High end gaming systeem € 2.000,-

Pagina: 1
Acties:

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 14:17
Ik zoek een?
Een gamesysteem wat de komende jaren goed mee kan op high/ ultra settings. Games die gespeeld gaan worden:
Star Citizen
For Honor
Total War: Warhammer II
Shadow of War
Ik wil gaan spelen op 1440p en dan minimaal 60 fps.

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Het gaat om een compleet nieuw systeem. Alleen de randapparatuur (exclusief beeldscherm) worden meegenomen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het budget ligt ongeveer op 2000 euro, maar als het goedkoper kan (of wellicht juist iets duurder als het echt bang for Buck oplevert) dan is het ook goed.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee, qua merk geen voorkeuren. Daar ligt ook de grote vraag omtrent het systeem. Ga je nu voor AMD of voor Intel qua processor en wat doe je voor GPU, AMD of Nvidia. Graag advies :)
Daarnaast is ook de keus voor beeldscherm afhankelijk van de keuze van de GPU. Daarom staat deze nog niet in het lijstje. Wat betreft het beeldscherm zelf, ik ga liever voor performance (TN) dan beauty (IPS).
Daarnaast de vraag of dit moederbord past bij de wensen van dit systeem?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 302,95€ 302,95
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 109,95€ 109,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 485,-€ 485,-
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 107,-€ 107,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R€ 147,90€ 147,90
1Corsair RM650x Zwart€ 99,95€ 99,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 231,-€ 231,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.533,74

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Verwijderd

Denk dat dit topic beter past op het DAA-Forum:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121

• pietertie
Inderdaad 8)7, Excuses!

Verder inhoudelijk nog opmerkingen ;) ?

Verwijderd

Tot nu toe een redelijk goede build. Je zou sneller RAM geheugen kunnen nemen, daar heeft Ryzen veel baat bij wordt er vaak gezegd. Verder kan je nog besparen op de SSD door gewoon een SATA Samsung 850 te nemen.(Scheelt weer 60,- euro). Voeding zou misschien naar 550 watt kunnen, scheelt ook weer. Met die besparingen zou je eventueel kunnen investeren in een GTX 1080 of een AMD Vega GPU.

• pietertie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:08:
Tot nu toe een redelijk goede build. Je zou sneller RAM geheugen kunnen nemen, daar heeft Ryzen veel baat bij wordt er vaak gezegd. Verder kan je nog besparen op de SSD door gewoon een SATA Samsung 850 te nemen.(Scheelt weer 60,- euro). Voeding zou misschien naar 550 watt kunnen, scheelt ook weer. Met die besparingen zou je eventueel kunnen investeren in een GTX 1080 of een AMD Vega GPU.
Als ik bij de spes van de cpu kijk dan zie ik een ondersteuning tot 2666. Of kan hij dan ook met sneller geheugen overweg? Zal er is naar kijken. Ik ga nog even kijken naar mn huidige voeding (is meen ik 450 watt). Zou dat voldoende zijn?
Verder vindt ik die paar tientje voor de SSD goed te rechtvaardigen, dus die laat ik nu even staan.

Iemand nog tips?

Verwijderd

Welke voeding is je huidige precies en hoe oud is hij? Een goede 450 watt is in principe ruim voldoende i.c.m. een GTX 1070/1080.

Wil je gaan overklokken? Zo niet, kun je ook makkelijk met een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler af. Vanwege de hogere kloksnelheid presteert deze in de meeste games niet minder of zelfs nog iets beter dan een R7 1700. Wil je wel gaan overklokken is een r7 1700 prima, maar ook dan is een 1600 of 1600x niet echt minder, al zou het in de toekomst wellicht ietsje voordeliger kunnen uitpakken voor de 1700, maar of dat de meerprijs waard is is de vraag.

Sneller geheugen dan 2666MT/s werkt ook gewoon, er is geen enkele CPU op de markt die volgens de officiële specificaties sneller dan dat heeft staan. Idealiter ga je met Ryzen voor 3200MT/s geheugen, al is het dan wel een beetje afhankelijk van de moederbord/geheugen combinatie of het daadwerkelijk op 3200MT/s gaat draaien. Zo niet, lukt zeer waarschijnlijk 2933MT/s wel gewoon met het 2e XMP profiel die je in het BIOS kan kiezen en het is goed mogelijk dat met toekomstige BIOS updates voor het moederbord het geheugen alsnog op 3200MT/s gaat werken.

Aan een NVMe SSD heb je met een Game PC niet zo veel aan. Zie ook:
https://nl.hardware.info/...ktijk-benchmarkresultaten

Waar je in jouw geval veel meer aan hebt is een sterkere kaart dan een 1070, want niet in iedere game zul je op ultra op ieder moment 60fps kunnen halen met een 1070 op 1440p. High meestal wel denk, maar voor toekomstige games is wat krachtigers wel prettig. Denk aan bijvoorbeeld een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G welke eindelijk weer eens voor een normale prijs leverbaar is. Andere optie is om nog even 1 à 2 dagen af te wachten hoe Vega uit de reviews komt.

• emielboe
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-04-2025
Als je de komende jaren op 1440p/60hz wilt blijven gamen is een 1080(ti) zeker een leuke optie. Geen LEDjes op je ram, voeding met wat minder wattage en dan bespaar je daar centen op die naar de gpu kunnen. Maar je zat al ruim onder de 2000 dus dat kan sowieso wel :).

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
https://nl.hardware.info/...ktijk-benchmarkresultaten

pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Een 450w gaat ook prima. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Maar dat verschil is verwaarloosbaar op 2000 euro. De 650w geeft je meer ruimten mocht je over enkele maanden nog meer power willen en er een 1080ti bij zetten(sli is niet ideaal maar een betere optie is er niet echt).

En mocht je nog geen monitor hebben dan zou het waard zijn om freesync en Vega combo te nemen. en proberen te bemachtigen. Ik heb gelezen dat Vega erg goed doet in mining. Dus verwacht niet dat je voor minder als je Nvidia varriant over de toonbank gaan.(al kan je misschien wel normale prijs afdingen als je je alle pc onderdelen daar koopt.)

en morgen zou AMD meer moeten vrijgeven over Vega. En met een beetje geluk zijn ze dan te koop.

• pietertie
Bedankt voor de reacties! Ik ga morgen dan even afwachten met wat AMD gaat brengen. Verder terug naar een gewone SSD en ga de Ryzen 1600 overwegen. Het bespaart inderdaad wat.

Pagina: 1