Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet valt weg voor paar seconden op vast tijdstip

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede Tweakers,

Ik speel een online racesimulatie (iRacing) en wat mij opvalt is dat de laatste tijd ik altijd op een bepaalde tijd uit de server wordt gekickt. Dit gebeurt rond 11 uur (2x) en laatst om half 10 's Avonds. WiFi blijft gewoon werken. Alleen een kleine 5 a 10 seconden zorgt er al voor dat ik uit de server wordt gekickt. Mijn provider is Solcon en de router is een FritBox 7360V2. Ik heb gebeld met Solcon alleen zij kunnen niks vinden aan hun kant en zeggen dat een kapotte lan kabel de boosdoener zou kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een oplossing?

...

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Denk dat je moet beginnen met een goede probleem analyse. Begin eerst met rond die tijd mee laten lopen richting je router (Fritzbox) en een willekeurige server (bijvoorbeeld de DNS server van Solcon). Via een commando prompt ping [router] > C:\ping.txt

Je zegt "WiFi blijft gewoon werken", is je pc met een kabel aangesloten? Hoe weet je dat WiFi blijft werken? Is alles up-to-date qua firmware en drivers? Draait er rond die tijd een bepaald proces op je pc?Wat denk je zelf wat er aan de hand is?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Nieuwe lease in je netwerk? Staat er een router achter je modem? Dan kan het goed zijn dat je modem een nieuwe lease aan je eouter geeft.
Kan ook zijn dat de fritzbox een nieuwe lease van de straatkast krijgt . Vaak gebeurd dat op het zelfde tijdstip

[ Voor 29% gewijzigd door vincedd op 12-08-2017 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een static IP toegewezen aan mijn PC. Er zou dan geen probleem moeten wezen met een IP toewijzen. Achter de glasvezel modem zit de Fritzbox. Dat is de configuratie.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:59
vincedd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:01:
Nieuwe lease in je netwerk? Staat er een router achter je modem? Dan kan het goed zijn dat je modem een nieuwe lease aan je eouter geeft.
Kan ook zijn dat de fritzbox een nieuwe lease van de straatkast krijgt . Vaak gebeurd dat op het zelfde tijdstip
Dit had ik precies met ziggo, raiden werd een kriem na de lease aan te passen naar een ander tijdstip, werk tijd was het opgelost.