Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laden van websites en apps traag

Pagina: 1
Acties:

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-11 07:26
Al een paar maanden last van trage wifi verbinding. Eerst dacht ik dat het aan de oude modem lag (technicolor 7200).
Op speedtesten kwam ik ook inderdaad niet boven de 40/mbit. Bedraad kwam ik tot de 145.

Inmiddels een nieuwe connect box van ziggo.
Op wifi haal ik nu netjes 140-150 met de testen.
Echter duurt het 'lang' (3- 8 seconden) voordat een site of app geladen is.
Met 4G, of andere netwerken worden de site's en apps(AD, Flightradar, enz) wel snel geladen.

Kanaal staat op 8, (default was 6) omdat deze het minst gebruikt wordt in de straat.
2.4 of 5ghz maakt gwen verschil.

Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DNS instellingen op je modem veranderen naar een publieke DNS? Gebruik die van opendns.com zou ik zeggen.

• artemivanov
Heb de connectbox van Ziggo, daar kan ik de DNS dus niet aanpassen.
Op de laptop aangepast, dit geeft inderdaad verbetering qua laadsnelheid. Echter aanpassen op samsung 6 en 7 gaf een wel wifi signaal maar geen internet verbinding.

Beste oplossing is denk ik een router aanschaffen en de modem in bridge zetten? Of zijn er nog alternatieven?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
artemivanov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:42:
Heb de connectbox van Ziggo, daar kan ik de DNS dus niet aanpassen.
Op de laptop aangepast, dit geeft inderdaad verbetering qua laadsnelheid. Echter aanpassen op samsung 6 en 7 gaf een wel wifi signaal maar geen internet verbinding.

Beste oplossing is denk ik een router aanschaffen en de modem in bridge zetten? Of zijn er nog alternatieven?
Je kan de DNS instellingen (vanuit de DHCP server) wel aanpassen in de ConnectBox hoor :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

artemivanov schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:24:
Kanaal staat op 8, (default was 6) omdat deze het minst gebruikt wordt in de straat.
2.4 of 5ghz maakt gwen verschil.
Kanaal kiezen blijft een dingetje...kies alleen 1, 6 of 11. Anders zit je altijd met overlap (8 interfereert met zowel 6 als 11).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 20:45
DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

Je kan de DNS instellingen (vanuit de DHCP server) wel aanpassen in de ConnectBox hoor :)
+ Je kan je DNS op je eigen device instellen (al is het alleen maar om te testen)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• artemivanov
DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

Kan je me uitleggen hoe dat te doen?
lier schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Kanaal kiezen blijft een dingetje...kies alleen 1, 6 of 11. Anders zit je altijd met overlap (8 interfereert met zowel 6 als 11).
nooit geweten :? , thx voor de verduidelijking. Staat weer netjes op 6 (rustigste kanaal hier)
Mattie112 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

+ Je kan je DNS op je eigen device instellen (al is het alleen maar om te testen)
had ik reeds gedaan, maar had wifi signaal zonder internet verbinding. Vergeet ik een stap ergens, moet ik iets wijzigen in de DHCP, of iets anders?

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 20:45
Je kan je IP gewoon op DHCP zetten en dan wél de DNS servers aan passen.
Afbeeldingslocatie: https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/medium/public/field/image/2017/02/windows-10-dns-settings.jpg?itok=HnlO8BDw

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• artemivanov
@Mattie112 ja, dat kan op je device/laptop, maar deze instellingen staan niet op de connectbox.
Pagina: 1