schutting hadden we vooraf bijna dagelijks contact, dus het is ook niet zo dat we elkaar nooit spraken. Hij wist dat ik het belangrijk vond dat ik er langs kon, want dat was vooraf ongeveer het enige discussiepunt.

Ik ben er maar even langsgelopen en heb hem verteld dat hij wellicht wel in zijn recht kan staan, maar dat ik het nogal achterbaks vond om het even niet te melden. Daarmee was het voor mij wel klaar, maar nu is de buurman boos. Hij wist zich overduidelijk geen houding te geven. Hij is normaal redelijk relaxt en conflictvermijidend, dus ik denk dat hij het niet durfde te zeggen.

Nu zou de schutting 1.80m hoog worden. Hun tuin ligt 15cm lager en de schutting is bij ons dus maar 1.65m hoog. Ik ben 1.90m, dus ik kijk nog in zijn tuin. Buurman is ook groot, dus ik kijk hem nu nog recht in de snufferd. Vanavond maar even langs en zeggen dat ik hem aan mijn kant 15cm hoger maak. Moet hij ook maar doen, anders kijkt hij tegen mijn (onafgewerkte) kant aan.

Ik sta ook in mijn recht, maar heb in ieder geval de ballen om hem aan te spreken. Hij kan er nu voor kiezen zijn kant dan ook maar 15cm op te hogen. Was wel benieuwd wat jullie er van vinden?

PS: Ben nu :( dus moet geen gekke dingen doen. Blijven wel je buren, maar ik vind dat je mensen hier toch wel even (stevig) op mag aanspreken?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik begrijp dat je boos bent. Ook valt te lezen dat je best een goede relatie met de buurman hebt. Bied hem aan om tijdens een biertje te drinken bij een van jullie (achter) thuis om over de schutting te kletsen over hoe nu verder te gaan zodat jullie beide tevreden zijn. Niks 'stevig' verwoorden en weg met de boosheid; in nette oplossingen denken en vooral de 'vriendschap' proberen te behouden moet het uitgangspunt zijn. Keywoord: bezinnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

BugBoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:33:
PS: Ben nu :( dus moet geen gekke dingen doen. Blijven wel je buren, maar ik vind dat je mensen hier toch wel even (stevig) op mag aanspreken?
Tsja.
https://www.kadaster.nl/-/grensreconstructie
als je het zeker wilt weten, anders blijft het simpelweg doorzeuren in de toekomst. Had je tot nu prettige omgang met de buren en wil je dat zou houden? Je hebt een keuze. Maak die en sta daarachter.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waar staat die schutting nu? Zijn grond, jouw grond of precies op de grenslijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Je zou idd kunnen (laten) controleren of dat kadasterpaaltje wel goed stond.

Maar goed, jij was niet persoonlijk geinformeerd...maar je vrouw wel als ik het goed begrijp. Dat zou toch voldoende moeten zijn? Zij had de kans om daarop te reageren, desnoods dat het beter met jou besproken kan worden omdat ze er geen of weinig verstand van heeft.

Tevens...aangezien de schutting op de erfgrens staat...kan je niet zo even melden dat he hem gaat verhogen, daar moet hij het (ondanks jullie conflict) wel mee eens zijn. (Of staat het niet op de erfgrens?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:00
Vervolgens zijn ze aan het graven en komen ze een kadasterpaaltje tegen. Die blijkt 15cm verder mijn kant op te staan. Dat wordt terloops nog wel even gemeld aan mijn vrouw, maar verder niets. De volgende dag kom ik thuis en de schutting staat 15cm verder mijn kant op. Het gevolg is dat ik niet meer langs mijn huisje kan. :(
Heb jij de huidige schutting geplaatst, of heb je het huis gekocht in de afgelopen jaren terwijl de schutting er al stond?

En is het 'logisch' dat de grens daar is? Of zou dat paaltje kunnen zijn verplaatst door de buurman?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:59

mark-k

AKA markkNL

Dat kadasterpaaltje zegt ook niks inderdaad, laatst nog bij de rijdende rechter 2.0 (die met Frank Visser) een zaak geweest waar eentje bezig was dat het zijn grond was want paaltje, en toen bleek die toch n meter fout te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik las met veel genoegen het andere "schuttingtopic" en heb hier ook zo'n fijn gebeuren... De buurman is de tuin aan het verbouwen (nieuwe tegels, tuinhuisje, ...). Omdat hij het tuinhuisje in de hoek wil zetten bood ik aan dat we dan ook wel onze schutting konden vervangen. Die stond er 17 jaar en dan kon hij die precies in lijn doortrekken.
Goed om even uit te zoeken of er 17 jaar geleden, voor tenminste 3 jaar een andere afscheiding stond op die lijn. In dat geval kan het kunnen dat op basis van verjaring, dat strookje grond jouw eigendom is geworden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
De vorige schutting stond blijkbaar iets op zijn grond. Ik ga er vanuit dat die nu precies op de erfscheiding staat. Heb het paaltje niet gezien (de schutting stond er toen al), maar ik heb geen reden om aan te nemen dat die verkeerd is geplaatst.

Ik heb zelf ook een tuinhuisje geplaatst en ben met de overstek zo'n 20cm uit de (oude verkeerde) erfscheiding gebleven. Zo'n marge leek me wel handig en dat blijkt dus ook wel, want daarmee blijf ik bij de nieuwe schutting nog op mijn grond.

Ik kan een kadastermeting laten doen, maar die kan natuurlijk ook nog wel verder in mijn nadeel uitvallen. Als ik de boel op scherp zet, dan kan ik ook een probleem hebben. Verder zet ik de boel extra op scherp en dat zie ik niet zo zitten. Hem alles weer laten afbreken zou ik ook een beetje buiten propertie vinden (alhoewel ze er eigenlijk wel om vragen). De huizen zijn hier 17 jaar geleden neergezet, dus verjaring is geen optie.

Een andere erfscheiding dan wat er nu staat heeft voor één van beide heel vervelende consequenties. Of hij kan zijn tuinhuisje afbreken (hij is denk ik morgen klaar daarmee) of ik kan het doen. Ik heb voornamelijk een probleem met het feit dat hij de schutting heeft verplaatst, zonder mij wat te vertellen. Zoiets meld je toch even als je een normale relatie hebt? Je hebt recht en je hebt fatsoen.

Overigens is de paal gemeenschappelijk en als ik daar een iets hogere plank op zet, dan is dat mijn zaak. Tot 2m hoogte kan hij me niets maken, tenzij het de constructie gevaarlijk maakt. Bij palen van 12x12 om de 1.5 lijkt me dat niet zo het geval.

Als ik het hem nu vertel, dan kan hij er ook een plankje bijzetten. Het is eigenlijk voor hun belangrijker dan voor mij. Onze tuin ligt hoger, dus ik kijk gewoon nog bij hun door het bovenste deel van het achterraam. Normaal gesproken was dit geen enkel probleem geweest. Het is dat de boel net een beetje op scherp staat en nu klinkt het een beetje alsof ik ze terug wil pakken. Dat is helemaal niet het geval. Anders had ik het ook gemeld.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:49

Onbekend

...

Hij heeft het gemeld aan jouw vrouw, en daarmee heeft hij correct doorgegeven dat de vorige schutting niet goed stond. Je kunt altijd vergelijken op http://kadaster.geoloep.nl/ om te controleren of de schutting wel op de juiste plek staat.
Als dit klopt, dan gewoon aangeven aan de buurman dat de schutting nu inderdaad goed staat, maar dat je hem ietsje hoger wilt hebben aangezien je anders te gemakkelijk naar hun naar binnen kunt kijken. En daar komen jullie vast wel uit. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
ToFast schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:40:
Ik begrijp dat je boos bent. Ook valt te lezen dat je best een goede relatie met de buurman hebt. Bied hem aan om tijdens een biertje te drinken bij een van jullie (achter) thuis om over de schutting te kletsen over hoe nu verder te gaan zodat jullie beide tevreden zijn. Niks 'stevig' verwoorden en weg met de boosheid; in nette oplossingen denken en vooral de 'vriendschap' proberen te behouden moet het uitgangspunt zijn. Keywoord: bezinnen ;)
Daarom ga ik ook maar even vanavond :) De buurman is eigenlijk een prima kerel, maar met zijn vrouw heb ik wat minder (nogal overdreven type in mijn ogen). Het liefst spreek ik de buurman dan ook zonder haar er bij, maar dat gaat niet lukken.

Het is sowieso beter om vanavond te gaan. De aannemer die er nu loopt moet mij sowieso niet. Die had bij een vorige verbouwing (elders) ruim 5 weken volle afvalzakken op het gemeentegrasveld gedumpt. Heb ik hem op aangesproken en dat vond hij nogal kinderachtig. Het waren 5 van die grote big-bags met puin. Ik snap dat je tijdens de verbouwing soms wat rotzooi hebt, maar als je 5 volle zakken hebt, dan laat je ze toch ophalen. Nu snap ik waarom hij ze heeft laten staan. Hij is nu bij onze buren bezig en kon ze lekker goedkoop in de container van de buurman storten. Scheelde hem natuurlijk geld.

Bezinnen is niet altijd mijn sterkste punt, maar een normale omgang met je buren vind ik wel erg belangrijk. De buurvrouw heeft ruzie met bijna de hele buurt en we zijn door de rest voor haar gewaarschuwd. Maar ondanks dat het mijn type niet is ga ik gewoon met ze om. Zolang ze ons niets misdaan heeft zie ik geen reden om haar te negeren.

Ik ga er vanavond gewoon langs om even te kijken hoe het wordt en dan breng ik het wel ter sprake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Onbekend schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:59:
Hij heeft het gemeld aan jouw vrouw, en daarmee heeft hij correct doorgegeven dat de vorige schutting niet goed stond. Je kunt altijd vergelijken op http://kadaster.geoloep.nl/ om te controleren of de schutting wel op de juiste plek staat.
Hij heeft alleen gemeld dat het kadasterpaaltje iets onze kant op stond. Hij wist dat ik het belangrijk vond dat ik om mijn huisje kon i.v.m. onderhoud. Daar hadden we het uitgebreid over gehad i.v.m. de dikte van de nieuwe schutting. Als je hem dan gaat verplaatsen, dan overleg je dat toch even? Het gaat hooguit om 70cm2 wat hij er nu bij heeft, want het gaat over een stukje van 7m. Op een kavel van 400m2 maakt dat niet veel uit. Ik had het ook geen probleem gevonden om dat gewoon te betalen. Had ik €350 afgetikt en klaar. Over 3 jaar was het verjaard en dus officieus geregeld.

Dit was meer zoiets van. Het is van mij en het interesseert me niet dat jij een probleem hebt. Ik had het niet van hem verwacht en daar heb ik de meeste problemen mee.

PS: Die site kende ik nog niet, maar is niet echt geschikt om op 15cm de kadastrale grens te bepalen...

[ Voor 45% gewijzigd door BugBoy op 12-08-2017 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
BugBoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:06:
[...]

Die site kende ik nog niet, maar is niet echt geschikt om op 15cm de kadastrale grens te bepalen...
Ik weet niet of je handig bent met Q-Gis anders zou je ook de WMS data van het nationaal register kunnen pakken:
https://geodata.nationaal....nl/kadastralekaartv3/wms?

Als Q-Gis geen optie is, dan kan je ook de online viewer gebruiken:
http://pdokviewer.pdok.nl/

Om de kadastrale kaarten te kunnen zien, moet je wel voldoende ingezoomd zijn.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 00:48

BLACKfm

o_O

CurlyMo schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet of je handig bent met Q-Gis anders zou je ook de WMS data van het nationaal register kunnen pakken:
https://geodata.nationaal....nl/kadastralekaartv3/wms?

Als Q-Gis geen optie is, dan kan je ook de online viewer gebruiken:
http://pdokviewer.pdok.nl/

Om de kadastrale kaarten te kunnen zien, moet je wel voldoende ingezoomd zijn.
Je kunt zelf gaan lopen prutsen, maar de enige die daar rechtmatig een uitsluitsel over kan geven is het kadaster.
https://www.kadaster.nl/-/grensreconstructie

Met 450 euro wel een kostenpost, maar je kunt ook een willekeurig landmeetbureau uit de buurt vragen. Die kunnen dan op basis van een GBKN/BGT (die genoemde GIS informatie) de grens voor je uitzetten, en dat mag je max. ~150 euro kosten (anders zijn het oplichters :P).

Al kun je alsnog op basis van een 3e partij buiten het kadaster niet veel rechten ontlenen als het voor het hekje komt.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:41
Ik zou zeggen haal eens diep adem. Volgens mij staat de buurman volledig in zijn recht en heeft zelfs gemeld dat hij de schutting om zou zetten. Dat dat voor jou vervelend uitpakt is jammer maar voor jouw risico. Wat had je gedaan als het andersom was geweest?

Investeer in de relatie met je buurman en ga geen hekken verplaatsen/ verhogen/ grote mond etc. Je woont naast elkaar en dat geeft lusten en lasten. Wil je dat niet moet je naar een ander huis omzien...

[ Voor 1% gewijzigd door geldersscheepje op 12-08-2017 13:48 . Reden: Typevouten ]

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:06
Dus als ik het goed begrijp eis jij een deel van zijn tuin op. Foto maken en na 20 jaar zeggen dat die grond verjaard is.

Dat vind ik eerlijk gezegd niet netjes. Daar zou ik ook niet intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 22:49
BLACKfm schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:42:
[...]
Je kunt zelf gaan lopen prutsen, maar de enige die daar rechtmatig een uitsluitsel over kan geven is het kadaster.
Vanzelfsprekend, maar het zijn zeker wel handige hulpmiddelen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

mark-k schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:10:
Dat kadasterpaaltje zegt ook niks inderdaad, laatst nog bij de rijdende rechter 2.0 (die met Frank Visser) een zaak geweest waar eentje bezig was dat het zijn grond was want paaltje, en toen bleek die toch n meter fout te staan.
http://www.sbs6.nl/progra...ak-de-schutting-moet-weg/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BugBoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:06:Het gaat hooguit om 70cm2 wat hij er nu bij heeft.
700*15=10.500cm2 iets meer dan een vierkante meter dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS eist niks, en baalt alleen dat de buurman met schutting plaatsen niet aan zijn tuinhuisje heeft gedacht
(doorgang), en het niet met de buurman heeft besproken dat hij de schutting ging verzetten nav het vinden van een (gedacht) kadastraal merkteken (paaltje). alleen even aan de vrouw van TS gemeld en toen verder gegaan met de tuin. zo lees ik het

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
geldersscheepje schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:46:
Ik zou zeggen haal eens diep adem. Volgens mij staat de buurman volledig in zijn recht en heeft zelfs gemeld dat hij de schutting om zou zetten. Dat dat voor jou vervelend uitpakt is jammer maar voor jouw risico. Wat had je gedaan als het andersom was geweest?
Dat is nu net het punt... Dat heeft hij niet gemeld. Ik gaf ook aan dat hij in zijn recht stond. En nee, ik had het inderdaad niet gedaan.
aljooge schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:53:
Dus als ik het goed begrijp eis jij een deel van zijn tuin op. Foto maken en na 20 jaar zeggen dat die grond verjaard is.
Waar lees jij dat ik wat opeis? Ik geef juist aan dat ik vind dat hij er recht op heeft, maar dat het wel zo fijn was geweest om het eerst even te bespreken. Ik had het eventueel wel willen kopen en daarna lekker laten verjaren, zodat je geen bijkomende kosten had.
Hackus schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:08:
TS eist niks, en baalt alleen dat de buurman met schutting plaatsen niet aan zijn tuinhuisje heeft gedacht
(doorgang), en het niet met de buurman heeft besproken dat hij de schutting ging verzetten nav het vinden van een (gedacht) kadastraal merkteken (paaltje). alleen even aan de vrouw van TS gemeld en toen verder gegaan met de tuin. zo lees ik het
Ik eis ook niets, want ik weet dat hij er gewoon recht op heeft.

[ Voor 52% gewijzigd door BugBoy op 12-08-2017 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
De buurman was blijkbaar ook niet blij met de te lage schutting. Ik kom net buiten en hij is ineens 20cm hoger :) Helemaal zoals ik het wou. Dit keer ook weer geen overleg, maar in dit geval ben ik er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57

Dido

heforshe

Snap je dat dit best verwarrend overkomt?
Vervolgens zijn ze aan het graven en komen ze een kadasterpaaltje tegen. Die blijkt 15cm verder mijn kant op te staan. Dat wordt terloops nog wel even gemeld aan mijn vrouw, maar verder niets.
BugBoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:46:
Dat is nu net het punt... Dat heeft hij niet gemeld.
Als ik het goed begrijp heeft hij gemeld dat de erfgrens 15cm jouw kant op lag, maar hebben jij en je vrouw daaruit niet de conclusie getrokken dat de schutting, die op de erfgrens gebouwd werd, daarmee dus ook 15cm op zou schuiven.

Ik kan mij prima indenken dat de buurman zich van geen kwaad bewust is omdat die ervan uitgaat dat als je afspreekt dat je een schutting op de erfgrens neerzet, en je meldt dat de erfgrens 15cm verderop ligt, dat het dan voor zich spreekt dat de schutting op de erfgrens ook 15cm verderop komt.

Ja, hij had misschien explicieter kunnen zijn, maar aan de andere kant had jij / je vrouw ook kunnen begrijpen dat de melding over het kadasterpaaltje niet zomaar gedaan werd. Het is niet alsof hij melde dat hij een egel gezien had op jullie grond.

De vraag is wat je nu zou willen bereiken. Ik heb niet het idee dat je de buurman wil verplichten de schutting op te schuiven, dus wat wil je dan? Een sorry van de buurman? Als de verstandhouding altijd goed geweest is denk ik dat je die wel kunt krijgen, maar dan zou ik beginnen met zelf begrip tonen voor de mogelijkheid dat de buurman er daadwerkelijk vanuit ging dat zijn melding over het kadasterpaaltje vanzelfsprekend betekende dat de schutting 15 cm op zou schuiven.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:17:
Snap je dat dit best verwarrend overkomt?

[...]

[...]

Als ik het goed begrijp heeft hij gemeld dat de erfgrens 15cm jouw kant op lag, maar hebben jij en je vrouw daaruit niet de conclusie getrokken dat de schutting, die op de erfgrens gebouwd werd, daarmee dus ook 15cm op zou schuiven.

Ik kan mij prima indenken dat de buurman zich van geen kwaad bewust is omdat die ervan uitgaat dat als je afspreekt dat je een schutting op de erfgrens neerzet, en je meldt dat de erfgrens 15cm verderop ligt, dat het dan voor zich spreekt dat de schutting op de erfgrens ook 15cm verderop komt.

Ja, hij had misschien explicieter kunnen zijn, maar aan de andere kant had jij / je vrouw ook kunnen begrijpen dat de melding over het kadasterpaaltje niet zomaar gedaan werd. Het is niet alsof hij melde dat hij een egel gezien had op jullie grond.

De vraag is wat je nu zou willen bereiken. Ik heb niet het idee dat je de buurman wil verplichten de schutting op te schuiven, dus wat wil je dan? Een sorry van de buurman? Als de verstandhouding altijd goed geweest is denk ik dat je die wel kunt krijgen, maar dan zou ik beginnen met zelf begrip tonen voor de mogelijkheid dat de buurman er daadwerkelijk vanuit ging dat zijn melding over het kadasterpaaltje vanzelfsprekend betekende dat de schutting 15 cm op zou schuiven.
Je vergeet alleen dat TS wel met de buurman heeft besproken dat hij graag langs zijn (tuin)huisje wil kunnen lopen. Die mogelijkheid is hem door de buurman nu ontzegd, en ik denk dat TS daar graag wat overleg over had willen hebben. Dan waren ze daar vast uitgekomen.

Ja, de buurman staat in zijn recht, maar ik vind het behoorlijk arrogant om dat terloops aan de vrouw van TS te melden terwijl eerdere gesprekken wel met TS zijn gevoerd. De buurman laat daarmee in mijn ogen zien voor de discussie weg te willen lopen en de grond alvast maar te nemen. Binnen is binnen, en hoewel hij in zijn recht staat is leuk wel anders denk ik. Terecht dat TS daar een puntje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoe ziet een kadasterpaal eruit en hoe herkent iemand die? google afbeeldingen helpt me niet echt verder. Kan me niet herinneren ooit zo'n paaltje gezien te hebben. Kan het misschien zelfs zo zijn dat de buurman zich vergist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Hier het omgekeerde aan de hand gehad. Tuin laten bestraten en in overleg met de buren een nieuwe schutting.
Eenmaal bezig bleek de oude schutting niet haaks op de huizen te staan maar schuin onze tuin in te lopen.

Vond ik niet zo een probleem, maar dan zouden tegels ook schuin gelegd moeten gaan worden of heel veel meer gezaagd.

Met buurman besproken; de nieuwe schutting staat nu wel haaks. Over 5 meter ongeveer 10 centimeter verplaatst.

Het ging er niet om dat mijn tuin groter werd of dat het met de kadastrale gegevens moest kloppen; dit was gewoon het meest praktisch qua tegelen. Voorheen lag er gras, net als bij buurman, waardoor het nooit was opgevallen.
Wellicht heeft jouw buurman ook een logische reden?

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 12-08-2017 16:53 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57

Dido

heforshe

Anoniem: 258387 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:29:
ik vind het behoorlijk arrogant om dat terloops aan de vrouw van TS te melden terwijl eerdere gesprekken wel met TS zijn gevoerd.
Ik leef misschien in een rare wereld, maar als iemand iets over het huis waar mijn vrouw en ik in wonen tegen mijn vrouw zegt is dat hetzelfde als wanneer dat tegen mij gezegd wordt. Ik kan het weinig arrogant vinden om ervan uit te gaan dat iets wat je tegen mevrouw X zegt ook bij meneer X aankomt. Sterker nog, ik zou het als uitermate aanmatigend beschouwen als ieman dhet nodig zou vinden mij nog eens hetzelfde te vertellen.
Waarom zou dat moeten? Omdat het vrouwtje het vast niet begrepen heeft of zo?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat @Dido zegt inderdaad, je kan er toch vanuit gaan dat je met een eenheid communiceert. Waarschijnlijk kwam die buurman dat paaltje tegen, heeft hij dat gemeld en is hij gewoon vanaf daar gaan bouwen omdat dit het meest logische was op dat moment.

TS komt nu over als een onbeschofte hork en maakt zich druk om helemaal niks.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 16-02-2023
Wat is het toch met schutting-topics op Tweakers? Ze lijken de meest oordelende kwalificaties uit te lokken. Een onbeschofte hork @Tsurany, waar haal je dat ineens vandaan? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Tsja, het was natuurlijk beter geweest als meneer nadat hij het kadasterpaaltje gevonden had eerst even opnieuw een gesprek aanging met TS. Situatie is veranderd en dan maar gewoon van plan veranderen vind ik dan weer onbeschoft ook al is de vrouw geïnformeerd. Het is ook onduidelijk wat zij nu tegen hem zei (of buurman tegen haar) of doorgaf aan TS dus valt eigenlijk weinig over te zeggen.

Vind het trouwens wat om TS onbeschoft te noemen, deze stelt zich m.i. sympathiek op.

Wederom lekkere communicatie weer wat hier ten grondslag ligt 8)7

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
P.O. Box schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:46:
Hoe ziet een kadasterpaal eruit en hoe herkent iemand die? google afbeeldingen helpt me niet echt verder. Kan me niet herinneren ooit zo'n paaltje gezien te hebben. Kan het misschien zelfs zo zijn dat de buurman zich vergist?
Heel divers.

Kan een steen zijn met tekens er op.
Kan een klein houten paaltje zijn.
Kan ook alleen een metalen ronde buis zijn.

Waarschijnlijk zijn er nog wel andere varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09

Spotmatic

Ken sent me

Momenteel is er dus geen sprake van bewijs of dat "kadasterpaaltje" wel echt is. Heeft de vrouw van TS dat paaltje gezien? Wat stond er op waaruit ondubbelzinnig bleek dat het een kadasterpaaltje is?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:06
Michielgb schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:41:
Wat is het toch met schutting-topics op Tweakers? Ze lijken de meest oordelende kwalificaties uit te lokken. Een onbeschofte hork @Tsurany, waar haal je dat ineens vandaan? :?
Omdat het toeeigenen van een stuk grond en de bijbehorende consequentie dat dat stuk grond na 20 jaar verjaard is, behoorlijk oneerlijk is. Landjepik.

Logisch dat mensen meteen op hun streben staan en de confrontatie opzoeken. Dat stuk grond ben je wel kwijt na 20 jaar inclusief waardedaling van je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:17:
De afspraak was om de schutting te vervangen door een nieuwe op dezelfde plek. Ik heb me best flexibel opgesteld. Hij kon kiezen hoe, wie en wanneer en ik ben akkoord gegaan, ondanks de stevige prijs. Dan voel je je niet helemaal senang als je dan een dag later ziet dat de schutting 15cm jouw kant op staat.

Even over de prijs... Ik vind €900 (per persoon) voor een 7m lange schutting stevig aan de prijs. Ik heb zelf laatst een tuinhuisje neergezet en deze schutting zou ongegveer €450 aan materiaal mogen kosten (consumentenprijs). Om dan ruim 10 manuur te rekenen voor het plaatsen vind ik stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilvo
  • Laatst online: 19:29
aljooge schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

Omdat het toeeigenen van een stuk grond en de bijbehorende consequentie dat dat stuk grond na 20 jaar verjaard is, behoorlijk oneerlijk is. Landjepik.

Logisch dat mensen meteen op hun streben staan en de confrontatie opzoeken. Dat stuk grond ben je wel kwijt na 20 jaar inclusief waardedaling van je huis.
Zolang er binnen die 20 jaar, ook al is het mondeling wordt besproken dat deze ruimte in bruikleen is genomen, start de verjaring opnieuw. Bewijzen is in zo'n situatie wel lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Uit de topic start:
Ik ben er maar even langsgelopen en heb hem verteld dat hij wellicht wel in zijn recht kan staan, maar dat ik het nogal achterbaks vond om het even niet te melden.
De buurman is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust en TS komt zijn gedrag even achterbaks noemen. Ook heeft de buurman het gewoon bij TS z'n vrouw gemeld. Dat vind ik vrij onbeschoft.
TS kan beter boos zijn op z'n vrouw die zo'n lakse houding aanneemt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BugBoy
frickY schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:50:
Het ging er niet om dat mijn tuin groter werd of dat het met de kadastrale gegevens moest kloppen; dit was gewoon het meest praktisch qua tegelen. Voorheen lag er gras, net als bij buurman, waardoor het nooit was opgevallen. Wellicht heeft jouw buurman ook een logische reden?
Dat weet ik niet, want hij heeft niets met mij overlegt. Er is alleen terloops gezegd dat het kadasterpaaltje iets anders stond en blijkbaar moet je daar uit opmaken dat ook alles meteen opschuift... Maar gezien de reacties op dit forum is het blijkbaar heel normaal om zonder overleg dingen te doen als je in je recht staat.
Tsurany schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:34:
TS komt nu over als een onbeschofte hork en maakt zich druk om helemaal niks.
Blij dat je me zo goed denkt te kennen. 8)7 Ik heb overal aan meegewerkt en vervolgens krijg ik het deksel op mijn neus. Dat voelt behoorlijk lullig kan ik je vertellen.
Schuttingen doen het ook goed bij De Rijdende Rechter :) Ik snap onderhand waar het woord schuttingtaal vandaan komt. :o

[ Voor 35% gewijzigd door Señor Sjon op 12-08-2017 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
Pas je laatste post aan...

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 12-08-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Pas je laatste bericht aan als je als laatste iets geschreven hebt.

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 12-08-2017 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dat de buurman het bij de vrouw van TS gemeld heeft vind ik niet echt een sterk punt indien iedere andere communicatie omtrent de schutting rechtstreeks met TS gegaan is. De consequentie van het gewoon doorgaan (de schuttingbouwer was immers al ingehuurd) vind ik wel zo verstrekkend dat dit echt wel ff rechtstreeks met TS had gemoeten. Het ging niet over iets tijdelijks zoals het verplaatsen van een auto ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Nogmaals de vraag hoe het zit met dat kadasterpaaltje. Is dat ondubbelzinnig een kadasterpaaltje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Spotmatic schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:00:
Momenteel is er dus geen sprake van bewijs of dat "kadasterpaaltje" wel echt is. Heeft de vrouw van TS dat paaltje gezien? Wat stond er op waaruit ondubbelzinnig bleek dat het een kadasterpaaltje is?
De buurman had, volgens mij, geen enkele reden om landjepik te doen. Ik ga er dus vanuit dat het wel klopt. Ik heb het nooit gezien. Ik ga ook geen kadastermeting uitvoeren, want als het niet precies op de lijn ligt waar die nu ligt heeft één van ons een probleem. Of ik sta op zijn grond of hij op de mijne.

Heb wel gevraagd waar dat paaltje stond, maar volgens hem zat het vrij diep. Ik had geen zin de boel nog verder op de spits te drijven om het ter plekke nog eens op te graven. De palen zaten op dat moment al in het beton gegoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Maar hoeveel ruimte heb je nu nog over naast je huisje?
Want er is 15 cm af nu, maar ik kan mij niet voorstellen dat je eerst ergens wel tussen past en door 15cm minder ineens niet meer?
Indien wel, dan kon je daarvoor lijkt mij ook niet echt fatsoenlijk staan? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Martinusz schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:35:
Maar hoeveel ruimte heb je nu nog over naast je huisje?
Want er is 15 cm af nu, maar ik kan mij niet voorstellen dat je eerst ergens wel tussen past en door 15cm minder ineens niet meer?
Indien wel, dan kon je daarvoor lijkt mij ook niet echt fatsoenlijk staan? :?
Het was meer dat je nog fatsoenlijk kon schilderen, etc... De schutting is nu zeker 15-20cm mijn kant op gekomen en is zo'n 10cm breder (vorige had planken er tussen en deze er bovenop). Ik had hem zo neergezet dat je er goed tussendoor kon en nog een hamer of kwast kon gebruiken. Dat kun nu niet meer. De buurman gaf ook toe dat ik er niet meer tussen pas (en ik heb een slank postuur). Dat had hij zelf dus ook wel gezien. Er zijn ergere dingen natuurlijk. Het probleem is meer hoe het is gegaan, dan wat er is gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@BugBoy Hebben we het hier over een stadstuintje waar je 4 meter de diepte in kan en 5/6 meter de breedte, of over een tuin van 25x25? Of er precies tussenin?

:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BugBoy
Tsurany schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:25:
De buurman is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust en TS komt zijn gedrag even achterbaks noemen. Ook heeft de buurman het gewoon bij TS z'n vrouw gemeld. Dat vind ik vrij onbeschoft.
TS kan beter boos zijn op z'n vrouw die zo'n lakse houding aanneemt.
Buurman wist zich meteen al geen houding te geven toen ik hem er op aansprak. Hij overlegt alles met mij en nu het even een wat minder gesprek zou worden, dan stapt hij naar mijn vrouw. Dat vind ik vrij slap overkomen. De afspraak was vervangen en niet verplaatsen. Als dat veranderd dan ga je naar degene waar je de afspraken mee hebt gemaakt en niet naar degene die je op dat moment even het makkelijkste vind.

Kan zijn dat je er anders over denkt, maar ik vind dat je geen ruggegraat hebt als je altijd de makkelijkste weg kiest...
Vorkie schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:46:
@BugBoy Hebben we het hier over een stadstuintje waar je 4 meter de diepte in kan en 5/6 meter de breedte, of over een tuin van 25x25? Of er precies tussenin?
Precies er tussen in. Het gaat mij niet om de grond, maar het feit dat ik niet meer fatsoenlijk om mijn huisje kan. Dat zou handig zijn i.v.m. onderhoud (schilderwerk, ...). Als ik er nu langs moet schuur ik tussen de schutting en het huisje door. Dat is niet fijn voor schilderwerk. Niet het einde van de wereld, want het schilderwerk aan die kant is uit het zicht...

Toen ik mijn tuinhuisje ging plaatsen ben ik bij de buren langsgegaan om de plannen te overleggen. Was ik ook niet verplicht, maar ik vind het wel zo netjes. Andersom had ik het ook verwacht...

[ Voor 31% gewijzigd door BugBoy op 12-08-2017 20:47 . Reden: Bericht samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Excuses voor de dubbele berichten...

[ Voor 93% gewijzigd door BugBoy op 12-08-2017 20:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:06
@BugBoy zoals ik het begrijp heeft jou buurman mensen ingehuurd om alles te plaatsen, anders kom je niet aan die 900 euro zoals je zelf schrijft.

Dan zou ik het eens omdraaien als jij in die situatie stond, de mensen moet je betalen of ze iets doen of niet. Ik weet niet of jullie gsm nummers hebben uitgewisseld maar indien dat niet zo is dan zou ik het zelf erg lastig vinden en gewoon de bewoner die thuis is (in dit geval je vrouw) inlichten. Immers wil je niet dat je ineens een rekening moet overleggen van 1200 euro omdat je 1 dag niks kon doen maar toch de mensen hebt laten komen.

Als jullie wel telefoonnummers hadden uitgewisseld dan ben ik het helemaal met je eens dat het gewoon onbeschoft is, een WhatsApp bericht (of belletje) zou dan wel op prijs gesteld worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

Illusion

(the art of)

kfaessen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:59:
....
Dan zou ik het eens omdraaien als jij in die situatie stond, de mensen moet je betalen of ze iets doen of niet. Ik weet niet of jullie gsm nummers hebben uitgewisseld maar indien dat niet zo is dan zou ik het zelf erg lastig vinden en gewoon de bewoner die thuis is (in dit geval je vrouw) inlichten.
...
"Inlichten" is relatief.
Je kan zeggen:
"de grens ligt ergens anders"
of je kan zeggen:
"de grens ligt mogelijk iets verder jullie kant op. Als ik de schutting nu op de goede plek zet, kan je man niet meer om zijn schuurtje heen, terwijl we dat wel hadden afgesproken. Mag ik zijn nummer, dan kunnen we even overleggen?"

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

BugBoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:42:
[...]

Het was meer dat je nog fatsoenlijk kon schilderen, etc... De schutting is nu zeker 15-20cm mijn kant op gekomen en is zo'n 10cm breder (vorige had planken er tussen en deze er bovenop). Ik had hem zo neergezet dat je er goed tussendoor kon en nog een hamer of kwast kon gebruiken. Dat kun nu niet meer. De buurman gaf ook toe dat ik er niet meer tussen pas (en ik heb een slank postuur). Dat had hij zelf dus ook wel gezien. Er zijn ergere dingen natuurlijk. Het probleem is meer hoe het is gegaan, dan wat er is gebeurd...
Kon je niet gewoon 1 post plaatsen met alle quotes? :+

Wat is het nut van deze topic dan? Je geeft aan niks te willen m.b.t. onderzoeken dus valt er weinig te doen behalve te praten over wat er plaatsvond nu sociaal gezien wel kan. Ik vind het zelf ook asociaal maar wat verwacht je van ons hierin?

Heeft je buurman ook geen foto gemaakt van wat er gevonden was trouwens? Lijkt me sterk dat zonder bewijs je buurman even beslist je tuin wat kleiner te maken. En wat gebeurt er precies als je een meting laat doen? Moet er daarvoor iemand langskomen die in de tuin van je buurman moet staan om te kijken of het allemaal wel snor is en je liever de confrontatie niet zoekt op die manier? Want hoe je het wendt of keert de grond heb je nu toch al geen toegang meer toe dus of er nou wettelijk bepaalt wordt dat je daar geen recht op hebt maakt niks meer uit.

Snap niet helemaal waar je heen wilt maar dat kan aan mij liggen :X

Gentoo BTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
kfaessen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:59:
@BugBoy zoals ik het begrijp heeft jou buurman mensen ingehuurd om alles te plaatsen, anders kom je niet aan die 900 euro zoals je zelf schrijft.
Hij had iemand ingehuurd om de hele boel te bestraten en een volledig tuinhuis (6x3m) te laten plaatsen. Het was mijn idee om dan ook meteen de schutting mee te pakken. Dan kon die namelijk in één lijn de boel zetten. Scheelde hem dus in de kosten en het ziet er wat strakker uit. Die schutting was toch een keer aan vervanging toe en eerlijk gezegd wou ik wel graag een keer een andere schutting.

Dat voorstel was op dinsdag, op woensdag heb ik akkoord gegeven op de prijs. Ik heb nog gezegd dat ik het aan de dure kant vond, maar dat ik de boel ook niet wou ophouden. Anders was het wellicht een keer €100-200 goedkoper geweest, maar had de boel weken stil gelegen. Vond ik vervelend voor de buurman en ik wou eigenlijk al wel langer een andere schutting, dus ik vond het wel best.
Huuskes schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:14:
Kon je niet gewoon 1 post plaatsen met alle quotes? :+
Deze keer wel :)
Wat is het nut van deze topic dan? Je geeft aan niks te willen m.b.t. onderzoeken dus valt er weinig te doen behalve te praten over wat er plaatsvond nu sociaal gezien wel kan. Ik vind het zelf ook asociaal maar wat verwacht je van ons hierin?
Ik was vooral getriggerd door het andere schuttingtopic, waar het helemaal los ging. Daar leek TS ook erg geleid te worden door het wetboek en ogenschijnlijk weinig compassie voor zijn buren te hebben. Ik verbaasde mij daar over en op dezelfde dag kreeg ik ineens dit door mijn strot geduwd. Daarom was ik wel eens benieuwd wat de reacties zouden zijn.

De beste oplossing is het maar te laten voor wat het is. Er zijn ergere dingen in het leven, dan niet meer om je tuinhuisje te kunnen.

[ Voor 31% gewijzigd door BugBoy op 12-08-2017 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-05 11:26
Het klinkt toch alsof je een betere band met de buurman hebt dan het andere topic en je zelf ook een stuk meegaander bent. Ik denk dat het wellicht nog wel op te lossen is als je met elkaar om de tafel gaat zitten. Kan je goed begrijpen dat het frustrerend is . Bedoel je bent al behoorlijk toeschietelijk geweest dat je al de helft mee betaald en hem gewoon laat begaan dan kan ik goed begrijpen dat je van een koude kermis thuiskomt als je in een keer niet meer bij je tuinhuis kan zoals voorheen.

Denk dat de buurman dat ook best wel snapt achteraf,maar die is waarschijnlijk iets te hard van stapel gelopen. Misschien dat daarom het hek inn een keer 20 cm hoger is dat hij niet met constant naar zijn fout hoeft te kijken. En het klinkt rot maar als het eenmaal staat dan is het toch behoorlijk wat werk om het allemaal weer terug te krijgen. Je kan wellicht aanbieden om hem te helpen om het hek een stukje naar achter te zetten als de gemoederen wat meer bedaard zijn.( Het is vaak niet verstandig om primair te reageren in dit soort situaties.)

ben wel benieuwd wat er uit het gesprek komt. Ik hoop dat je een beetje tot elkaar kan komen na een goed gesprek. je bent toch een beetje van elkaar afhankelijk als buren maar je laat door het hele topic blijken dat heel goed zelf te beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 13:27
Ondanks dat ik dit topic redelijk gelezen heb kan ik het gemist hebben. De oude schutting is 17 jaar geleden geplaatst. Was de buurman er toen al bij? Oftwel heeft hij toen zelf de schutting verkeerd geplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Bartosy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:36:
Je kan wellicht aanbieden om hem te helpen om het hek een stukje naar achter te zetten als de gemoederen wat meer bedaard zijn.( Het is vaak niet verstandig om primair te reageren in dit soort situaties.)
Verplaatsen is geen optie meer, want hij bestraat alles er strak tegenaan. Ook is er een 6x3 tuinhuis tegenaan gezet aan zijn kant. Als hij achteraf toch geen gelijk heeft, dan zou ik hem erg grote problemen kunnen bezorgen. Ik heb indertijd er voor gekozen om mijn tuinhuisje 50cm uit de erfgrens te houden om problemen te vermijden.

De buurman zet hem nu strak op de erfgrens. Als ik het kadaster in zou schakelen en hij zit toch een paar centimeter verkeerd, dan kan ik hem gewoon de hele tent laten afbreken. Dan zou ik wel een erg grote lul zijn, maar zo vraag je er wel om.
MRIdev schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:38:
Ondanks dat ik dit topic redelijk gelezen heb kan ik het gemist hebben. De oude schutting is 17 jaar geleden geplaatst. Was de buurman er toen al bij? Oftwel heeft hij toen zelf de schutting verkeerd geplaats?
Nee, we zijn beide tweede bewoner. De vorige schutting stond er sinds het begin. We hebben beiden de woning as-is gekocht, maar volgens mij maakt dat niet zo heel veel meer uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

Ik leef misschien in een rare wereld, maar als iemand iets over het huis waar mijn vrouw en ik in wonen tegen mijn vrouw zegt is dat hetzelfde als wanneer dat tegen mij gezegd wordt. Ik kan het weinig arrogant vinden om ervan uit te gaan dat iets wat je tegen mevrouw X zegt ook bij meneer X aankomt. Sterker nog, ik zou het als uitermate aanmatigend beschouwen als ieman dhet nodig zou vinden mij nog eens hetzelfde te vertellen.
Dat vind ik een rare reactie. TS en de buurman hebben de schutting besproken en geregeld. Misschien heeft de vrouw des huizes daar wel weinig aandacht voor?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
P.O. Box schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:46:
Ik ken de KADsteen zoals deze Net als een ijsberg zit 90% 'onder water' dus die verplaats je niet zo 123.
Afbeeldingslocatie: https://www.lbaprojectbureau.nl/wp-content/uploads/2015/07/kadsteen1.png

Overigens kun je voor een paar tientjes de veldwerk kaart bij het kadaster opvragen, digitaal of op papier.
Dit is de originele kaart zoals het kadaster die destijds heeft getekend. Hierop staan de paaltjes/stenen vermeld en de precieze afstanden tot gevels etc. Hiermee kun je zelf nagaan waar precies de grenzen moeten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:19
Een paaltje in de tuin zegt niet altijd wat. Kadasterkaartje digitaal kopen en dan de maten eruit halen via bv PDF XChange die ook maatlijnen kan maken, de PDF is vectorbased. Dan met een meetlint gewoon meten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

De buurman van TS had tenminste TS en zijn vrouw in de gelegenheid kunnen stellen even te overleggen samen en er dan bij de buurman op terug te komen. Volgens mij werkt dat zo nu eenmaal als je buren hebt. Dan houd je rekening met elkaar.

TS stelt dat er terloops even is doorgegeven dat er een paaltje is aangetroffen en dat men daarna de werkzaamheden heeft hervat. Dat lijkt dus op een mededeling, waarom niet aanbellen het gevonden paaltje aankaarten en zeggen dat je dat met de vrouw en TS wilt bespreken/overleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
BugBoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:55:
[...]

De buurman zet hem nu strak op de erfgrens. Als ik het kadaster in zou schakelen en hij zit toch een paar centimeter verkeerd, dan kan ik hem gewoon de hele tent laten afbreken. Dan zou ik wel een erg grote lul zijn, maar zo vraag je er wel om.
Kan je dan daar niet iets regelen dat de schutting er daar tussen uit kan? Of evt simpeler, dat zijn tuinhuis daar de afscheiding word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
jip_86 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:58:
Kan je dan daar niet iets regelen dat de schutting er daar tussen uit kan? Of evt simpeler, dat zijn tuinhuis daar de afscheiding word.
Hij heeft het zo gemaakt dat de zijwand van de schutting ook de zijwand van zijn huisje is. De 12x12 paal staat aan de buitenkant van zijn huisje en precies op de erfgrens. Hij heeft dus een marge van 6cm. Erg tricky als het paaltje niet helemaal blijkt te kloppen.

Mijn huisje stond ruim uit de oude erfgrens, omdat ik het ander te tricky vond. Kom ik nu goed mee weg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 13:08
De aannemer had dus al een eerdere aanvaring met jou gehad?
Kan het zijn dat deze bij het vinden van de KAD markering gniffelend in z'n vuistje heeft gedacht jou even terug te pakken?
"Geen tijd voor oponthoud meneer, tijd kost geld, we knallen die schutting op de kadaster grens en klaar is Kees, appeltje eitje."

Of ik heb natuurlijk een te actieve fantasie : P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
BugBoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:35:
[...]

Hij heeft het zo gemaakt dat de zijwand van de schutting ook de zijwand van zijn huisje is. De 12x12 paal staat aan de buitenkant van zijn huisje en precies op de erfgrens. Hij heeft dus een marge van 6cm. Erg tricky als het paaltje niet helemaal blijkt te kloppen.

Mijn huisje stond ruim uit de oude erfgrens, omdat ik het ander te tricky vond. Kom ik nu goed mee weg. :)
Dat bedoel ik dus. Kan jou schutting er daar dan niet van af? Dan heb je toch wat extra ruimte? Kan jou buurman evt ook nog bij zijn huisje als die het lief vraagt aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
BugBoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:42:
[...]

Het was meer dat je nog fatsoenlijk kon schilderen, etc... De schutting is nu zeker 15-20cm mijn kant op gekomen en is zo'n 10cm breder (vorige had planken er tussen en deze er bovenop). Ik had hem zo neergezet dat je er goed tussendoor kon en nog een hamer of kwast kon gebruiken. Dat kun nu niet meer.
Ik weet niet hoe de schutting is opgebouwd, maar kun je tzt niet een paar panelen tijdelijk verwijderen om je tuinhuis te onderhouden?

Als je een goede band hebt met de buren moet zoiets toch kunnen, eens in de 5 jaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 258387 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

De buurman van TS had tenminste TS en zijn vrouw in de gelegenheid kunnen stellen even te overleggen samen en er dan bij de buurman op terug te komen.
Had vrouw ook uit zichzelf met ts kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hier wilde een buurman nieuwe panelen aan zijn kant van de schutting er tegenaan plaatsen. Geen overleg.
Gelukkig zag ik dat, want de oude schutting stond nogal schots en scheef. Had-ie niet gezien, maar gaf me wel gelijk. Verder samen de oude weggehaald, de nieuwe palen heb ik uitgemeten. Verder samen de nieuwe geplaatst.

Jaar later de andere kant ook, daar wel meteen overleg. Heeft zelfs uit zichzelf gelijkende panelen uitgezocht. Daar dus ook controle meting (in het verlengde van de woning muren) en samen geplaatst.

Overigens, iemand die zich iets onrechtmatig probeert toe te eigenen heb ik geen medelijden mee...
Afspraken en rechten hebben een reden.

En overhangende takken gaan er ook af. Licht en ruimte is de wens hier.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je zou nog een veldwerk onderzoek op kunnen vragen. Staan de maten op vanuit bepaalde punten van de woning.

Kost iets van €40,-.

[ Voor 10% gewijzigd door Pos2007 op 13-08-2017 02:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:25
Sowieso laten meten. Ook hier een buurman met kadasterpaaltje gehad. Hij bleek hem zelf ruim een halve meter verplaatst te hebben. Na eerst een grote mond, hoor je er nooit meer van. Heeft ook het verplaatsen voor zn rekening genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:17
@BugBoy

Wanneer je als bezitter ter goede trouw bent van grond dan geldt al een verjaaringstermijn van 10 jaar. Dat lijkt mij in dit geval ook zo te zijn. Want jij hebt het huis zo gekocht met de schutting, waarmee de grond duurzaam onbereikbaar was voor de buurman. De buurman of vorige de bewoners hebben niet aangegeven dat de grond niet aan jou toebehoorde en 15cm is ook niet te zien op een standaard kadastrale kaart.

Je zou het met tijd en geld de buurman knap lastig kunnen maken, maar ik vraag mij af of de rechter hem zijn tuinhuisje weer laat afbreken als die kosten vele malen hoger liggen dan 1m2 grond. Dan zal de buurman mogelijk die 1m2 moeten kopen van jou. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 13-08-2017 06:07 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 01:39:
[...]

Had vrouw ook uit zichzelf met ts kunnen doen.
Daar was geen tijd voor volgens TS, de buurman ging terstond verder met de nieuwe schutting plaatsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik word nu wel heel erg nieuwsgierig naar de (nieuwe) situatie ter plaatse, op een foto! Want we lullen nu wel over elk mogelijk detail, tot op de centimeter nauwkeurig, maar een enkele foto kan de hele discussie doen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 258387 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 08:48:
[...]

Daar was geen tijd voor volgens TS, de buurman ging terstond verder met de nieuwe schutting plaatsen
Dat staat het contact opnemen met ts door echtgenote van ts niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Señor Sjon schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:09:
Een paaltje in de tuin zegt niet altijd wat. Kadasterkaartje digitaal kopen en dan de maten eruit halen via bv PDF XChange die ook maatlijnen kan maken, de PDF is vectorbased. Dan met een meetlint gewoon meten.
Je bedoelt het kadasterkaartje dat je ook gratis kan downloaden of het veldwerk?

Van mijn vorige woning uit jaren 60 kreeg ik in totaal zeven scans van de originele overzicht en detail tekeningen uit verschillende jaren voor en na de bouw met potlood op zwaar vergeeld papier. Ik moest ze eerst even fotosjoppen om hem goed leesbaar te maken en hij was totaal niet op schaal, maar het veldwerk is de doorslaggevende tekening, niet de lijntjes uit een GIS database die iemand met de muis bij elkaar heeft geklikt.

Vooruit, hier een voorbeeld, klik voor grote versie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Gwcu56l.jpg

PS: je krijgt er een beknopte toelichting bij om je op weg te helpen, maar dan nog is interpretatie best lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door Ploink op 13-08-2017 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Worsteneter schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 02:53:
Sowieso laten meten. Ook hier een buurman met kadasterpaaltje gehad. Hij bleek hem zelf ruim een halve meter verplaatst te hebben. Na eerst een grote mond, hoor je er nooit meer van. Heeft ook het verplaatsen voor zn rekening genomen.
Ik heb gisteren de boel nagemeten. De nieuwe situatie klopt op de centimeter. Ik twijfelde daar niet echt aan, maar wou het toch zeker weten. Had nog een map van de oude bewoner.
Morpheusk schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 06:02:
Wanneer je als bezitter ter goede trouw bent van grond dan geldt al een verjaaringstermijn van 10 jaar. Dat lijkt mij in dit geval ook zo te zijn.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat klopt volgens mij niet. Sjiek zou ik het ook niet vinden.
Spotmatic schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:32:
Ik word nu wel heel erg nieuwsgierig naar de (nieuwe) situatie ter plaatse, op een foto! Want we lullen nu wel over elk mogelijk detail, tot op de centimeter nauwkeurig, maar een enkele foto kan de hele discussie doen veranderen.
U vraagt, wij draaien. Allereerst het shot op afstand. Zoals je ziet moet aan mijn kant de planken nog worden gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bKc5gtPm.jpg
Je kunt ook nog de blokjes en de extra plank zien die er op zijn gezet. De schutting is nu aan mijn kant bijna 1.90m hoog (1.80m was afgesproken). Aan zijn kant is die nu wel 2m. Blijkbaar hoeft hij mij ook niet meer te zijn, maar ik vind het prima zo.

Zelfs zonder de planken wordt het nu al heel erg krap:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/en7OiWhm.jpg

De discussie is overigens ook niet echt of de buurman in zijn recht stond. Het ging meer om de manier waarop. Ik heb de buurman aangesproken op zijn handelen. Daar was hij op zijn beurt niet blij mee. Ik heb hem gezegd dat ik het achterbaks vond dat hij alles met mij besprak, maar dit niet. Wat mij betreft is de kous daarmee af. Als hij boos blijft, dan merk ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@BugBoy Dan moet je maar blij zijn dat je tuinhuis niet nog meer naar links stond, mocht je die nog even gaan afbreken... en verplaatsen...

Wie gaat die haag verplaatsen? Die staat nu veel meer naar zijn kant... Als je trouwens de schutting volgt, sluit deze dan netjes aan op het huis? of ..? Dus foto andere kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:06
Het is maar een idee, maar kun je die planken niet weglaten daar bij dat tussenstuk, je moet er waarschijnlijk nog wel iets vaker langs dan alleen even schilderen, denk aan onkruid weghalen e.d. Eventueel zorg je ervoor dat ervoor iets komt te staan wat je makkelijk weg kunt halen. Een bredere plank oid.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Vorkie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:13:
@BugBoy Dan moet je maar blij zijn dat je tuinhuis niet nog meer naar links stond, mocht je die nog even gaan afbreken... en verplaatsen...
Ik heb altijd bewust een ruime marge aangehouden om dit soort problemen te voorkomen. Overigens denk ik niet dat hij me het schuurtje had laten afbreken. Ik vond die geen fijne actie, maar het is verder een prima kerel. Hij vond het volgens mij een beetje onzinnig dat ik er omheen wil kunnen en heeft daarom is die schutting verplaatst. Hij heeft denk ik niet gedacht dat ik daar nogal boos om zou worden.

Achteraf had ik het natuurlijk moeten nameten toen ik het schuurtje ging plaatsen. Ik ben altijd uitgegaan dat de schutting de erfgrens was. Die schutting is direct bij de bouw geplaatst, dus het leek mij logisch dat die op de erfgrens stond. De aannemer is bij toeval dat paaltje tegengekomen bij het graven. Anders had de schutting gewoon op de oude plek gestaan.
kfaessen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:20:
Het is maar een idee, maar kun je die planken niet weglaten daar bij dat tussenstuk.
Dat ga ik ook doen, maar ik moet de planken wel iets voorbij het huisje laten lopen. Anders kan ik ze niet vastzetten en dan kijk je er ook heel lelijk tussen. Ik hoef er niet zo vaak bij. Nu helemaal niet meer, want het staat er zo kort op dat er amper blad, regen en zon op of tussen komt...

[ Voor 19% gewijzigd door BugBoy op 13-08-2017 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:49

Onbekend

...

Even de praktische kant: Je wil alleen maar daar tussen kunnen om hem te schilderen?
Een verfroller met een lange steel werkt dan niet voor die 1x in de 5 jaar dat je hem een schilderbeurt geeft?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Het gaat ook echt wel lukken. Voorheen had ik hier ook de ladder liggen, maar die past er niet meer tussen. Die moet ik maar elders kwijt. Mijn probleem was vooral de manier van aanpak. Ik had duidelijk aangegeven dat ik er langs wou kunnen, omdat ik zag gebeuren dat de nieuwe schutting dikker zou worden.

Alles is met mij overlegd, ik heb mij heel flexibel opgesteld en toen het gesprek lastig werd is er tussen neus en lippen wat tegen mijn vrouw gezegd. De volgende dag stond er een schutting, waardoor ik er niet meer langs kan. Dan moet je niet raar staan te kijken dat ik me, op zijn zachts gezegd, nogal gepasseerd voel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Wat is er dan lastig aan dat gesprek? Je had meer ruimte gewild maar uit dat gesprek met hem (wat niet heeft plaatsgevonden) was toch ook uitgekomen dat de buurman de schutting op zijn eigen grond wilde plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:57
Pos2007 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:01:
Wat is er dan lastig aan dat gesprek? Je had meer ruimte gewild maar uit dat gesprek met hem (wat niet heeft plaatsgevonden) was toch ook uitgekomen dat de buurman de schutting op zijn eigen grond wilde plaatsen.
Een van de voorbeelden wat TS al had genoemd in eerdere berichten:
Hij had mogelijk de grond waar de schutting nu staat (die dus eerst van TS 'in gebruik genomen was') willen overkopen van de buurman.

Maar dat heeft nu geen nut meer, gezien dat anders de schutting afgebroken moet worden (en het tuinhuisje van buurman afgebroken/verplaatst moet worden)

[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 13-08-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Dat had hij gewild maar dat was toch geen gedane zaak. De buurman is toch baas over zijn eigen grond. Dit hoef je toch niet beslist te verkopen?

De informatie over de juiste erfgrens was ook nog in zijn bezit. Toch de omgekeerde wereld als de buurman zijn hokje zou moeten verplaatsen.

[ Voor 33% gewijzigd door Pos2007 op 13-08-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 23:42

Daniel36

vernieuwde formule

Toptip: gewoon zo laten en verder gaan.
Buren keurig groeten als je ze ziet en verder niets.
You win some, you lose some.
"goede", in de zin van niet verstoorde relatie met je buren is een groot goed.

Verdient het de schoonheidsprijs zoals de buurman het heeft gedaan? Nee, maar zo zijn (sommige) mensen.
Veel plezier in je tuin, het ziet er mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 18-05 15:28
Kan je geen deur achter in jouw schuur maken?

Verder dit:
Daniel36 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:08:
Verdient het de schoonheidsprijs zoals de buurman het heeft gedaan? Nee, maar zo zijn (sommige) mensen.
Dit heb ik ook al meerdere keren ervaren. Erg veel mensen pakken nou eenmaal de ruimte die je geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:17
BugBoy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:07:

[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat klopt volgens mij niet. Sjiek zou ik het ook niet vinden.

[...]
https://www.juridischloke.../buren/schutting-erfgrens

En Google anders maar eens op verjaringstermijn 10 jaar.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ploink schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Je bedoelt het kadasterkaartje dat je ook gratis kan downloaden of het veldwerk?

Van mijn vorige woning uit jaren 60 kreeg ik in totaal zeven scans van de originele overzicht en detail tekeningen uit verschillende jaren voor en na de bouw met potlood op zwaar vergeeld papier. Ik moest ze eerst even fotosjoppen om hem goed leesbaar te maken en hij was totaal niet op schaal, maar het veldwerk is de doorslaggevende tekening, niet de lijntjes uit een GIS database die iemand met de muis bij elkaar heeft geklikt.

Vooruit, hier een voorbeeld, klik voor grote versie:
[afbeelding]

PS: je krijgt er een beknopte toelichting bij om je op weg te helpen, maar dan nog is interpretatie best lastig.
Het kaartje wat bij het kadaster zelf een vector gebaseerd is ipv bitmap van de gratis tool. ;)
BugBoy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Ik heb gisteren de boel nagemeten. De nieuwe situatie klopt op de centimeter. Ik twijfelde daar niet echt aan, maar wou het toch zeker weten. Had nog een map van de oude bewoner.

[...]

[...]

U vraagt, wij draaien. Allereerst het shot op afstand. Zoals je ziet moet aan mijn kant de planken nog worden gemonteerd:
[afbeelding]
Je kunt ook nog de blokjes en de extra plank zien die er op zijn gezet. De schutting is nu aan mijn kant bijna 1.90m hoog (1.80m was afgesproken). Aan zijn kant is die nu wel 2m. Blijkbaar hoeft hij mij ook niet meer te zijn, maar ik vind het prima zo.

Zelfs zonder de planken wordt het nu al heel erg krap:
[afbeelding]
No offence, maar het is altijd al een muizengaatje geweest zo te zien en nu is het nog iets kleiner. Je boeideel ligt op de erfgrens nu en verder mag ie ook niet komen. Ik snap niet zo goed waarom je op een perceel van 400 m2 zo bij elkaar op de erfgrens gaat zitten prutsen met tuinhuisjes.

De discussie is overigens ook niet echt of de buurman in zijn recht stond. Het ging meer om de manier waarop. Ik heb de buurman aangesproken op zijn handelen. Daar was hij op zijn beurt niet blij mee. Ik heb hem gezegd dat ik het achterbaks vond dat hij alles met mij besprak, maar dit niet. Wat mij betreft is de kous daarmee af. Als hij boos blijft, dan merk ik dat wel.
Ik snap dat die buurman niet blij is. Waarom was je op het moment supreme niet aanwezig voor dit soort dingen? Hij overlegt met je vrouw en gaat dan verder. Les 1 is altijd aanwezig zijn bij het uitzetten van de grenzen.
Ryur schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Een van de voorbeelden wat TS al had genoemd in eerdere berichten:
Hij had mogelijk de grond waar de schutting nu staat (die dus eerst van TS 'in gebruik genomen was') willen overkopen van de buurman.

Maar dat heeft nu geen nut meer, gezien dat anders de schutting afgebroken moet worden (en het tuinhuisje van buurman afgebroken/verplaatst moet worden)
Het officieel regelen hiervan kost vele malen meer dan het tuinhuisje verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik woon er nog maar 4 jaar, dus 10 jaar ter goede trouw zijn is lastig aan te tonen. Daarbij heb ik ook helemaal geen zin in een juridisch geschil. Het ging mij om de manier van omgang die mij nogal verbaasde.
Pos2007 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:57:
Dat had hij gewild maar dat was toch geen gedane zaak. De buurman is toch baas over zijn eigen grond. Dit hoef je toch niet beslist te verkopen? De informatie over de juiste erfgrens was ook nog in zijn bezit. Toch de omgekeerde wereld als de buurman zijn hokje zou moeten verplaatsen.
De buurman had het ook niet hoeven verkopen, maar enig overleg was wel zo prettig geweest. De buurman moet ook niets (heb ik nergens geschreven), maar overleg zou wel zo constructief zijn geweest. Als je elkaar dagelijks spreekt, dan spreek je hier ook over. Als je alles overlegt, dan vind ik het slap dat je dit niet overlegd. Daar mag je anders over denken, maar dat is mijn mening.

Als er een schutting staat sinds de eerste bouw, dan ga je er vanuit dat die op de erfgrens staat. Dat deed ik, dat deed de buurman en dat deed de aannemer. Pas toen ze toevallig bij het graven een paaltje tegenkwamen, toen werd de situatie anders. De volgende avond ben ik eens gaan zoeken in de papieren van de oud eigenaar (had ik ooit een map van gehad) en daar stond een tekening in, met daarin de afmetingen van de kavel. Die was precies 1700cm breed. Bij het nameten van de beide uiteinden van de tuin kom ik nu precies op 1700cm uit, dus het zal wel kloppen. Voorheen was dat dus blijkbaar 1720cm. Waarom dat zo was weet ik niet. Er lijkt niet echt een logische reden voor te zijn.
Señor Sjon schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:24:
No offence, maar het is altijd al een muizengaatje geweest zo te zien en nu is het nog iets kleiner. Je boeideel ligt op de erfgrens nu en verder mag ie ook niet komen. Ik snap niet zo goed waarom je op een perceel van 400 m2 zo bij elkaar op de erfgrens gaat zitten prutsen met tuinhuisjes.
Het was een doorgang waar ik nog fatsoenlijk een hamer en een kwast kon gebruiken. Nu moet ik mij er doorheen persen. Het punt is vooral dat ik heb aangegeven voordat de schutting zou worden vervangen dat ik er wel langs zou willen kunnen. Vervolgens is de schutting 2x zo dik en wordt die verplaatst (zonder overleg) en ik kan er niet meer langs. Ik mag hopen dat je het met me eens bent dat je dat even overlegd?
Ik snap dat die buurman niet blij is. Waarom was je op het moment supreme niet aanwezig voor dit soort dingen?
Omdat het verplaatsen van de schutting nooit ter sprake is gekomen. De nieuwe schutting zou op de plek van de oude komen. Daarbij is het vervangen van de schutting pas een dag ervoor besloten, omdat het voor hem geld zou schelen, er beter uit zou zien.
Het officieel regelen hiervan kost vele malen meer dan het tuinhuisje verplaatsen.
In een eerdere post had ik al aangegeven het gewoon te willen betalen. Na 3 jaar was het dan verjaard en had ik er aanspraak op kunnen maken. Dat had dus niets gekost.

[ Voor 40% gewijzigd door BugBoy op 14-08-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je buurman de grond terugclaimt, is er niks verjaard, dan is de verjaring gestuit. Dan kan je je beter een juridische strijd besparen.

Ik snap jouw criterium van bereikbaarheid, maar in principe is dat natuurlijk niet zijn probleem. Je moet middels burenrecht wel elkaar de gelegenheid geven onderhoud te plegen, dat kan bv door het laatste segment segment niet te plaatsen of makkelijk verwijderbaar te maken, zodat je onderhoud kan plegen. Je zegt zelf dat het iets is voor eens in de vijf jaar, daar zou ik een dagelijkse relatie niet voor offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Señor Sjon schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:35:
Als je buurman de grond terugclaimt, is er niks verjaard, dan is de verjaring gestuit. Dan kan je je beter een juridische strijd besparen.
Daar heb ik ook helemaal geen trek in. Overigens gaat iedereen (incl. de buurman) er vanuit dat dit paaltje 100% klopt. Dat hoeft echt niet, want ik begrijp dat dit gewoon een ijzeren pin was die al 17 jaar los in de grond zit. Zowel ik als een achterbuurman heeft daar flink lopen graven bij de plaatsing van ons huisje. Om dan van een 100% accurate positie uit te gaan is nogal gevaarlijk.
Ik snap jouw criterium van bereikbaarheid, maar in principe is dat natuurlijk niet zijn probleem. [...] Je zegt zelf dat het iets is voor eens in de vijf jaar, daar zou ik een dagelijkse relatie niet voor offeren.
Ik offer ook niets op, maar ik heb de buurman wel aangesproken op het feit dat ik niet snap waarom hij dit niet met mij heeft overlegd. Dat vind ik vreemd.

Pagina: 1