Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Macro in word om automatisch tekst in te vullen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
In word wil ik graag een macro maken waarmee automatisch lidmaatschapnummers en contactgegevens worden ingevuld in een tabel wanneer ik een naam invul of een persoon kies. Dit moet kunnen naar mijn weten maar lukken doet het nog niet.

Ik ben al flink aan het google geweest en heb al veel geprobeerd maar ik denk dat het via een macro het makkelijkste is. Ik kan alleen zelf geen macro bouwen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast erg bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Word en een tabel? Dat lijkt me toch meer een klus voor Excel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met @SinergyX :Y

Zoek maar op afdruk samenvoegen of mail merge in't engels. Dan kom je d'r wel ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
@RaZ @SinergyX Bedankt voor jullie snelle reacties. De tabel is onderdeel van de opmaak en wordt gebruik voor persoonsgegevens. Het is onderdeel van een groot rapport in word. Wat ik graag wil is dat als ik kies voor persoon X, dat de persoonsgegevens van persoon X worden ingevuld in het rapport op diverse plekken. Ik weet dat dit kan met afdruk samenvoegen maar het moet makkelijker kunnen met een Macro.

• Keef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 14:43
Met verzendlijsten kan dit.
Je voert een lijst in met gebruikers (ledenbestand?) bij 'adressen selecteren'.
In de tekst voeg je dan de samenvoegvelden toe, zoals <<naam>> bij aanhef enzovoort.