• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 12:54
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Ter vervanging van mijn Nokia Lumia 735, ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. De L735 heeft zijn beste tijd gehad en is nodig aan vervanging toe. I.v.m. het uitblijven van nieuws rondom het Windows 10 Mobile platform inclusief bijbehorende hardware, verwacht ik uit te moeten wijken naar een Android of iOS telefoon. Daar ik hier geen enkele kennis van heb, maak ik graag gebruik van jullie expertise.

Wat is je budget?
Ik heb niet direct een vast budget, al zou het mooi zijn als ik het red met € 350,- . Dit met name omdat ik voor dit bedrag ook altijd een prima windows telefoon heb kunnen kopen. Ik gebruik het ding natuurlijk wel dagelijks. Daarom, mits een goede motivatie, is meer geld uitgeven ook een optie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik hecht veel waarde aan een goede e-mail en agenda client, waar ik gebruik maak van 3 tot 5 outlook/exchange accounts (privé, zakelijk, privé gedeeld account met de vrouw). Daarnaast is goede office apps support gewenst i.v.m. regelmatig zakelijk gebruik (hoewel ik hier ook een lumia 640 van de werkgever voor heb, heb ik niet altijd beide telefoons op zak).

Een goede bouwkwaliteit, navigatie zowel in de auto als te voet (compas nodig?) en redelijke camera zijn zeer welkom.

Verder een voorkeur voor uitbreidbare opslag tenzij de telefoon zelf over voldoende opslag voldoet (64 gb +), een langere accuduur is een absolute pré.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij voorkeur geen telefoons die ik zelf moet importeren (china phones), daarnaast heb ik een sterke afkeer voor Samsung.

De telefoons welke ik nu op het oog heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Apple iPhone SE 32GB Grijs€ 328,-€ 328,-
1Apple iPhone SE 128GB Grijs€ 422,-€ 422,-
1Huawei P10 Lite Zwart€ 289,95€ 289,95
1Lenovo P2 Grijs€ 294,-€ 294,-
1Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zilver€ 239,99€ 239,99
1Nokia 6 4GB ram, 64GB opslag Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.573,94

Welke vragen heb je hier nog over?
Van bovenstaande lijst staat de Nokia 6 bovenaan, met name vanwege de bouwkwaliteit / uiterlijk. Is de Arte Black (4gb ram) zijn geld waard? En komt de SOC geen performance te kort?

M.b.t. de Iphone SE, is dit nog een goede aankoop gezien dat deze telefoon al wat jaartjes op de markt is?

Tot slot de Huawei en Lenovo, hier twijfel ik echt over de bouwkwaliteit + hoelang blijft de performance van deze telefoons fatsoenlijk? Dit laatste geld uiteraard ook voor de Nokia.

Zijn er nog telefoons welke ik over het hoofd heb gezien?
Kan ik beter meer geld uitgeven en gaan voor een recente Iphone of high-end android? Bijvoorbeeld de OnePlus 5?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
dewil1990 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:24:

M.b.t. de Iphone SE, is dit nog een goede aankoop gezien dat deze telefoon al wat jaartjes op de markt is?
De iPhone SE is sinds voorjaar 2016 op de markt, is dus nog niet zo oud, heeft de behuizing van de oudere 5s, maar grotendeels de hardware van de 6s, daar kun je dus prima mee vooruit.

Ben zelf tot volle tevredenheid overgestapt van Windows Phone (zelfs WM 6 en 6.5 nog gehad) naar iOS, met soms m'n ouwe trouwe Lumia 920 nog als reserve c.q. tweede toestel :).
Android is tegenwoordig veel beter, dan enkele jaren geleden, maar voor mij persoonlijk geldt, dat ik vind, dat Google niets met mijn privé leven en dat van mijn vrienden (en hun geheime telefoonnummers) te maken heeft, ik gebruik dus hun diensten niet op mijn telefoon, en verder ook zo weinig mogelijk, kijk alleen af en toe eens een YouTube filmpje op de laptop.

Die nieuwe Nokia's moeten zich nog bewijzen, het is immers het oude Nokia niet meer, alleen in naam, dus we moeten niet verwachten, dat ze hetzelfde zijn, mbt camera-, spraak- en bouwkwaliteit.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Ondanks je afkeer van Samsung is de product: Samsung Galaxy A3 (2017) een toestel dat misschien een aardige vervanger is. Let er op dat je 735 een vrij handzaam formaat heeft. Ik was overgestapt van een 735 naar een 950 maar ben daarvan teruggekomen omdat de 950 me te groot was. En je 735 heeft ook nog een AMOLED scherm. Ik zou zelf niet graag meer een telefoon zonder willen hebben.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-11 06:51
Wat P_Tingen hierboven zegt: Samsung is een prima optie. Gebruik voor mijn werk een S7. Misschien qua snelheid en camera niet echt te vergelijken met de A3, maar de bloatware valt tegenwoordig reuze mee. A3 is handzaam, water- en stofdicht, AMOLED en boven al super handzaam. Het ding werkt gewoon. En dat is na W10M een verademing. Al blijft het OS fantastisch..

• dewil1990
Kleine kick: bij een keuze tussen onderstaande telefoons, waar zou jullie keuze op vallen? Hoe is het update beleid van Motorola t.o.v. Nokia?
  • Nokia 6 (Dual SIM i.v.m. verkrijgbaarheid)
  • Motorola G5S Plus, 3 of 4gb ram
  • Wileyfox Swift 2x
Ik neig naar Nokia vanwege het design, bouwkwaliteit en een beloofd goed update beleid. Kijkende naar de specs, lijkt de Motorola eigenlijk een betere keuze. Swift 2x, lijkt een goede budget keuze, verder heb ik niet zo veel met deze smartphone.

https://tweakers.net/pric...913;903563;964451;698801/

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-11 13:09
dewil1990 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:36:
Kleine kick: bij een keuze tussen onderstaande telefoons, waar zou jullie keuze op vallen? Hoe is het update beleid van Motorola t.o.v. Nokia?
  • Nokia 6 (Dual SIM i.v.m. verkrijgbaarheid)
  • Motorola G5S Plus, 3 of 4gb ram
  • Wileyfox Swift 2x
Ik neig naar Nokia vanwege het design, bouwkwaliteit en een beloofd goed update beleid. Kijkende naar de specs, lijkt de Motorola eigenlijk een betere keuze. Swift 2x, lijkt een goede budget keuze, verder heb ik niet zo veel met deze smartphone.

https://tweakers.net/pric...913;903563;964451;698801/
Mijn keus zou gaan naar de Moto G5(s) plus. Nokia is wel stock Android met veel updates, maar zwakke soc en matige camera, zelfde eigenlijk voor de Swift. De moto is toch wel de beste qua prijs/kwaliteit. Weet eigenlijk niet of de S variant van de G5 plus zoveel beter is dan de standaard versie.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik zou zeker de Moto G5S Plus in de winkel vast houden, het toestel is relatief lomp in ontwerp vind ik.
Als je Motorola overweegt, waarom niet de Z Play?
pricewatch: Motorola Moto Z Play Dual Sim Zwart
En als alternatief, de Sony Z5 wat een high end toestel is?
pricewatch: Sony Xperia Z5 Zwart

Terugkomend op je eerste vraag, heeft de Nokia 6 met extra geheugen zin.
3 of 4 Gb geheugen merk je voornamelijk in aantal applicaties dat je open kan hebben, is dat vol duurt het openen van de volgende langer, dus hoe meer applicaties je actief na elkaar gebruikt hoe meer geheugen fijn is, zeker op een wat tragere processor als in de Nokia 6 heb je voordeel van meer geheugen.
Wat betreft 32 versus 64 Gb opslag, dat is gebruiks afhankelijk. Ik vond altijd 16 Gb genoeg tot ik een telefoon met 64 Gb kreeg, nu zit ik rond de 35 Gb in gebruik en zou niet genoeg hebben aan 32 Gb, maar als het moet zou ik wel met minder toe kunnen, het is een luxe.
Er zijn overigens gebruikerservaringen met de Nokia 6:
pricewatch: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart

• dewil1990
Dankjewel voor jullie reacties. De Moto Z en Xperia Z5 lijken beide oudere toestellen? (SOC van de Z5 lijkt wel beter.)

Wat biedt de Moto Z t.o.v. de G5S (plus). En hoe zit het met het update beleid van Motorola, hier heb ik met name mijn twijfels over.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Moto Z staat boven Moto G, vergelijk Lumia 800 met Lumia 600 serie.
Toestellen hebben Android 7 dus zouden 3 jaar vooruit kunnen qua ondersteuning.
Pagina: 1