Toon posts:

Op herhaling.. Welke videokaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel UT, Q3, HL en Fifa 2000 met een Voodoo 2 8MB. Welke kaart geeft mij de meeste vooruitgang als ik naar deze spellen kijk ? Een TNT 2, Voodoo 3 of G400. Een Geforce vinnik nog iets te duur voorlopig....

Systeem: PIII450, 128MB

Verwijderd

TNT2 of TNT2 Ultra.

Verwijderd

als ik jou was zou ik gewoon de beste nemen.... :)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Prijsverschil tussen de TNT2 en de GeForce is groter dan het verschil in kwaliteit dus ik zou voor een 32mb TNT2 gaan (neem wel de 128-bit versie)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met 128 BITS ? De Ultra versie ?

Verwijderd

Nee, er is namelijk ook een low budget TNT2 met maar een 64 bits memory bus. Elke kaart waar M64 bij staat moet je dan dus niet hebben. De viper 770 enzo zijn dus gewone 128bits kaarten

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is de Voodoo 3000 ook goed? Ik heb het gevoel dat je een spel met een 3dfx lekkerder speelt dan met een NVidia chip.

Whatever.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 19:06
Voodoo ondersteunt geen hoge resolutie textures. Maar TNT wel. En een PIII kan dat makkelijk aan.

En high res tex dat is mooi! Quake 3, unreal en battlezone 2 zien er super uit.

Glide (3dfx) heeft nog nooit tegelijkertijd kunnen werken met MMX. Als ik het goed heb geldt dit ook voor SSE (Nieuwe extensies van PIII).

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Sorry to interrupt

Kep een Voodoo3 3000 en dat speelt echt lekker zelf met windows 2000 zowel OpenGL

Afz: Glidende Ridge

www.tradealliance.nl

Verwijderd

RedRoon, ik volg je niet helemaal. In de 3dfx drivers zit een stuk betere ondersteuning voor k6, -2 en -3 processoren(met mmx)dan de Nvidia drivers. Ik heb, toen ik voor een nieuwe videokaart ging, veel reviews gelezen en moest kiezen tussen een TNT2 en V3. Dat is een V3 geworden omdat ik een k6-2 300@400 heb, en ik moet zeggen : die kaart werkt prima. Tja, een geforce werkt ongetwijfeld beter, maar voor 245 gulden kun je geen betere kaart(v3 2k op 170 Mhz)krijgen.

Mzls, hATEway

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Ik ben ook een 3dfx-fan(aat), alleen wel bij systemen met "lage" specs. En daar vallen de k6'en onder net zoals de p1's en de p2's tot 300MHz. In die gevallen is het volgens mij gewoon beter om een voodoo3 te kopen.
Maar bij een p3@450 kan ik je alleen maar een nVidia aanraden. Die nVidia's hebben liever een wat sterkere cpu, waardoor ze zelf tot hogere prestaties komen (da's nog goed cpu-scaling uitgelegd).
EN dus lijkt mij een TNT2 of een geforce in jouw geval beter. Maar die laatste is wel een boel poen, terwijl de TNT2 nog onder de 300 gulden is te scoren.

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
G400, ziet er mooi(er) uit, heeft betere features (EMBM, DualHead) in is snel (zat).

Ik speel alle genoemde spelen op 1024x768x32 en dit werkt perfect.

Xor'Arch

Verwijderd

Weet iemand wat van de Viper II af. Heeft een Savage 2000 chip. Goed of bagger?

• winnie
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Als een 3dfx-fan het mag zeggen: bagger. Maar ik denk dat de nVidia boys dat ook vinden, en ik vraag me af of er überhaupt S3-fans zijn.

• koen
  • Niet online
Hier geen S3 fan maar de Viper II is op zich een goede kaart, hij is in Quake III en met UT (Metal) sneller in hogere resoluties dan een Geforce. Het zit hem bij S3 met name in de slechte kwaliteit van de drivers, die nog steeds geen goede ondersteuning van DirectX en nog helemaal geen ondersteuning van T&L bieden.

Verwijderd

De Savage2000 heeft ook nog wat hardware bugs, wat het schrijven van drivers wat gecompliceerder maakt. Misschien is de volgende Viper2 LE wat beter (hopelijk wat minder hardware bugs). Wel prima voor Q3 en UT.
S3 en Diamond zijn altijd beroerd geweest in het updaten van drivers.
Gezien het prijsniveau zou ik eerder voor een GeForce gaan.

Verwijderd

Aces Hardware heeft niet al te lang gelden een aardig overzicht in elkaar gezet van een hoop kaarten in een aantal verschillende systemen
http://www.aceshardware.com/Spades/read.php?article_id=102
Pagina: 1