Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video kaart advies voor ex bedrijf hp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ex bedrijf desktop pc van hp kunnen overnemen en heb hier win10 op gezet. Ik heb ergens in de bios kunnen lezen dat het om een AMD moederbord gaat. Er zit een i5 opgeschroefd. Maar waar kan ik dit exact vinden en welke betaalbare videokaart zou hier goed bij passen?
Hoef niet het nieuwste van het nieuwste maar ik wil games kunnen spelen op redelijke kwaliteit.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet niet wat je betaalbaar vindt, maar hier op Tweakers heb je de pricewatch: categorie: Videokaarten

Daar kan je wat spelen met de filters en daar een paar kiezen en dan om advies vragen ;)

Ey!! Macarena \o/

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:14:
Hallo,

Ik heb een ex bedrijf desktop pc van hp kunnen overnemen en heb hier win10 op gezet. Ik heb ergens in de bios kunnen lezen dat het om een AMD moederbord gaat. Er zit een i5 opgeschroefd. Maar waar kan ik dit exact vinden en welke betaalbare videokaart zou hier goed bij passen?
Hoef niet het nieuwste van het nieuwste maar ik wil games kunnen spelen op redelijke kwaliteit.
Start > systeeminformatie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Een AMD moederbord met een i5? (denkt aan AMI bios...)
Download speccy even en kijk welke onderdelen er in de pc zitten.
Mogelijk staat er ook nog een typenummer op de HP behuizing, haal dat even door google.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:24:
Een AMD moederbord met een i5? (denkt aan AMI bios...)
Download speccy even en kijk welke onderdelen er in de pc zitten.
Mogelijk staat er ook nog een typenummer op de HP behuizing, haal dat even door google.
Aan juist dat ga ik ff opzoeken dan. Bedankt

Maar ik vond het zelf ook al vreemd intel op een AMD....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was ook mijn eerste instinct maar daar krijg ik niet te zien welk type moederbord, socket ect

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 13:36
In principe past elke videokaart wel op elk moederbord (mits het een pcie-x16-slot heeft), dus dan maakt het weinig uit of het nou een Intel- of AMD-moederbord is en van welke generatie het is. Wat wel uitmaakt, is de capaciteit van de voeding. De meeste voedingen zijn net goed genoeg voor de computer zoals hij is en hebben geen extra aansluitingen om een videokaart van prik te voorzien. In dat geval ben je gelimiteerd tot een GTX 1050 Ti, wat de snelste kaart op de markt is die geen extra voedingsstekkers nodig heeft.

Let wel op het formaat van de behuizing. Ik kan niet ruiken wat voor een behuizing je hebt. Voor hetzelfde geld is het een low-profilebehuizing en moet daar ook rekening mee gehouden worden. Misschien kun je een foto maken van je geopende behuizing, dan hebben wij een beter idee wat jouw situatie is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

faraga schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:01:
In principe past elke videokaart wel op elk moederbord (mits het een pcie-x16-slot heeft), dus dan maakt het weinig uit of het nou een Intel- of AMD-moederbord is en van welke generatie het is. Wat wel uitmaakt, is de capaciteit van de voeding. De meeste voedingen zijn net goed genoeg voor de computer zoals hij is en hebben geen extra aansluitingen om een videokaart van prik te voorzien. In dat geval ben je gelimiteerd tot een GTX 1050 Ti, wat de snelste kaart op de markt is die geen extra voedingsstekkers nodig heeft.

Let wel op het formaat van de behuizing. Ik kan niet ruiken wat voor een behuizing je hebt. Voor hetzelfde geld is het een low-profilebehuizing en moet daar ook rekening mee gehouden worden. Misschien kun je een foto maken van je geopende behuizing, dan hebben wij een beter idee wat jouw situatie is.
Met i5 op een AMD bord neem ik aan CPU en niet de GPU.
Zonder dat wij weten waar het om gaat ,en welke eisen er zijn en budget kan er moeilijk een videokaart worden aanbevolen

Beetje eigen inzet is ook gewenst

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Welke model HP PC? De meeste HP kantoor PC's zijn SFF of USFF formaat. Enkel in de SFF kast zou een halve hoogte videokaart nog passen. Je bent dan redelijk beperkt in je keuze, enkel de instap videokaarten komen in deze formfactor.

Let ook op de voeding of deze eventueel de nodige aansluitingen heeft indien je videokaart meer stroom nodig heeft dan het PCIe slot in kan voorzien.

De USFF is te klein om een kaart in te plaatsen.

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 13:36
Hackus schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

Met i5 op een AMD bord neem ik aan CPU en niet de GPU.
Zonder dat wij weten waar het om gaat ,en welke eisen er zijn en budget kan er moeilijk een videokaart worden aanbevolen

Beetje eigen inzet is ook gewenst
Er bestaan alleen geen AMD-moederborden waar je een Intel-processor op kan plakken (en kan verwachten dat er dan iets gebeurt als je hem aanzet), dus ik neem aan dat dat gewoon een vergissing is.

Maar laten we inderdaad in spanning wachten totdat TS ons verblijdt met nieuwe informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de info die ik krijg van systeem informatie:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20729606_1404720412975967_8592627988453634249_n.jpg?oh=5abb0c188b9ad38cd2675dd741afd384&oe=5A28325B

en dit is de binnenkant van de pc:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20768153_1404827096298632_890220383029067986_n.jpg?oh=0393714daac004a60254f865da8214a3&oe=5A1F9E1D

Ik zag AMD voorbij komen in de bios dacht ik tijdens installeren van win10. Ik zal dat programma es proberen te vinden om uit te zoeken wat er nou exact in zit. Maar ik vond nu net dus 2x asus gtx 275 op fb. Is dat wat? Maar budget is tot 100 euro. En in de pc zit een 240W voeding, dat is wel weinig naar mijn weten. Maar ja laatste keer dat ik een desktop pc had was 8 jaar geleden en daar zat een 600W voeding in.

[edit]

Speccy sais:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20728158_1404899189624756_4327597286165564604_n.jpg?oh=113a06429844624c9477a769d3c5a29f&oe=5A309FCB

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 04:11 ]

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ik denk dat er heel weinig in gaat passen.

1 te weinig power in de voeding. Gezien de leeftijd van de pc zou het mij niet verbazen dat de voeding 240 watt niet eens meer kan leveren. trk daar nog eens een kleine 100 watt voor de CPU en er blijft erg weinig over voor een videokaart.
2 Low profile kast.
3 erg weinig ruimte achter de PCI-E sloten door de koeling van de CPU.
=
Mission almost Impossible.

Ik durf in ieder geval geen videokaart aan te raden die zou moeten passen en werken.

edit:
Ik zie nu je speccy. Met de windows basic display driver schiet het helemaal niet op. Installeer eens de intel vga driver.

[ Voor 11% gewijzigd door Marc H op 13-08-2017 04:29 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Ben ook iets terughoudend maar, ik denk dat deze wel gaat passen:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G

Maar, voor je iets gaat bestellen, meet eerst of de dimensies van de kaart in de behuizing passen en dan vooral of hij niet tegen het koelblok aankomt.
En of je überhaupt de benodigde power kabels hebt op de voeding. Lijkt niet nodig te zijn.

Ook of die i5 je juist niet gaat tegenwerken in games,...

Ja, ik heb niks te doen :P
YouTube: Upgrading Compaq 8100 Elite SFF with Geforce Gtx 1050

[ Voor 27% gewijzigd door Steefph op 13-08-2017 05:30 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik kan alleen deze bedenken, en dan moet je de afmetingen nog nameten.
Lijkt me het maximale wat je systeem aankan
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dit is de beste mogelijkheid, indien de kaart past.

Een GTX 1050 Ti heeft nog geen extra stroomaansluiting nodig en is dan zo'n beetje de krachtigste kaart die je kan plaatsen.

Deze verbruikt 75 Watt, als we uitgaan dat we 100 Watt nodig hebben voor de huidige hardware zou je dus op 175 Watt totaal komen. Past binnen die 240 Watt, maar geen idee hoe kwalitatief goed de voeding is.

Verwijderd

Als ik de specs moet geloven http://shop.itema-pg.com/userfiles/editor/file/hp8200sff.pdf pagina 22, mag/kan er maximaal 25w uit het PCI-e x16 slot gehaald worden bij de SFF. Een 1050 Ti gaat dan niet lekker werken en zelfs een GT 1030 is al net teveel. Een pricewatch: Asus GeForce GT 730 2GB LP is zo'n beetje het snelste wat dan gaat werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 11:44 ]

• Steefph
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:37:
Als ik de specs moet geloven http://shop.itema-pg.com/userfiles/editor/file/hp8200sff.pdf pagina 22, mag/kan er maximaal 25w uit het PCI-e x16 slot gehaald worden bij de SFF. Een 1050 Ti gaat dan niet lekker werken en zelfs een GT 1030 is al net teveel. Een pricewatch: Asus GeForce GT 730 2GB LP is zo'n beetje het snelste wat dan gaat werken.
De youtube die ik aanhaal is een Compaq 8100 waar de 1050 ingaat en die werkt :)
Maar, ja, blijft een gok denk ik O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 13-08-2017 12:05 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt het altijd opzoeken of vragen op het HP forum. Even Google gebruiken 😉

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet nu in ieder geval dat ik de SFF model heb. Maar naar mijn idee kan er een normale videokaart in alleen de slots zitten heel dicht op elkaar dus 2 word een probleem. maar ik heb in de kast net zo veel ruimte als dat de achterzijde breed of hoog is (hoe je het ook wil zien). Maar ik denk dat die asus GeForce GT 730 wel wat gaat zijn. Goeie specs voor zover ik er verstand van heb en een mooie prijs.
Maar die asus gtx 275 is dat wat? heeft die nog apparte aansluiting nodig?
Sorry dat ik die dingen vraag ik zou het zelf ook kunnen opzoeken maar ik zit op zee en een forum laden gaat nog wel maar google is al een drama laat staan een vergelijking site laden. (we hebben het hier over momenten van 7kbit per seconden)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat ik mis is welke games je wilt gaan spelen op welke resolutie. Ik kan hele lijsten met games en instellingen noemen die allemaal een drama worden op wat je hierboven noemt.

Verwijderd

Een GTX 275 is een chip uit 2009 met traag gddr3 en een tdp van 219w. Het zal een full-size kaart zijn dus passen gaat het niet in SFF waar alleen ruimte is voor een low-profile kaartje. Verder zal je met die kaart een nieuwe voeding moeten want alleen een GTX 275 verbruikt al bijna net zoveel als je huidige voeding kan leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:44:
Een GTX 275 is een chip uit 2009 met traag gddr3 en een tdp van 219w. Het zal een full-size kaart zijn dus passen gaat het niet in SFF waar alleen ruimte is voor een low-profile kaartje. Verder zal je met die kaart een nieuwe voeding moeten want alleen een GTX 275 verbruikt al bijna net zoveel als je huidige voeding kan leveren.
Ah ok niet doen dus. Dan word het de GeForce GT 730 denk ik. Ik ga als ik thuis ben me wel ff verder in verdiepen.

Maar kwa games zal het waarschijnlijk minecraft en wow worden en heel misschien gtav maar ben bang dat die te zwaar gaat worden.

• Steefph
Waarom dan niet de 1050 proberen?

Pagina: 1