Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school 13-14 inch

Pagina: 1
Acties:

• mijanma
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Vooral normaal gebruik dus, surfen, mailen, word typen, films kijken. Niet willen dat die gaat als ik meerdere tabbladen of programma's open heb staan.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max 1350 wil ik er aan uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja ik wil hem veel meenemen en makkelijk uit mijn rugzak kunnen halen. Dus een lange accuduur en een licht gewicht is wel een belangrijk eis voor mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb wel een voorkeur voor asus/hp en eventueel een macbook als deze toch beter aan mijn voorkeuren voldoet.
Zelf zat ik te denken aa de Hp

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:43
Zit op mobiel dus kan even geen toelichting geven, welk os wil. Als je OSX wilkijk dan bij de macbook pro. Voor Windows of linux kan je kijken bij de Dell XPS13 die heb ikzelf. Ook de Dell XPS15 is een 14" formaat laptop of de Asus Zenbook serie.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• mijanma
Weet niet waarom, maar deel van mijn post is niet geplaatst.

Ik zat zelf ook te denken aan de HP spectre.
pricewatch: HP Spectre x360 13-4100nb
Misschien zie ik het verkeerd, maar deze lijkt mij toch qua specificaties superieur aan de xps 13, grotere ssd, betere processor en ook nog goedkoper? Alleen hoor ik wel dat spectre best warm word bij normaal gebruik, klopt dit? Ik zie 1411 voor de xps 13, wat toch wat over mijn budget zit, voornamelijk met wat ik er voor terug krijg als ik naar die specificaties kijk van de dell.

Asus heb ik ook gegeken kwam bij deze uit:
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV004T

Misschien mensen die ervaring hebben met de spectre en deze asus zenbook, voornamelijk de accuduur en hoeveel geluid die maakt?

[ Voor 18% gewijzigd door mijanma op 11-08-2017 18:19 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
mijanma schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:16:
Weet niet waarom, maar deel van mijn post is niet geplaatst.

Ik zat zelf ook te denken aan de HP spectre.
pricewatch: HP Spectre x360 13-4100nb
Misschien zie ik het verkeerd, maar deze lijkt mij toch qua specificaties superieur aan de xps 13, grotere ssd, betere processor en ook nog goedkoper? Alleen hoor ik wel dat spectre best warm word bij normaal gebruik, klopt dit? Ik zie 1411 voor de xps 13, wat toch wat over mijn budget zit, voornamelijk met wat ik er voor terug krijg als ik naar die specificaties kijk van de dell.

Asus heb ik ook gegeken kwam bij deze uit:
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV004T

Misschien mensen die ervaring hebben met de spectre en deze asus zenbook, voornamelijk de accuduur en hoeveel geluid die maakt?
Die Spectre is wel een Azerty uitvoering, weet niet of je dat wilt of niet. Die Zenbookjes zijn altijd wel prima volgens mij. De XPS serie staat wel goed aangeschreven dus je zou kunnen nadenken om daar wat extra geld voor uit te trekken. Anders gewoon lekker centen in je zak houden en voor de Zenbook gaan.

• mijanma
Oh dat heb ik dan niet goed gezien, dankje, nee zeker wel qwerty.
Had ze namelijk op deze site voor best goedkoper gezien dan op pricewatch word aangegeven, en stond qwerty op de site.
https://www.electrocorner.nl/hp-spectre-x360-13-w010nd.html
https://www.electrocorner.nl/hp-spectre-x360-13-w025nd.html
Maar ik maak mij vooral druk om de accuduur of die het wel zo ongeveer 6 uur minimaal ophoud bij normaal gebruik dus word typen, browsen etc. Zit daarom nu te twijfelen tussen die zenbook en deze 2. Vind 1410 toch erg veel, ik lees inderdaad veel goeds over de xps 13, maar op papier lijkt die niet zoveel beter dan de zenbook en nog 500 duurder.

[ Voor 36% gewijzigd door mijanma op 11-08-2017 18:30 ]

Verwijderd

Misschien even kijken bij buitenlandse sites voor de Xiaomi air of de HP envy met de mx150

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een Asus UX410/430UA/QA ofzo zou prima volstaan voor jouw doeleinden denk ik...
Er zijn echter nogal wat modellen/configuraties beschikbaar; [Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Deze UX410s zijn wel interessant:

een i7 met extra veel opslag dankzij SSD en HDD combo:
pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV190T

Of gewoon een i5 8GB 256GB
pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV028T

Toen ik doorklikte naar de site van coolblue zag ik ook de Lenovo 720S.. ook een mooi ding maar staat nog niet op de pricewatch:
https://www.laptopshop.nl...2448-695589136.1482776397

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-11 20:32
mijanma schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:26:
Oh dat heb ik dan niet goed gezien, dankje, nee zeker wel qwerty.
Had ze namelijk op deze site voor best goedkoper gezien dan op pricewatch word aangegeven, en stond qwerty op de site.
https://www.electrocorner.nl/hp-spectre-x360-13-w010nd.html
https://www.electrocorner.nl/hp-spectre-x360-13-w025nd.html
Maar ik maak mij vooral druk om de accuduur of die het wel zo ongeveer 6 uur minimaal ophoud bij normaal gebruik dus word typen, browsen etc. Zit daarom nu te twijfelen tussen die zenbook en deze 2. Vind 1410 toch erg veel, ik lees inderdaad veel goeds over de xps 13, maar op papier lijkt die niet zoveel beter dan de zenbook en nog 500 duurder.
Dat Renewd producten die ze daar verkopen. Geen nieuwe producten.
Pagina: 1