Toon posts:

Wat is het beste PhotoShop of Paintshop pro

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde effe vragen welke van deze twee het beste is. Heb nu namelijk Corel photopaint 6 en ik wilde wel weer eens iets nieuws. Welke van deze twee programmaŽs is de beste.

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

DUIDELIJK PhotoShop 6!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Dit is een domme vraag, op die manier dat Photoshop & Paint Shop Pro totaal niet vergelijkbaar zijn.

Welke voor jou het beste is, kun je het beste vergelijken aan de hand van de features. Als je beide programma's niet kent is PSP misschien makkelijker, maar ik zie wel weer dat je Photopaint gebruikt, en ik weet dus niet in hoeverre je gewend bent aan tekenpakketten.

Het beste kun je ff zoeken & de sites van PSP en Photoshop gebruiken.

Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag iets niet al te moelijk hebben ik ben zo gezegd een beginner.

• Dennis
Op zondag 08 juli 2001 13:43 schreef ChicaneBT het volgende:
Dan zou ik zeker weten PSP7 nemen, al loop je helaas wel na een poosje tegen beperkingen aan. Maar PSP7 is niet echt een design programma, meer om bepaalde afbeeldingen te bewerken, hoewel Photoshop echt is gemaakt om afbeeldingen te maken.

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 23:48
onzinning topic, je kan net zo goed appels en peren vergelijken :)

mijn voorkeur gaat trouwens naar PSP7 die ondersteunt vectors

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt ik ga nu eventjes kijken op die twee sites

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op zondag 08 juli 2001 13:47 schreef angl2k het volgende:
onzinning topic, je kan net zo goed appels en peren vergelijken :)

Euh like... dat doet PS6 OOK.

Opzich is photoshop beter, het heeft meer mogelijkheden en is een wat professioneler softwarepakket, maar toch kan ik niet zonder PSP7, bij sommige dingen is dat programma gewoon handiger. Gebruik dan ook vaak beide progs om tot het gewenste resultaat te komen :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Dennis
Op zondag 08 juli 2001 13:47 schreef angl2k het volgende:
Ik zeg niets..... :z :7

Verwijderd

De naam zegt het al.
Paint Shop Pro is bedoeld om dingen als plaatjes te bewerken, Photoshop meer om foto's etc.. te bewerken

Verwijderd

de vraag was welke is de beste? tja daar hoef je niet lang over na te denken, Photoshop natuurlijk.. maar als je als beginner (en misschien low budget?) een van 2 wilt hebben zou ik voor PSP 7 gaan, die is wel redelijk goed en wel een stukkie goedkoper dan photoshop :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12 13:50

Opa

Nu Multifocaal!

Low budget?

Hoor ik daar Gimp voor Windows?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Photoshop is duidelijk beter als het gaat om foto's
Krijg je gelijk ImageReady bij voor op het Web

Bij PSP zit ook Animation Shop (zie icon) en daar kan je ook leuke dingen mee :P

Het ligt er echt aan wat je ermee wilt.

Verwijderd

ze mogen dat pro er wel aflaten :P
photoshop is heeft natuurlijk de beste mogelijkheden
en vector ? daar heb je illustrator voor
toen ik nog een beginner was (hehe)
wou ik ook psp proberen maar ben meteen met photoshop begonnen gelukkig
veel relaxter gewoon :)

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zondag 08 juli 2001 13:43 schreef ChicaneBT het volgende:
Paint Shop Pro 7!! :)

Nee serieus, dat werkt heel prettig, je kunt heel gemakkelijk met layers, filters en basiselementen werken.

Natuurlijk is PhotoShop veeeel beter, maar ook veeeel moeilijker. Basisdingetjes maken in PS is zo lastig, omdat het daar gewoon niet voor is gemaakt :) maar in PSP gaat het weer goed. PSP heeft trouwens ook genoeg filters, opties en dingen uitspoken met vector kan ook heel goed.

Zoek dus een gewone http://-sterretje-sterretje op of betaal 329 piek voor dat verfblikje 7... :)

Putting the bit in Biton since 1997

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17
Wat een vraag zeg.. begin gewoon goed..
Photoshop dus ..

Verwijderd

damn

dat kan je toch zo wel verzinnen photoshop is het enige wat je leest op internet.

En psp hoor je haast niets over.

DUS: Photoshop

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zondag 08 juli 2001 14:32 schreef tva_goku het volgende:
damn

dat kan je toch zo wel verzinnen photoshop is het enige wat je leest op internet.

En psp hoor je haast niets over.

DUS: Photoshop
Ik doe PSP... en ik vind het heerlijk... Maar ja.... ik moet dus nodig soep gaan koken... :)

Verwijderd

Hmm ik heb ervaring met een voor-oorlogse psp en die beviel mij toen prima. Vandaag de dag gebruik ik Photoshop 6.1 en dat bevalt me prima. Ik heb totaal geen behoefte om over te stappen op PSP!

• p_m
  • Niet online

p_m

Overstappen van PhotoShop naar PSP moet je niet doen, maar als je begint begin dan met PSP... En je hoeft ook daarna niet over te stappen want het is een goed progje!§

Verwijderd

Ik heb ze allebei, en PSP gebruik ik voor het snelle omzetten van bmp's --> whatever, en photoshop voor het betere knutselwerk.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

een antwoord mogelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/bener/picture_photoshop1.jpg

Verwijderd

Zoals hier al werd aangeven door de meeste vind ik Photoshop 6 ook zeker een heel stuk beter dan paint Shop Pro 7, maar dat wil niet zeggen dat ik niet beide programma's op mijn harde schijf heb staan :)
PSP 7 gebruik ik als ik snel ff wat moet veranderen en als het allemaal niet ingewikkeld is wat gedaan moet worden! Het start gewoon 20x sneller op en dat heeft ook z'n voordelen! Maar de eigenlijke reden dat het erop staat is voor Animation Shop 3 :)
Leuk voor banners enzo te maken! Maar wilje iets meer en wat professioneler ga dan voor Photoshop of beide :)

• p_m
  • Niet online

p_m

Op maandag 09 juli 2001 11:13 schreef Tubbietje het volgende:
Zoals hier al werd aangeven door de meeste vind ik Photoshop 6 ook zeker een heel stuk beter dan paint Shop Pro 7, maar dat wil niet zeggen dat ik niet beide programma's op mijn harde schijf heb staan :)
PSP 7 gebruik ik als ik snel ff wat moet veranderen en als het allemaal niet ingewikkeld is wat gedaan moet worden! Het start gewoon 20x sneller op en dat heeft ook z'n voordelen! Maar de eigenlijke reden dat het erop staat is voor Animation Shop 3 :)
Leuk voor banners enzo te maken! Maar wilje iets meer en wat professioneler ga dan voor Photoshop of beide :)
Luister naar Tubbie... hij heeft gelijk! :)

Ik ben het met hem eens... en ik doe hetzelfde.

Verwijderd

wat een argumenten zeg :)
photoshop heeft imageready voor animaties
banners maak je in photoshop zelf of in flash
of imageready :)

en met een beetje ram laad ie supersnel
bij mij laad ie in een halve seconde ofzo :) met 512 sdram weliswaar maar dat kost tegenwoordig zo weinig ..

en moeilijk ? als je psd file hebt opgeslagen, duidelijk al je layers namen hebt gegeven enz. is een kleine veranderen in enkele seconden gedaan

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:03
Op zondag 08 juli 2001 13:59 schreef oppertweaker het volgende:
De naam zegt het al.
Paint Shop Pro is bedoeld om dingen als plaatjes te bewerken, Photoshop meer om foto's etc.. te bewerken
Wat is het verschil tussen foto's en plaatjes :? :)

Het zijn allebei afbeeldingen :? Toch :)

Verwijderd

ja dat is net zoiets als wat is het verschil tussen een auto en een fiets
het zijn beide voertuigen maar je hebt toch ook liever een auto :)
overigens bij fotos moet je met licht werken, en dat foto tooltje, kweenie hoe die heet uit me kop, heel handig dingetje enzo
je kunt er zoveel mee :)

volgens mij kun je met psp niet zo mooi hout, metaal etc. maken bijv...

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op maandag 09 juli 2001 13:37 schreef effex het volgende:
ja dat is net zoiets als wat is het verschil tussen een auto en een fiets
het zijn beide voertuigen maar je hebt toch ook liever een auto :)
overigens bij fotos moet je met licht werken, en dat foto tooltje, kweenie hoe die heet uit me kop, heel handig dingetje enzo
je kunt er zoveel mee :)

volgens mij kun je met psp niet zo mooi hout, metaal etc. maken bijv...
Daar heb je toch eye-candy voor, werkt zowel onder psp als ps6.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:18 schreef p_m het volgende:

[..]

Luister naar Tubbie... hij heeft gelijk! :)

Ik ben het met hem eens... en ik doe hetzelfde.
Eindelijk iemand die het met me eens is!Thanx p_m. Morgen krijg je die nieuwe auto wel :)

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

DeX report: Adobe vs. JasC

Tja... Dit is dus een makkelijke winst voor adobe.
alhoewel: Paintshop Pro Heeft verrassend veel in huis. Veel dingen dat Photoshop kan, kan PSP ook. Maar de interface vind ik persoonlijk niet te overzichtelijk. daarnaast is Paintshop meer gericht op het editten van photo's en andere images.(red eye removal) terwijl Photoshop Gewoon allround subliem is. Ik kijk uit naar een nieuwe versie van Paintshop pro. mischien kunnen de mensen van Jasc wel de niveau van Adobe bereiken.. maar daarnaast is Adobe ook druk bezig.

Conclusie: Paintshop pro heeft de beste prijs/kwaliteits verhouding..
photoshop roeleert. (nog steeds)

[EOF]

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 15:51 schreef p_m het volgende:
Overstappen van PhotoShop naar PSP moet je niet doen, maar als je begint begin dan met PSP... En je hoeft ook daarna niet over te stappen want het is een goed progje!§
overstappen van photoshop naar psp moet je inderdaad niet doen :) heb het een keer geprobeert, en het was nogal een teleurstelling :'(

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik heb nog nooit een opleiding met lessen in Paint Shop Pro gezien, wel met lessen over Photoshop.... dus neem Photoshop(Niet dat je dat nou echt nodig hebt maar het is een indicatie hoe scholen en dergelijke hierover denken!)
Maareh als je echt een vergelijking wilt, moet je ook Illustrator meenemen!

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 15:27
ok, I kinda feel obliged to reply

Ik ben dus een beetje verwent aanhanger van PSP7. Ik ben een redelijke beginner, en vind de interface van PSP gewoon veel makkelijker werken, en voor een beginner is het gewoon veel makkelijker om aan PSP te wennen, in mijn ogen

en daar ligt het nou echt aan
de magische woorden zijn "in mijn ogen", want het is natuurlijk voor iedereen anders... als jij PSH helemaal niet zo moeilijk vind om mee te werken, zou ik je toch die aanraden, want hij kan alles wat PSP zo ongeveer wel kan [soms duurt het wat langer, maar you get the point]
maar toch kan je die dingen ook niet echt goed vergelijken...
want PSP is zo ongeveer ƒ200 en PSH is zo ongeveer ƒ2000
maarja, de prijs is niet altijd belangrijk >:)

maarja, de keus is dus gewoon aan jou. ligt er ook gewoon aan wat je met die progs wil gaan doen enzo, maar je moet het zelf maar uit proberen

have fun

greetz
-=pr0mpt=-

pr0mpt - It never hurts to help!

• Exirion
  • Laatst online: 00:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat is het lekkerste : appels of peren?

Je kunt appels en peren niet met elkaar vergelijken!

PSP en PS ook niet :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op maandag 09 juli 2001 14:53 schreef pr0mpt het volgende:
ok, I kinda feel obliged to reply

Ik ben een redelijke beginner, en vind de interface van PSP gewoon veel makkelijker werken, en voor een beginner is het gewoon veel makkelijker om aan PSP te wennen, in mijn ogen

greetz
-=pr0mpt=-
:X

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op zondag 08 juli 2001 13:39 schreef ChicaneBT het volgende:
Ik wilde effe vragen welke van deze twee het beste is. Heb nu namelijk Corel photopaint 6 en ik wilde wel weer eens iets nieuws. Welke van deze twee programmaŽs is de beste.

Alvast bedankt. :)
Adobe PhotoShop
een tweede keus is inderdaad JASC Paint Shop Pro

Adobe levert PhotoShop 6 met ImageReady (heel handig voor het web)

en JASC lever Paint Shop Pro 7 met Animation Shop, ook heel leuk..

Photoshop is aanzienlijk duurder dan Paint Shop Pro, dus daar valt de keuze uiteindelijk bij je.

Mijn voorkeur gaat naar Adobe PhotoShop 6, ik zit al vanaf versie 4 bij photoshop met plezier, ook heb ik voor de dingen waar photoshop tot voorheen mee faalde, paint shop pro gekocht, maar toch werkt photoshop beter.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Om een programma snel en makkelijk te leren zijn tutorials erg nuttig.
Het is dan natuurlijk ook een belangrijk aspect of er genoeg tutorials voor het betreffende programma zijn.. van photoshop weet ik dat die er meer dan genoeg zijn, maar van paint shop pro weet ik het zonet nog niet.... schien zijn ze er wel hoor, maar ik heb er nog nooit een gezien.

• pr0mpt
  • Laatst online: 26-11 15:27
gneisbaard ff om wat over die tutorials van PSP te zeggen
kijk voor de grap aleen is al op Pinoy7
er zijn echt wel genoeg tutorials voor PSP [ook de laatste versie] als je maar zoekt!

greetz
-=pr0mpt=-

pr0mpt - It never hurts to help!

Verwijderd

jeetje daar hebben ze inderdaad een hoop vette tutors...
als ik dat zo zie heeft PSP ook heel wat mogenlijkheden. :9~
mischien moet ik het toch nog maar eens proberen..

Verwijderd

hm... bij nader inzien kan ik net zo goed bij photoshop blijven...
Pagina: 1