Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
Ik vond de geluidskwaliteit in mijn auto (Mazda 2 2008) niet best en heb hiervoor een nieuwe set speakers gehaald. Alleen de voorste speakers wil ik vervangen en ik heb er zojuist 1 vervangen. Hiervoor heb ik het oude frame gebruikt en de nieuwe erop geschroefd. Hierdoor is wel een spleet overgebleven tussen het frame en de nieuwe speaker. Toen ik zojuist de radio aanzette was het geluid erg zacht.

Twee vragen:

1) Ik neem aan dat de spleet die is ontstaan niet best is voor de geluidskwaliteit omdat de klankkast nu verstoord is?
2) Wordt het geluid beter als ik beide speakers vervang?

Natuurlijk is het de bedoeling om beide speakers te vervangen maar ik twijfel nu ik er 1 heb vervangen en het geluid veel zachter is.

De speakers die ik gekocht heb: Pioneer TS-G1332I
Zowel de oude als de nieuwe speakers zijn 4 Ohm.
De autoradio is de standaard radio.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fDQUuv/IMG_20170811_WA0010.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 00:36
Ik denk dat je sowieso beter voor 16cm had kunnen gaan met adapters.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
Door die spleet verlies je de klankkast (je binnendeur), deze moet zo lucht dicht mogelijk zijn.
16cm speakers (al dan niet met adapter) gaat een beter geluid geven. 16cm geeft ook meer laag t.o.v. 13cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Je kan ook een mdf pasring maken, maar inderdaad 16cm speakers hebben de voorkeur. Kan je de 13cm speakers ook in de achterpanelen schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
Oke, ik heb dus de verkeerde speakers gekocht.
Aangezien ik er zondag verder mee wil gaan heb ik 16.5 cm speakers besteld. Die ga ik eerst even goed bekijken voordat ik ze monteer.. mochten ze niet passen kan ik ze nog terugsturen ;) Deze 13cm speakers verplaats ik dan naar achteren met een MDF pasring.

Zal volgens jullie deze set een betere geluidservaring opleveren dan het standaard setje wat gemonteerd was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45

DjVe

Hatsaflats!

Kan ook heel goed zijn dat je oude speakers een veel hogere gevoeligheid hebben, waardoor je de radio een stuk harder moet zetten met de nieuwe speakers. Het vervangen van de head unit is meestal ook een flinke stap vooruit in kwaliteit, echter is dat bij moderne wagens niet altijd even makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Met vriend wil ik in zijn 2010 Mazda 2 ook de speakers vervangen door 16,5 cm exemplaren. Nu heb ik al vrij veel aan auto's gewerkt, maar niet eerder speakers vervangen. Wat ik niet echt kan vinden, is de maximale inbouwdiepte bij de Mazda 2.

Heb jij de Pioneer speakers makkelijk kunnen plaatsen qua diepte? En heb je adapters gebruikt?
Pagina: 1